{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.679 visninger | Oprettet:

JESSICA'S MOAR <
JESSICA'S MOAR <
Tilmeldt:
12. jun 2008
Følger: 1 Emner: 13 Svar: 39

At få lavet et helt nyt hus ? {{forumTopicSubject}}

Vi havde jo kigget på en andelsbolig, med en meget høj mdr.lig udgift, men det er vi gået fra igen .. Men så snakkede svigerfar om , hvorfor vi ikke får købt en byggegrund og så får et hus som vi gerne vil have det .. Da han mente det bedre kunne betale sig , hvilket han jo har ret i .. Men jeg har kigget lidt rundt på nettet nu efter byggefirmaer, men kan bare ikke blive klog på det ...

Vi vil gerne have et 1plans hus på omkring 150m2 med carport og evt. redskabsrum ..

hvilke byggefirma ville i anbefale ?


Kommentarer på:  At få lavet et helt nyt hus ?
  • #1   17. jun 2010 ring til en arkitekt, så kender han de LOKALE mestre, og lad være med at vælge et typehus firma, kunne aldrig finde på at købe sådan et akkord projekt.. der er det eneste det handler om for håndværkerene penge..
    hvor i mod at et lokalt firma har mere fokus på kvalitet og finish.

    dette er dog kun nogles erfaring, andre vil nok mene noget andet..


  • #2   17. jun 2010 Dem vi har kigget på et godt nok det de kalder typehuse , men er det en meget dårlig ide ?? Kan en lokal gøre det til de samme priser eller er det en helt anden pris der er snak om så ? bare så vi har noget at gå ud fra ? smiley

  • #3   17. jun 2010 En lokal mester er nok lidt dyre, men hva..

    men et helt nyt hus, på 150 m2, løber jo også op i omkring 2 millioner, så ville jeg hellere bruge 100.000 mere og så få det lavet af en lokal mester eller lign..


  • #4   17. jun 2010 Jaa det er selvfølgelig rigtig nok .. Men vil det sige at typehus kort sagt er, sjuskearbejde ??

  • #5   17. jun 2010 NEJ DET VIL DET IKKE,
    men har set flere færdige typehuse, og det bære ofte præg af at det er akkord arbejde der er udført..
    og når man går i drømmen om et nyt hus, og lever ens drøm ud i virkligheden, så er det trælst at stå med et resultat man ikke er tilfreds med..


  • #6   17. jun 2010 Ja det er ganske rigtig , men der er vel en form for garanti , så de kan lave det om , hvis der skulle være fejl eller mangler..

  • Mægleren !
    Mægleren ! Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Svar: 90
    #7   17. jun 2010 Her er et eksempel, hvis det blot skal være ganske alm og ja, der er selvfølgeligt en garanti, som sikrer at huset skal være i ordentligt stand... http://www.eurodan-huse.dk/hustype2.php?p_id=395

  • #8   17. jun 2010 Pris og Kvalitet følges ad, sådan er det generalt altid.

  • Mægleren !
    Mægleren ! Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Svar: 90
    #9   17. jun 2010 Selvfølgelig hænger pris og kvalitet sammen, men ikke desto mindre, så bygger Eurodan Huse nu en hel del ejendomme om året og det er jo blot en ganske alm. villa, hvis byggegennemgang er gennemprøvet igen og igen og igen...

  • #10   17. jun 2010 Jeg vil vove den påstand at der er mere end 100.000,- til forskel på et type hus og en murermestervilla i samme str.

    MVH Frank


  • #11   17. jun 2010 Frank G
    Tænkte fuldstændig det samme! Hvis du får en lokal til at bygge det er prisen MEGET højere og du kan stadig risikere bygge sjusk.
    Et typehus er et udemærket valg hvis man da bare vælger de rigtige firmaer.


  • daniel d
    daniel d Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #12   17. jun 2010 der er jo dem der fm søkjær og interbyg de har reklameret med i tv´et også færdig hus til under 1,5 mio og betaler først når man flytter ind

  • #13   17. jun 2010 tror du skal regne med noget mere end 100.000 mere for en "muremester" villa... og kan anbefale Interbyg, dem har jeg malet en del af, det var nogen fine huse syntes jeg mvh bo

  • Camilla k
    Camilla k Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Svar: 11
    #14   17. jun 2010 Hvad med at I først ovevejer om det skal være et fuldmurethus, træhus, bindingværkshus," beton"hus og derefter google på dem som laver det I vælger...

    Man kan blive frygeligt fristet af alle muliges holdninger og idder, men google rund og rund og rund til I finder DEN stil og type I vil have.
    Køre rundt i landet og kig huse og finder I et der lige sige ,,det skal være det" så gå ind og snak med de mennesker der har DEN hus...

    Det er det 1. skridt at I finder ud af hvilke slags hus I vil have...

    Om det er en lokal eller ej spille ingen rolle som det først, for I skal have 4-5 forskellige til at give jer et tilbud osv osv men det er bagefter...


  • Monk M
    Monk M Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 90
    #16   19. jun 2010 der er noget mere end 100000kr til forskel fra type til alm. hus.Grunden er jo også materiale valget, typehuset er som udgangspunkt med beton tag, ståltagrender, gasbeton bagmurer, billigt HTH køkken. Og når folk selv får en finger med i spillet ved den lokalemester, vælger de jo glaseret tagsten, zinktagrender, fuldmurede vægge (gerne med en dyr facade sten) fedt invita køkken osv osv,så der kan jo hurtig rende en halv mill. mere på regningen.

  • Michael M
    Michael M Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 32
    #17   19. jun 2010 jeg vil sku lige sige 2 mil holder ikke meget til et nyt hus hvor jeg kommer fra. fint nok du kan få de huse ved de byggeselskab. men hvor tit vil du have det de kommer med ?? man vil altid have mere og mere når man er igang. der hvor jeg kommer fra kommer du tættere på 3 mil end 2.

Kommentér på:
At få lavet et helt nyt hus ?

Annonce