{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.313 visninger | Oprettet:

Benny C
Benny C
Tilmeldt:
3. mar 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 3

har fået forkerte dør og vinduer. {{forumTopicSubject}}

Hej jeg står i den situation at jeg har bestil nye vinduer og en hoveddør til mit hus. har også fået dem men først finder jeg ud af at vinduerne er forkerte har bestil drej-kip med indvendige dannebros sprosser, men der er kun en vandret spros i hver vindue. ringer til firmaet og efter en længere samtale med sælgerne får jeg overbevist ham om at jeg ikke har fået det jeg har bestil og han sørger for at levere nogle nye glas.
bedre bliver det da jeg hen på aften kommer til at nær studere døre og finder ud af at den åbner den forkerte vej, den drejer mod venstre i stedet for højere.
Ringer igen til sælger dagen efter. og forklare ham problemet der er han ikke til at hugge eller stikke i han mener jeg har fået det jeg har bestilt. ender med at jeg skal sende et billede af døre set ude fra til ham. hvilket jeg gør. han skriver tilbage at det billede jeg har sendt ham er forkert og det er føre set inde fra og så drejer den til højre men det er ud af.
selv om jeg prøver at forklare ham et man ikke kan vende døren sådan så kommer hængslerne jo til at side blottet uden for og en tyv så bare kan skruer døren af. og at vandnæsen (tror jeg det heder) som sider nederst på karmen komme også til at vende ind af. så er det eneste han kan sige at det er mit problem at jeg har bestil en dum dør.

Hvordan er jeg stillet med sådan en mand som ikke vil lytte til fornuft.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  har fået forkerte dør og vinduer.
  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #1   21. okt 2013 Hej

    Det er sjældent at det er nemt at diskutere fornuft med et firma hvis der er penge involveret. Det bedste du kan gøre er at se på den skriftlige ordre du har godkendt hvor det står anført hvordan vinduerne/dørene vender. Hvis denne beskriver det du har fået leveret er det desværre dit eget problem.
    Hvis ordren beskriver andre døre/vinduer end det firmaet har fået leveret må du bare bede selskabet levere det du har bestilt.

    Hvis du ikke har ordren på skrift har du skabt et rigtigt kedeligt problem idet det er ord mod ord. I praktikken gælder en mundlig aftale men siden I nu er uenige om hvad der er aftalt mht. hvordan de vender, så er det meget lettere at henvise til den skriftlige ordre.

    Mvh. Anders


  • Benny C
    Benny C Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 3
    #2   21. okt 2013 på min ordrer er det døren vist ude fra og der kan man se at håndtaget sider i venstre side.
    på min dør sider den i højre siden.
    men han mener at det er fordi at jeg vender døre forkert. men det giver ingen mening for vender jeg den om komme hængslerne til at side på ydersiden og vandnæsen på indersiden og den vil så også åbne ud af. jeg vil med vilje ikke lige pt oploade et billede da jeg sagen ikke er afklaret med ham.


  • Benny C
    Benny C Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 3
    #4   21. okt 2013 det står der ikke. men der er et billede af døren med teksten "døren set ude fra" med håndtaget i venstre side og mål rundt om.

  • T B
    T B Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 391
    #6   21. okt 2013 Det lyder til du har hvad du skal bruge, så er det bare om du orker at kører sagen. Derudover bør du tage fat i firmaets øverste chef og stille og roligt forklare din sag.

  • Benny C
    Benny C Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 3
    #7   22. okt 2013 det er lige præcis det jeg har gjort. har snakket med chefen. han siger at det er mit problem at jeg har bestilt en dum dør.
    Har haft min håndværker til snakke med ham idag og det kom vi ikke længere med. så det næste må være advokat eller noget i den stil.


Kommentér på:
har fået forkerte dør og vinduer.

Annonce