{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.438 visninger | Oprettet:

Spørgsmål vedr. Udlejning/beskatning/moms {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har lige nogen spørgsmål. Da jeg er ved at købe mig en ejendom.

1. Jeg skal leje nogen haller ud til halm og der er en indtægt på 100.000kr plus moms.
Ud af de penge skal jeg så både betale moms tilbage samt skat af beløbet ?

2. Det er et stort hus på 500 kvm som er bygget om til 3 lejligheder hvis man kan sige det sådan. Jeg vil gerne leje de to af lejlighederne ud.
Skal jeg betale skat ud af den indtægt jeg vil få ind den vej ? Eller kan man også trække noget fra et sted ?

Håber jer der der ved noget om dette kan hjælpe.😊


Kommentarer på:  Spørgsmål vedr. Udlejning/beskatning/moms
  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #1   18. maj 2017 Svaret er ja til begge spørgsmål. Du skal betale moms og indkomst skat af lejen af haller til halm. Og indkomstskat af lejeindtægten for lejlighederne + du skal sørge for at vedligeholdelses forpligtigelsen på lejlighederne er nøje beskrevet i de leje aftaler du laver med dem der lejer dine lejligheder.
    Dertil skal du være meget opmærksom på lejeloven idet den ret nøje beskriver dine forpligtigelser for at være privat udlejer (lejlighederne). Jeg tror (jeg er ikke sikker) ikke du har nogen forpligtigelser hvis du "bare" lejer plads ud til opbevaring af halm udover at du skal kontrollere dine forsikringsbetingelser idet din forsikring givetvis skal dække skade (brand/fugt osv) af halmen med mindre at dem du lejer ud til forsikrer halmen


  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #2   18. maj 2017 PS: jeg har rettet din overskrift så den siger noget om indholdet af dit indlæg.

Kommentér på:
Spørgsmål vedr. Udlejning/beskatning/moms

Annonce