{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.178 visninger | Oprettet:

Morten A
Morten A
Tilmeldt:
5. jan 2014
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8

Første bud! {{forumTopicSubject}}

Hej derude. Godt nytår.

Vi er igang med at se på et hus og skal snart igang med den mere alvorlige del regner vi med.

Huset står til 1.075.000kr og har været til salg i næsten to år, det er sat ned med 200.000kr over et par gange.

Hvad vil i mene men kan tillade sig at byde for huset?

Det er fra 1963 og er i ok stand, det er IKKE moderniseret og der er minimale fejl i tilstandsrapporten.

Tænkte selv 960.000kr men banken mente 900.000kr også var realistisk.


Kommentarer på:  Første bud!
  • X3M .
    X3M . Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Svar: 5
    #1   5. jan 2014 Jeg syntes bestemt ikke at 900.000kr er et urealistisk bud.
    Så må sælger jo komme med det modspil.


  • noer n
    noer n Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 17
    #3   5. jan 2014 vores var et dødsbo, osm havde været til salg nogle måneder.
    Det trængte til en overhaling indvendigt, men var på ingen måde ubeboeligt.
    Huset var udbudt til 2.395.000 og vi bød 2.059.000 og det ville sælger gerne gå med til. Det viser sig så efterfølgende at dette var en fantastisk handel.
    Så det handler vel i bund og grund om at være flabet og byde det der først falder en ind. Så kan sælger jo altid takke nej tak, og så kan man tage den derfra.


  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #4   6. jan 2014 Kenneth har en rasende vigtig pointe....når I skal byde første gang skal I tænke alvorligt over hvad I mener det bør koste, = hvad er det hus værd for Jer? Det vil "altid" (i en budrunde) være mindre værd for Jer end det er for sælger som mener det skal koste dobbelt.
    Sæt jeres grænse og hold jeres aboslutte "toppris" /jeres smertegrænse hemmelig.
    Jeg bød selv 650.000 under udbudt pris for huset var ikke mere værd. Efter budrunderne fik jeg huset for 150 over min førstbudte pris. Jeg ville aldrig byde min max pris første eller anden gang smiley
    Men lad være med at gå ind i en dialog med mægler om at begrunde husets pris i hvad der skal laves...måske er jeres behov for ændringer ikke det samme som sælgers. I sidste ende er det "hvad er huset værd for os" som betyder noget.


  • X3M .
    X3M . Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Svar: 5
    #5   6. jan 2014 Jeg vil mene at tommel-regelen er, at komme med få, seriøse og velbegrundede bud. Og at så ved det man byder ….

    Kommer man ud i mange små bud hvor man hæver beløbet med nogle håndøre, kan det også gå i vasken.
    Hver gang i hæver prisen, kan sælger lugte blod.

    Så hold set simpelt go skarpt.


  • Morten A
    Morten A Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #6   6. jan 2014 Jeg syntes godt nok det er svært at finde ud af hvad man skal byde for hvordan definerer man hvad huset er værd for os?? Altså vi kan jo sagtens leve i en lejlighed, men drømmen os huset er bare større.

    Kan sælger sige direkte at han ikke ønsker at sælge til os (heller ikke hvis vi byder højere 2. Gang) hvis vi byder eks 800.000kr for det (udbudt til 1.275.000kr for to år siden) står til 1.075.000kr nu)

    Sælger skylder i øvrigt ca 550.000kr i kreditforegningen.

    Banken har tilbudt mig et banklån (20% plus omkostninger) til en rente på 8.25% (sydbank) er det en ok rente eller hvad syntes i?

    Har derudover et bil lån på 9% er der måske noget at hente der også? ( 130.000kr)



  • X3M .
    X3M . Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Svar: 5
    #7   6. jan 2014 Sælger kan sagtens nægte at sælge til jer, og nemt sørge for at forhandlingerne går i vasken. Meeeen, det er vist MEGET sjældent.

    Mægleren tager jo imod dit bud, og som regel kan man fornemme her hvordan det vil blive modtaget.

    Meget er sket på markedet på 2 år.
    Sidste hus jeg købte var til 400.000 under først udbudte pris.


  • Morten A
    Morten A Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #9   6. jan 2014 Ja må spørge banken om ikke de kan give nogle bedre tilbud på de renter for det er lige højt nok syntes jeg. Og ja må spørge en bank eller to mere.

  • Philip O
    Philip O Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Svar: 2
    #10   10. jan 2014 Morten A: Jeg har lige overtaget mit nyindkøbte hus. Huset er fra 1968 og er i ganske udmærket stand. Der skal stort set intet laves på huset. Huset havde været til salg i 40 dage da jeg skrev under på papirerne og jeg startede med at give et rigtigt urealistisk bud (for at sætte standarden) da sælgeren ikke accepterede dette bød jeg lidt højere, og da sælger heller ikke accepterede dette, så sagde jeg til mig selv at vi lige måtte klappe hesten, og så gav jeg sælger lidt ekstra tid til at tænke over det i. Det resulterede så i at jeg blev ringet op af mægleren dagen efter som sagde at huset var mit. og jeg fik faktisk huset 200.000 ned selvom det kun havde været tilsalg i 40 dage. Det er jeg ganske tilfreds med.
    mht til den resten du siger du sydbank har tilbudt dig. det lyder godt nok voldsomt


  • Morten A
    Morten A Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #11   10. jan 2014 Tillykke med huset Philip O:

    Vedhæfter lige vores tilbud fra banken.

    Intet er underskrevet endnu. så der kan jo stadig prøves andre banker af.



    profilbillede
  • Philip O
    Philip O Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Svar: 2
    #12   11. jan 2014 Jeg ville ihvertfald helt sikkert prøve og forhandle det banklån ned til en lavere rente. Jeg kan fortælle dig jeg har fået mit banklån til en rente på 5,5 så jeg syntes godt nok at en rente på 8,25 er højt sat..

  • Morten A
    Morten A Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #13   12. jan 2014 Banken var ikke til at handle med, vi har besluttet ikke at byde på huset grundet flere ting.

    Usikkerhed på vores økonomi.
    Lang transport tid til uddannelse for kæresten
    Vi vil hellere spare mere op til udbetaling og evt istandsættelse.

    Så ingen huskøb i denne omgang


  • Mette H
    Mette H Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Svar: 1
    #14   23. jan 2014 Har du købt huset?
    Mvh Mette Hansen
    (link fjernet)


Kommentér på:
Første bud!

Annonce