{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
15.827 visninger | Oprettet:

opsætning af gips plader... {{forumTopicSubject}}

nu er vi gået i krig med at renovere huset.... men i dag fik jeg den skæve ide at slå alt pudset af noget væggen.... men det gider jeg absolut ikke gøre med resten.... så den del hvor jeg har slået pudset af er jo tyndere end den anden.... kan man godt sætte gips plader direkte ind på væggen eller er det helt hul i hovedet.....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  opsætning af gips plader...
  • tinna s
    tinna s Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Boliger: 1 Svar: 49
    #1   28. dec 2008 da vi renoverede vores faldt der også rigtig meget puds af, vi opsatte stålskelet langs væggene, isolerede og satte dampspærre på og til sidst gibsplader, vi havde et tømmerfirma til det så det er nok den korekte måde, vi har prøvet at sætte gibs direkte mod mursten, og det mugnede lyn hurtig også træls ud så det skal du nok ikke gøre

  • #2   28. dec 2008 okay for rådet.... men problemet er bare at der kun er ca 1-1½ cm til yderkanten ved karmen..... jo tom alt tapet er rykket og de 7 lag tog også sin tid.... men hold da op et spartel sæt til 14.95 er god til at rykke tapet ned med.....

  • #3   28. dec 2008 hvor langt skal der helst være mellem plade og væg?????

  • #4   28. dec 2008 Jeg satte lægter på den flade led altså ca 37mm afstand, men husk at sætte en klods 3mm imellem væg og lægte der hvor du skruer den fast, og så skruen igennem klodsen. Du kan også bruge forskallingsbrædder, bare husk at gipsskruerne ikke er for lange.

    Hvis du skal sætte gips op imod ydermur, ville det også være dumt ikke at putte isolering imellem, imod ydermur har jeg vendt lægten om så der er ca 50 mm mellemrum, og det passer lige med 45mm glasull bat.

    Overvej allerede nu om du ikke vil have dobbelt lag gips på, det kunne jeg godt ønske der var nogen der havde rådet os til. (det er nemmere at hænge ting op så)

    Husk den dæmpspærre, og få den gerne klistret sammen i hjørner og samlinger ved loft, så det ikke kan trække unødigt.

    Sæt hellere lægterne/brædderne tættere end nødvendigt, så det er nemmere at placere eventuelle tungere hylder o.l.


  • #5   28. dec 2008 Du behøver slet ikke få det pudset op igen, bare sørg for at brædder/lægter kommer til at være på snorlige række, med afstandsklodser

  • #6   28. dec 2008 det er en indervæg.... den ene er ca 1 meter og den anden ca 1½ meter.... skal have gips på de to.... pudser resten af væggene op og får tapet direkte på dem..... gider ikke møvle i de plader.... det bliver lavet 100% når det er stuen der står for tur..... syntes bare det er træls at væggene er så skæve.... men sådan er det jo med gamle huse..... gad virkelig godt jeg havde råd til en murer der kan komme og lave det færdigt.....

  • #7   28. dec 2008 har også nogle mursten som mangler noget puds ind i mellem.... så derfor pudsede jeg det op.... gjorde det sådan set for min egen skyld...

  • Jesper `
    Jesper ` Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 46
    #8   29. dec 2008 har lige pudset hele mit nye hus op indvendig, .. og lavet "murstens mønster" + vandskuret væggene, og til sidst malet det hele hvid i glans 10

    Damn det er lækkert smiley og billigt har kostet alt i alt 5500 kr.


  • Jesper `
    Jesper ` Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 46
    #9   29. dec 2008 det er jo faktisk kanon nemt selv at pudse det op, når man først kommer igang og lige lære det tager det ingen tid.. det her er første gang jeg har lavet noget i et hus, og det er snore lige.. smiley og iorden.

  • Jesper `
    Jesper ` Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 46
    #10   29. dec 2008 (link fjernet)

    (link fjernet)

    hvis det kunne give lidt blod på tanden smiley


  • #11   29. dec 2008 B4NDIT: jo hvis da bare mine mursten sad lige så pænt som dine..... men i 1880 gik man vist ikke helt efter vaterpasset men efter øje mål.....

  • #12   30. dec 2008 morten M
    ja, jeg er enig i at i 1880 var tingene ikke helt lige... mit hus er osse fra 1880, og væggene er bestemt ikke lige... og heller ikke gulvet, eller loftet... og dengang så man vist osse stort på at lægge mursten i halvforbandt, og der var nok heller ikke så mange der kendte til skifthøjde... og dengang var der heller ikke noget der hed cement, kun ren mørtel, og det er ikke ret stærkt...


  • Jesper `
    Jesper ` Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 46
    #13   30. dec 2008 nej men nu har jeg jo også selv lavet mine mursten... med et waterpas smiley ellers er der bare alm. vandskurede murstens vægge i mit hus fra 73...

    har selv pudset ca 3mm på væggene, og trukket et nyt murstens mønster. og derefter vandskuret dem... rimelig fancy må jeg sige..


  • poulerik j
    poulerik j Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Svar: 1
    #14   30. dec 2008 i så gammelt et hus KAN det være en fordel at efter isolere med en ny væt i træ/stål og gips.

    jeg har dog brugt den inderste væg i spånplade og derefter gips, det giver gode muligheder for feks at sætte billeder etc op uden problemer. men du kan rådføre dig med din lokale byggecenter ang love og regler.

    btw, når du opføre nye væge så har du også mulighed for at flytte og montere strøm som det passer dig.


  • Lea J
    Lea J Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Svar: 7
    #15   3. jan 2009 Væggen skal være så lige som muligt, når du sætter gipsplader på..vi satte gips på en murstensvæg og der slog vi små stykker af murstenene for at få en ligere væg. Vi fik at vide det var for at de skulle sidde ordentlig fast over alt, så de ikke flækkede..

Kommentér på:
opsætning af gips plader...

Annonce