{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
15.193 visninger | Oprettet:

Huskøb - mange fejl og mangler {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley
Jeg er ny her på siden, men har brug for vejledning i forbindelse med overtagelse af hus 1. februar, som har mange fejl og mangler og tænker, nogen her måske kan komme med et godt forklag smiley

Vi kan ærlig talt ikke overskue hvem, vi skal hive fat i for at få tjekket op på alt det, som ikke er nævnt i tilstandrapporten.
For hvis vi skal undgå at blive bonget for udgiften selv, er det vel et krav, at man ikke har påbegyndt udredning af problemet, så det er muligt at vise, at problenet var, inden salg af ejendommen.

Der var nogle grelle ting ved indflytning (bla. fyr og klaokproblem) som er ordnet på sælgers regning, men derudover er der så mange ting, nogle er muligvis i småtingsafdelingen, men det ene med det andet..
Jeg er bare så træt, ked af det og på grænsen til at fortryde - Dét, som skulle være en så lykkelig begivenhed, er pludselig ikke så lykkelig alligevel..

Fagfolk, som skal komme og kigge på det ene og det andet problem, gør jo ikke noget gratis - Jeg ser allerede pengesedlerne flyve afsted i lind strøm.. pengesedler, som vi på ingen måde havde forudset, skulle ud at flyve, for selvfølgelig er der altid ting og sager, man gerne vil have gjort, når man overtager en ejendom, men vi er blevet overrasket over, hvor mange ærgrelige og uforudsete ting, der er at punge ud på..

Man kontakter vel ikke en advokat, som det første?
Jeg ville ønske, at man kan tilkalde en fagmand af en slags, som tjekker op på problemer ift oplysninger i tilstandsrapport og om det er noget, det kan betale sig at gå videre med.
Selvfølgelig gerne en fagmand, som ikke koster fuldstændig det hvide ud af øjnene, men som kan give os vished og oplyse, hvor vi står, som køber ang. diverse problemer.

Synes desværre listen over fejl/mangler er lang - Set i bakspejlet, skulle vi ikke have købt dét hus, selvom det er et dejligt sted.. Suk...


Kommentarer på:  Huskøb - mange fejl og mangler
  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #1   22. mar 2019 Du skal starte rigtigt, nemlig ved at kontakte din husforsikring OG din ejerskifte forsikring. Forhåbenligt er disse i samme selskab, det letter arbejdet og letter også opgaven med at afstemme hvem der dækker hvad. Du må IKKE selv begynde at udbedre med mindre at fejlene er til fare for dig selv eller for at der kan ske skade på hus eller ejendele. Hvis du starter på at udbedre, husk dokumentation.
    Når husforsikring og ejerskifte har vurderet og anerkendt de ting, der skal laves finder de også håndværkere til dig.


  • #2   1. okt 2019 Du kan inde på denne hjemmeside, læse mere omkring lige det emne du taler om. https://tilstandsrapportpriser.dk

    Med venlig hilsen

    Turan


  • Søren M
    Søren M Tilmeldt:
    jul 2021

    Følger: 1 Svar: 1
    #3   6. jul 2021 Jeg vil helt klart anbefale, at få en boligadvokat der kan hjælpe dig.
    Min gode ven var første gangs køber. Han havde ikke nogle til, at hjælpe ham og sælgers ejendomsmægler kørte om hjørner med ham, og han endte med at betale overpris for huset.

    Ovenpå den episode valgte jeg, at hyre en boligadvokat. Brugte nogle der hedder Lyngaard ( https://advlyng.dk/), hvis det kan hjælpe. Men det var bare så jeg ikke stod helt alene i købsprocessen, og så jeg heller ikke stod i samme situation som du nu gør eller som min gode ven gjorde... Det var bare rart, at have en der hele tiden kunne hjælpe mig på mine spørgsmål og bekymringer.


Kommentér på:
Huskøb - mange fejl og mangler

Annonce