{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.742 visninger | Oprettet:

Bo A
Bo A
Tilmeldt:
21. aug 2008
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

sætningsskader i andelsbolig. {{forumTopicSubject}}

hej der ude.

vil høre om der er nogle der kender lidt til hvem der står for udgiften i at få sætningsskader lavet, har siden jeg købte min lejlighed vidst at de var et par sætningsskader i henholdvis stuen og i soveværelset, men nu er jeg gået igang med at kigge grundigt på dem da jeg snart skal være far og godt vil have det hele er i orden til når han kommer til verden.

men det drejer sig om at jeg har fået hevet tapeten af ved skaderne, og revnerne er forholdsvis dybe samt brede, man kan se at der lige som er et par fugtige pletter der hvor under skaderne, har nu været ude og kigge på muren udefra og der er den sjovt nok revnet, mit spørgsmål går nu på om jeg selv skal sørge/betale for at dette bliver bragt i orden eller hvordan fungere det???

håber nogle har lidt viden omkring dette emne.

Mvh: Bo.

p.s undsylder denne lange roman smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sætningsskader i andelsbolig.
  • Peter H
    Peter H Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 52
    #1   15. feb 2009 Hvis det står i tilsynsrapporten, burde der ha været afslag, til renovering.

    Alternativ kan man låne i sin foreningen, og afbetale over huslejen. Hvis det ikke er betalt af inden du sælger, går lånet viderer til næste andelshaver.

    Hvis du selv renovere, så husk at gem kvitteringer. Det går som en forbedring.

    Men tag kontakt til din formand eller administrator. Disse regler kan afvige fra forening til forening.


  • Bo A
    Bo A Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #2   15. feb 2009 ok, siger mange tak for svaret...

  • Christian M
    Christian M Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 105
    #3   15. feb 2009 En andelsbolig er en brugret til en bolig i en forening. Det er rent juridisk foreningen der ejer bygningen og lejligheden. Hvis der er sætningsskader skal du tale med bestyrelsen om det. Det er foreningens problem, med mindre det skyldes noget der er lavet i din lejlighed.
    Det vil sige at foreningen skal afholde udgiften og du derfor kun skal betale din andel af det ( i forhold til dit fordelingstal).

    Det kan aldrig blive den tidligere ejers problem, da det er bygningen der er noget galt med og ikke f.eks. ulovlig i din lejlighed.


  • Bo A
    Bo A Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #4   16. feb 2009 Christian M. tak for svaret. ved godt man ikke kan give den forrige ejer skylden for nået, skaderne kommer af dårlige vedligeholdelse af bygningen de sidste mange år. men det kommer så til at gå ud over mig nu, og sys ikke rigtig jeg gider betale for at få lavet yder mure samt mine egne indervægge... men jeg er ved at undersøge om ikke der er noget forsikring der dækker..

  • Christian M
    Christian M Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 105
    #5   16. feb 2009 Den eneste forsikring der kan dække, er andelsforeningens forsikring. Igen skal du have fat i bestyrelsen for at finde ud af om foreningens forsikring vil dække.

Kommentér på:
sætningsskader i andelsbolig.

Annonce