{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.394 visninger | Oprettet:

demo imod den nye hundelov {{forumTopicSubject}}

Der er arrangeret demostration imod den nye hundelov Torsdag d 1 Juli 2010 kl 16 på Rådhuspladsen.

Inden der er nogen som hidser sig op, og begynder med at den lov er ok osv, osv. Vil jeg lige påpege at der er mange problemer med den nye lov. Det er ikke kun de 13 racer som er på listen som bliver berørt, men mange mange blandings hunde vil også blive berørt da der er indført omvendt bevisbyrde, dvs at ejerne skal bevise at hunden ikke indeholder en af de 13 racer. Da der findes 800 hunderacer er det en umulig opgave at bevise 100% at en blandingshund ikke indeholder en af racerne, en DNA test er ubrugelig i dette sammenhæng, da man skal vide præcis hvad man tester efter.

Kan man som ejer ikke bevise hvad hunden er en blanding af vil den bliver forlangt aflivet som også dyrenesværn/beskyttelse protesterer imod, da de jo sidder inde med mange mange blandingshunde som de ikke kender herkomsten på.

Hvalpe født efter 1 Juli hvor loven træder ikraft skal aflives, som mange jo ved så går hunde drægtig i mere end en månede så indkørelsen af denne lov er grotesk, da mange nu skal aflive hele kuld.

Citat fra formanden i Dyreværnet " En sort, sort dag for Danmark og for de mange gode familiehunde, der må lade livet, fordi de ikke har papirer, der beviser, at de ikke er farlige kamphunde. Jeg græder for de hunde, vi på internaterne nu tvinges til at aflive - blandingshunde, som vi ikke kender oprindelsen af, og som derfor ikke må overdrages, men skal aflives - bare for en sikkerheds skyld. Skam dig, justitsminister Lars Barfoed.
Mvh Sanne Rosbøg, formand i Dyreværnet

Dyrlægerne siger stop: Problemet med farlige hunde findes hos ejeren
(link fjernet)

Den Danske Dyrlægeforenings foretræde for Folketingets Retsudvalg
http://www.ft.dk/samling/20091/lovforslag/l163/bilag/19/830786/index.htm

Dyrlægerne vil ikke udpege muskelhundene
(link fjernet)

Dyrenes-beskyttese

(link fjernet)

(link fjernet)

Og så vil jeg lige sige at alle eksperterne var imod et forbud, der er ikke så meget at diskuterer. Man burde istedet have indført samme model som i Skotland hvor ejerne bliver holdt ansvarlig og det er uanset race.

Dette er ikke en tråd som er ment til diskution, er man for et forbud fint, er man imod, så har man mulighed for at vise sin utilfredshed d 1 Juli på rådhuspladsen hvor partiformand for FOKUS Christian H Hansen kommer og holder tale. Partiet FOKUS er også imod et forbud.

Mennesket elsker blomsterne, og plukker dem. Mennesket elsker træerne, og fælder dem. Mennesket elsker naturen, og ødelægger den. Mennesket elsker dyrene, og udrydder dem. Mennesket elsker hunde, og afliver dem. Mor "Derfor bliver jeg så bange, når du siger til mig, at du elsker mig"

Det der også er bekymrende er at hvis de kan jappe denne lov igennem som de har gjort, så kunne man mistænke og frygte at de gør det samme med kattebekendtgørelsen, det er ikke utænkeligt at de gør det, da de ikke læser hvad fagfolk og eksperter har at sige :o(


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  demo imod den nye hundelov
  • #1   14. jun 2010 Så længe folk ikke kan styre deres hunde er det ok de forbydes. Så politikerne har min fulde støtte i denne sag

  • pernille m
    pernille m Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 10
    #2   14. jun 2010 alle hunde har ret til og leve lige som mennersker en hund er hvad men gøre den til

  • #3   14. jun 2010 Så længe de forbydes og det redder bare 1 liv eller skamfering af et barn så har det været det hele værd.

