{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.077 visninger | Oprettet:

Hvem har ansvaret ?? {{forumTopicSubject}}

Vi har købt vores hus her i 2008, efter en afdød mand.
Kontaktpersonener via salget var børnene og hans kæreste, som stadig boede i huset.
De havde hyret en advokat, som ordnede alt papir og praktiske ting og sager med ejendomsmægleren.

Vi har fået tegnet en udvidet ejerskifteforsikring, som begge parter har delt udgifterne til.

Mit spørgsmål er så nu....
Vi har boet i huset i ca et halvt år, og vi har nu fundet ud af, at den tidligere ejer har fusket med elinstallationerne i loftet. Han har bare forlænget trukket kablerne ned igennem loftet, uden mellemstykke.

Det skal jo selvfølgelig laves, så der ikke en dag giver brand i lortet.
Men hvem skal betale regningen, og hvor omfattende er sådan en reperation ?

Hvem skal vi kontakte, i og med at vi skal have det lavet ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvem har ansvaret ??
  • #1   6. maj 2009 -skal lige pointere, at det IKKE stod i tilstandsrapporten.
    Vi købte huset med en masse inventar, lamper havetraktor, frysere, havemøbler, fræsere osv osv osv.
    De fleste lamper, havde han bare sat foran hullet, så det ikke var muligt at se hans fusk smiley


  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #2   6. maj 2009 Hvis jeres udvidede dækning også omfatter ulovlig el, så er dette en sag for jeres ejerskifte forsikring. MEN bemærk at typisk er der en ret høj selvrisiko så hvis den ulovlige el er billig at udbedre kan det ik betale sig. Hvis I derimod finder 10 forskellige ting, som ikke stod i tilstandsrapporten kan I få lavet alle skaderne og kun betale selvrisiko én gang..... min egen udv. ejerskifte har en selvrisiko på 5K og jeg har dokumentation for skader til 3500 indtil nu.....hvis jeg så finder en skade mere får jeg forsikringen til at dække dem alle mod at jeg betaler selvrisiko på 5K.

    /A


  • #3   6. maj 2009 ok.. det er cool nok smiley
    Men hvis loft, og installation skal laves, så render det jo over en eventuel selvrisiko.
    Vi valgte bare at betale det ekstra, og så få 0kr i selvrisiko.

    Men du mener altså, at ejerskifteforsikringen vil gå ind og dække sådan en omgang ?
    Og skal jeg bare kontakte forsikringsselskabet ?


  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #4   6. maj 2009 Læs i jeres dækningsbeskrivelse.....vi kan jo ikke læse om du er dækket mod "ulovlig el" som forsikringsselskaberne kalder dårlige el installationer...... men som regel er der for en udvidet dækning udvidet el med på dækningen. Jeg kender ikke dit tilfælde og har ej læst dine papirer så det må du selv læse dig til.

    Mvh. Anders


  • #5   6. maj 2009 Og husk du må ikke begynde og lave noget af det selv.
    Så er der ikke noget der dækker.
    Havde en sag i vores det gammel hus og ejeren påbegyndte selv og lave noget af det inden der var afsagt dom.
    Så han fik ingen erstatning


  • Kenneth L
    Kenneth L Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 19
    #6   6. maj 2009 Er du sikker på at installationen er ulovlig?

    Hvornår er den lavet? For i 70´erne var der jo ikke de store krav til dåser osv, som nu. For hvis de var lovlige da de blev lavet, er de det stadig, selvom man ikke må lave det sådan nu.


  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #7   6. maj 2009 og hvis det er købt som et dødsbo , er der kun forsikringen at håbe på og jeg mener ikke den dækker ulovlig el. men hvem siger det er ulovligt.

  • Jan
    Jan Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 53
    #8   7. maj 2009 Som skrevet hvis det er købt som dødsbo får man alle fejlene med i hatten *S*

  • #9   7. maj 2009 hmm... jeg tror, at det er lavet for mange, mange år siden.
    Det underlige er bare, at det kun er galt i 3 af rummene, og resten af lavet ordentligt.

    Har kigget i mine papire, og den dækker ulovlig el.
    Så vil prøve at ringe til dem på mandag, og høre ad... kunne da være super, hvis de kunne tages af ejerskifteforsikringen..


Kommentér på:
Hvem har ansvaret ??

Annonce