{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
14.179 visninger | Oprettet:

Peter L
Peter L
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Hvilket gasfyr skal man vælge? {{forumTopicSubject}}

Hej til alle
Vi står over for at skal have skiftet vores fyr ud, det er 25 år gl. HS Tarm kedel, det sider i et hus der er 25 år gammelt og er på 136 m2, der ar gulvvarme i 2 badeværelser, ellers radiator i resten af rummene.
Jeg er i den forbindelse blevet anbefalet flere forskellige gasfyr, og jeg har ingen ide om hvad man skal se efter og jeg ved heller ikke særlig meget om de enkelte mærkers kvaliteter,
Jeg er blevet anbefalet BAXI, Valliant og Bosch, men hvad skal man vælge og hvad skal man se på?
Jeg hældte mest til Vallianten men efter flere negative tilkendegivelser i forhold til kvalitet og deres kundeservice er jeg blevet i tvivl.
jeg forstår at Vallinat er meget brugrevendeligt, men hvordan er de andre med det?
I det hele taget HJÆLP!!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Frese aftapventil med slangeforskruning 3/4" 1.200 kr.
  • Vaske vindueri stuen 205 kr.
  • Maling af stue på 1 dag 6.000 kr.
  • Der skal lægges boen plankegulv i et rum på 16 kvm 2.900 kr.
  • Skrue armatur fast på køkkenvask. 260 kr.
  • Montering af fronter hvidevarer + rensning af afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilket gasfyr skal man vælge?
  • #1   22. okt 2010 JEG VIL ANBEFALE BOSCH DEM HAR VI MONTERET MANGE AF I FIRMAET OG DE ER MEGET MEGET BRUGER VENLIG

• Rasmus G
    Rasmus G Tilmeldt:
    dec 2008

Følger: 1 Svar: 23
    #2   23. okt 2010 Vælg viessmann. Vitodens 200 eller 300..
    Lidt dyrere end de andre, men hellere betale de tusinde ekstra og få noget der holder i længden.

Jeg sætter dagligt kedler op.
    Og jeg har udskiftet minimun 10 Vailiant kedler der ikke engang er fyldt 10 år. nogle jeg har udskiftet i år har endda kun været 5-6 år. Det var ikke en god periode de havde.
    Men nu skulle de være blevet lidt bedre de sidste par år.. Men dog ikke helt så gode som de gamle vailiant der kunne holde 20-25 år smiley

• Rasmus G
    Rasmus G Tilmeldt:
    dec 2008

#3   23. okt 2010 Viesmann'en er også meget brugervenlig *

• Jesper S N
    Jesper S N Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 53
    #4   23. okt 2010 Vi har lige fået opsat en Milton kedel som vi er rigtig glade for smiley

• Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator

Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #5   23. okt 2010 brugervenligheden er næsten den samme på dem alle, og da man næppe skal stille på det dagligt er det vel ej den mest afgørende faktor

kig efter en rustfri kedel, kondenserede gasfyr, sørg for et lodret lige aftræk da de danner store mængder kondens modsat ældre fyr....derudover sørg for at få et fyr, som har lidt flere kW effekt end du behøver...lidt dyere i indkøb men kører til gengæld med lavere forbrug.

har selv et gammelt vaillant 112 som kører på 30 år uden knas....jeg bruger for få m3 gas til at det kan betale sig at skifte fyret ud med et nyt....

• Jesper S N
    Jesper S N Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 53
    #6   23. okt 2010 Du får det til at lyde som om at kondensen vælter ud af væggen og oversvømmer det hele ved vandret aftræk.. LOL
    Sådan forholder det sig vidst ikke . hehe

• Rasmus G
    Rasmus G Tilmeldt:
    dec 2008

#7   23. okt 2010 Anders: Må lige rette lidt på dig...ang kondens. Det er ligemeget om aftrækket er vandret eller lodret OGSÅ til nye kondenserende kedler.. der kommer ikke mere kondens ved at det er vandret ,hvis det er der du vil hen??? Udover det, så er det lovkrav at fører kondensslangen til plast eller RF afløb.
    Mange gange er der heller ikke andre muligheder end vandret.. men de fleste vss'ere med forstand på det ville lave lodret hvis muligt. Da vandret jo tit sidder i hovedehøjde og røgen kan være generende i nogen tilfælde (UDENDØRS) selvom det er lavet lovligt mht. afstand til vinduer osv. ..

• Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator

Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #8   23. okt 2010 jeg er udemærket med på at det virker med et vandret og nej, ingen problemer i et vandret aftræk men netop grundet de større mængder kondens er det ret generende med et aftræk ud i hovedhøjde...

• #9   25. okt 2010 Hold dig fra Vailant... Milton eller bosch er vejen frem...

De gamle vailant er kanon.. men de nye er noget lort... har nok sat de første 100 stk op af vailant.. og mange a dem havde vi bøvl med..

Milton har min kolega sat mange op a.. og satte selv mange Bosch op inden jeg stoppede som vvsér

• Peter L
    Peter L Tilmeldt:
    okt 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #10   8. nov 2010 Tak for de gode svar.
    jeg vil høre om der ikke er nogle der kan anbefale eller fraråde BAXI, det tilbud jeg har fået er en med indbygget varmvandsbeholder.
    jeg har også fået et tilbud på et Geminox og det har jeg ikke hørt noget om og jeg kan heller ikke finde noget om det på nettet... er der nogle her inde der har erfaring med det?

Kommentér på:
Hvilket gasfyr skal man vælge?

Annonce