  • #4   14. jun 2010 Ja, men et menneskeliv er mere værd end hundeliv og sådan er det idag og jeg giver dem ret.
    Der er mange der kommer i klemme og kan godt se der skal aflives mange hunde som sikkert ikke ville gøre nogen ondt da ejerne har styr på det, men kollektiv afstraffelse er nok den eneste måde at ordne det på.


  • pernille m
    pernille m Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 10
    #5   14. jun 2010 ja men det er jo ikke kun kamphunde der bider min ejen hund er blevet bidt af en kamphund som blrv aflivet, og en gravhund gravhunden fik lov til og leve fordi min hund ikk blev såret så meget

  • #6   14. jun 2010 Der har du nok forskellen!
    Det er nok begrænset hvad en gravhund kan gøre af skade, men når en muskelhund går amok plejer det at være livsfarligt.


  • #7   14. jun 2010 ... et hundebevis, burde være lovpligtig!!

    ALLE hunde skal være i snor, når man går med dem, og lukker dem ud i haven.


  • pernille m
    pernille m Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 10
    #9   14. jun 2010 det har du ret i morgens men jeg sys at alle hund der angaber skulle aflivs det min mening så ville jeg skide på om det er en kamphund eller en alm hund

  • #10   14. jun 2010 Pernille M
    Forkert måde og se det på!


  • #11   14. jun 2010 et RIGTIG godt eksempel på hunde som har bidt, er ved butikkerne.

    Hunden bliver bundet fast til butikken, et usikkert sted, hvor hunden ved den ikke kan gå væk, hvis der kommer nogle som genere den. -Det kan være en ganske normal ting som f.eks. at smile til en hund, som den opfanger som truende.

    Hunden udsender en MASSE signaler, den kigger væk, den ligger sig ned, den prøver at gå i rundkreds, osv osv for at undgå en konflikt. Men hvis der kommer en for tæt på, adskillige gange, og overser disse hundesignaler, så ser hunden ikke andre muligheder end at den skal bide fra sig.

    Det er super uheldigt, da den som er blevet bidt, ikke har haft muligheden for at læse hundens signaler, og derved kunne have undgået dette bid.

    I sådan en situation, ville en aflivning jo være total LATTERLIGT !!
    -Hunden havde ikke andre muligheder, da den følte at den blev truet, af en ukendt.


  • #14   14. jun 2010 "det har du ret i morgens men jeg sys at alle hund der angaber skulle aflivs det min mening så ville jeg skide på om det er en kamphund eller en alm hund"

    Som svar på dette !


  • pernille m
    pernille m Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 10
    #16   14. jun 2010 en hund der bider skal aflives om det er et barn eller en hund eller noget andet
    vis min hund bed en anden hund uden nogen grund så ville jeg aflivet den, det sys jeg er mest fiar


  • pernille m
    pernille m Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 10
    #18   14. jun 2010 man kan jo tydeligt se forskel på om den lige har markerte eller den har angabte

  • #19   14. jun 2010 Denne lov kan jo ikke komme som nogen overaskels for nogen. Det sidste halve år har der været snak om den. Så det med at en hund går drægtig i længere tid er altså ejerns egen skyld. Så skulle man ikke have ladet sin hund blive drægtig før man vidste hvad udfaldet blev.
    Jeg syntes loven er ok.
    Hilsen Anja Som selv har en blandingshund og en boxer.


  • #20   14. jun 2010 jeg støtter 112% op om den lov . afliv de hunde eller ud af landet med dem.

    mange for kun de muskelhunde for at være sej ( potensforlænger ) .
    vi bor i en lille landsby hvor der lige er kommet 2 muskelhunde til og de har ikke været her ret længe , men de har allerede bidt et par stykker. deres 8 årig datter går tur med dem , og hundene bliver slået og sparte af forældrene og deres børn. vi tøt knap at have vores hund ude i haven ( han har snor på ) og vores børn må ikke komme hjem og lege med den 8 årig , de må godt her uden hunde.


  • Jesper S N
    Jesper S N Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 53
    #21   14. jun 2010 Drop den demo.

    Loven er 112 procent iorden - BASTA


  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #22   15. jun 2010 Godmorgen

    Jeg skal minde alle, også opretteren af denne tråd, om brugerbetingelserne for brugen af Off-topic kategorien.

    Da dette er et boliggalleri er det tilladt at anvende Off-topic til ikke-boligrelaterede spørgsmål så længe man overholder reglerne for god opførsel og en konstruktiv og venlig tone.

    Dette går indtil videre rigtig fint og alle forstår at holde tonen og derfor er indlægget her endnu. Indlæg som grundet politiske meninger eller holdninger, som ofte får tråden til at løbe af sporet bliver slettet.

    Såfremt folk ikke forstår at holde debatten i god sund stil bliver indlægget fjernet.

    Jeg henviser til at alle læser brugerbetingelserne for off-topic:

    2.9 Off Topic
    Kategorien er beregnet til indlæg, der ikke nødvendigvis omhandler emner relateret til boliger.

    Bemærk at administrator og hjælpe-administratorer til enhver tid forbeholder sig ret til at slette indlæg, som ikke ønskes på BoligGalleri.dk pga. indholdet.

    Det kan f.eks. dreje sig om hentydninger til religion, køn, politiske forhold eller anden diskriminerende adfærd i øvrigt. Alle indlæg, der er i strid med gældende lovgivning samt loven om ophavsret bliver slettet øjeblikkeligt og ved gentagelse fryses din konto.
    Ligeledes er indlæg om andre brugeres frysninger og lukninger uønsket og vil blive slettet omgående og efterfulgt af en officiel advarsel. Har man klager kan man kontakte hjælpe-administratorer eller admin via kontaktformularen.

    Du har mulighed for at fravælge Off-Topic indhold i din profil, såfremt du ikke ønsker at læse indlæg, der ikke er relateret til boliger.

    Rigtig god dag fra Anders


  • Glenn h
    Glenn h Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #23   15. jun 2010 hmm kan ik se at et menneskeliv er mere værd end et hundeliv, i mine øjne er der ingen forskel.

    Syntes det er okay at når en hund eksempelvis bider at den bliver aflivet meeeeen så burde vi sku også indføre den samme regel mod mennesker at hvis du dræber så det dødsstraf.

    og der burde også kategoriseres hvad for nogle " bid " der giver aflivning, er det nu fordi at et menneske slår hunden eller lignende, så er det i mine øjne helt i orden at hunden forsvarer dig.


  • Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #24   15. jun 2010 At nogen vælger at sammenligne et menneske med en hund, er i mine øjne et tydeligt tegn på, at man ikke forstår problematikken omkring voldelige hunde.

    Ligesom tatoveringer, piercinger o.m.a. er kamphunde p.t. blevet populære blandt psykisk, svagtstillede unge. Mange bruger dem til at sende et signal om, at hér kommer jeg, og folk bør ikke komme indenfor en radius af 10 meter. Efterfølgende opstår der et instinkt hos mange, der føler at hundene er deres beskytter, hvilket naturligvis får ejeren til at binde sig kraftigt til hunden.

    Der var en artikel i Politiken for nogle uger siden omkring emnet. Hele 86 % af ejerne af kamphunde, var personer under 30 år. En kamphund kræver motion, og MEGET af det. Det formår en hel del af de unge (læs = ikke alle!) desværre ikke at give hundene, hvilket er én af udløserne til hundebid


  • #25   15. jun 2010 Jeg synes jeg sad og læste næsten det hele af loven der igennem, og hvis en hund, uanset race, bider en anden hund nu eller menneske, skal den aflives. Det afhænger ikke af racen. Så vidt jeg kunne læse.
    Jeg er dog også imod loven. Synes det måske er en ok ide med mundkurv ude, det gør man i udlandet og så erfolks frygt mindre. Det er i hvert fald bedre end af aflive et dyr.


  • #26   15. jun 2010 Loven er helt i orden. Stod det til mig var den endnu strengere.

  • #27   15. jun 2010 Jeps! Jeg er sådan set ligeglad med hvad der findes af undskyldninger osv. Loven har gjort det rigtige og den bakker jeg bare op omkring.


  • Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #28   16. jun 2010 Diana&Brian H

    Det skal du/I da være velkommen til. Efter en kort tid, vil du opdage hvor godt du/I faktisk har haft det herhjemme smiley


  • Nina P
    Nina P Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 94
    #29   16. jun 2010 jeg er selv muskelhunde ejer og vil gerne sige jeg syntes det er godt der bliver gjort noget ved alle de problemer vi har i landet med hunde der angriber.... og det burde alle kunne se var nødvendigt.... den med omvendt bevisbyde er for hunde født anskaffet efter d 27 marts hvor lovforslaget blev taget op..... så det kommer ikke til at påvirke alle os der har haft hundene før, vores hunde skal ikke sterilliseres(staves?) eller noget lign kun mundkurv på og max 2 meter linie.... og det i sig selv er meget uheldigt for de lejlighedshunde der findes.... men er det det der skal til for at vise vi er nogen herude der er gode hundeejere, må vi være et godt eksempel i stedet for at demonstrere det virker nok ikke nu når det ikke har virket de sidste mange gange der er lavet en demonstration.... det eneste jeg syntes er forfærdeligt ved dennne lov er at politiet allerede har udtalt at de ikke vil følge op på loven det har de slet ikke tid til, så det kommer til og gå ud over os der faktisk går op i vores hunde, og dem der var ligeglade før holder nok ikke loven og så bliver der ikke gjort noget....

  • #30   16. jun 2010 Jamen så flyt da smiley

  • Nina P
    Nina P Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 94
    #31   16. jun 2010 mig hehe?

  • #32   16. jun 2010 Diana&Brian H
    Kom nu ind i reglerne inden du udtaler dig.


    Vi har selv en Golden retreiver som nu er 7 år gammel. Den har vi ALDRIG hørt knurre eller lign. Den er god som dagen er lang og om jeg så havde en muskel hund eller en blanding og loven sagde den skulle have mundkurv på så skulle den da få det..
    Jeg ved heldigvis hvad jeg har og det har da gavnet mig lige det her tilfælde og om det så havde været modsat ville jeg da ikke brokke mig over.
    Jeg vil da også gerne have en voldtunet bil! jeg vil da også gerne have lov til at gå med en hobby kniv i min fritid, men nej det siger reglerne jeg ikke må og det rører mig sgu da ikke.
    Ved godt det ikke er det samme som et levende væsen, men den vender sig nok til en mundkurv osv.
    Så forsæt med at brokke dig eller som du selv nævner flyt til udlandet, så har alle da ro.


  • Glenn h
    Glenn h Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #33   16. jun 2010 Nu er topic jo til information om at der er demonstration... og ikke ment som en topic om at folk skal kommentere deres meninger og holdninger til emnet.

    Så back to start. Lyder interessant med den demonstration. Gid der var nogle der gad lave en lignende samme dag her i nordjylland så ville jeg helt klart møde op.




  • #34   16. jun 2010 En totalt iorden lov.! hvis politiet gad gøre noget ved de anmeldelser de får!

    anmeldte en pitt for noget tid siden, men det havde de slet ikke tid til.!

    Hunde politi til dk TAK!


  • Nina P
    Nina P Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 94
    #35   16. jun 2010 marlene s hvad skal de gøre ved en pitt? der er jo absulut ingen der kan bevise det en pitt bare fordi den ligner? det kan jo os sagtens have været en staff?

  • Jesper S N
    Jesper S N Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 53
    #36   16. jun 2010 1 kugle så er den sag ordnet - koster heller ik samfundet ret meget smiley

  • #37   17. jun 2010 Nina P

    en staff har IKKE gule øjne, og en staff har IKKE rød næse =O

    så meget tydeligt der er pitt i den hund jeg anmeldte + den lorte køter har spist en kat, nede i gården + den var ved at hoppe på mig! + den var meget meget tæt på at æde mine chihuahua`er.!


  • #38   18. jun 2010 Diana&Brian H

    tja loven burde være sådan her:

    1.
    Ingen hunde til indvandere, de kan ikke opdrage deres børn så hvordan tror i ikke deres stakkels hunde har det.

    2.
    Ingen muskelhund til personer under 25.! da de fleste unge åbenbart ikke kan finde ud af at opdrage hunde ordentligt!!


  • #39   18. jun 2010 de skal bare aflives de hunde længere er den ikke den lov skulle have været lave for mange mange år siden

  • #40   18. jun 2010 Diana&Brian H
    Klart skal en hund aflives ligemeget hvad hvis den bider og jeg har ALDRIG påstået andet, så igen læser du ikke hvad jeg skriver.
    Loven er som den er! og de hunde racer der er blevet forbudte har tendens til at være livsfarlige og specielt fordi folk ikke fatter hvordan de skal behandles, så derfor forbydes de. De kræver en del mere opdragelse end andre hunde da de er fremavlet til specielle formål. Men den ENESTE rigtige metode og give ren besked på er og forbyde dem.
    Hvis du er sur og træls over det så brok dig over dem som har ødelagt det for os andre!


  • Nina P
    Nina P Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 94
    #41   19. jun 2010 marlene at det ikke er godkendt i racen med gule øjne og røde næser er ikke ens betydning med at det ikke kan forekomme, ergo kommer tvivlen hundene til gode så længe man ikke kan bevise racen....
    og syntes helt ærligt din kommentar om at indvandre ikke kan opdrage deres børn og hunde er ret fordomsfuld.... og viser tydligvis bare at du er uviden!


  • #42   19. jun 2010 nina p: Nej og nej og nej.

    amstaf har IKKE gule øjne amstaf har IKKE rød næse!! det har pitbuls, så læs lige på lektien før du siger andre er uvidne!!!

    og min kommentar om invandere er bare sandeheden.! de fleste indvandere kan ikke finde ud af at opdrage deres børn! og heller ikke hunde! tjek nyhederne, medina fik smidt æg efter sig pga hun hedder medina som åbenbart er navn på et eller andet.! og flere gange ser man indvandere gå og slår sin hund eller sparker den! så åben dine små øjne.!

    her er det dig der er uviden ikke mig.!


  • Nina P
    Nina P Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 94
    #43   20. jun 2010 hvad med du læser det.... amstaff kan godt have de gule øjne og røde næser... det er bare ikke accepteret. at det ikke er accepteret er ikke ens betydning med at det ikke kan ske... siger self ikke alle de hunde i dk med den farve øjne og næse er amstaff men det kan godt ske... og derfor kan politiet ikke gøre noget før der kommer nogen dna test der kan be eller afvise det.... spørg en amstaff avler hvis du er uenig... og hvad du siger om indvandre gider jeg slet ikk diskutere for det er rent fordomme...

  • #44   20. jun 2010 nina p: du er helt forkert på den.

  • Nina P
    Nina P Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 94
    #45   20. jun 2010 det din mening jeg har min vi bliver nok aldrig enig... men måske du sku spørge politiet hvorfor de ikke gør noget så får du jo svaret!

  • #46   20. jun 2010 nina p: ja det har de ikke tid til! fik sku svaret da jeg ringede til dem.!

    og igen igen igen en amstaf KAN eller HAR ikke rød næse eller gule øjne.! kender skam til racen!

    En pittbul bliver kaldt bla: red nose, yellow eys også self pittbul og grunden er fordi det er kende tegnet på at det er en PITBUL!


  • Nina P
    Nina P Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 94
    #47   20. jun 2010 http://www.dansk-kennel-klub.dk/files/pdf/Amstaff.pdf

    her kan du se det kan forkomme.... det er ikke godkendt i racebskrivelsen men som jeg har sagt op til flere gange nu kan det forekomme.... som der står kan de have lyse øjne og kødfarvet næse... og nu gider jeg ikke diskutere det mere...
    farvel


Kommentér på:
demo imod den nye hundelov

Annonce