{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Oliemaling glans 80 og op...
  • #1   2. maj 2011 Hvorfor bruge oliebaseret?

  • #2   2. maj 2011 80 er meget ! smiley Jeg vil foreslå dig at spray det på ! Jo højere glans jo tydeligere bliver ujævnheder

  • Karin
    Karin Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 10 Følgere: 10 Boliger: 1 Emner: 84 Svar: 950
    #3   2. maj 2011 Isabela og Bo.....Fordi det ska ku tåle at blive bugt, og kan godt lide at det er blankt.

    Rasmus P
    Har før malet møbler med 85....og jo det er lidt svært, et stort arbejde, men resultatet blir også flot, men brugte pensel....

    Det sidste møbel var en vitrine til køkkenet......


  • #4   2. maj 2011 Vandig lak kan skam også fås i glans 80

  • Karin
    Karin Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 10 Følgere: 10 Boliger: 1 Emner: 84 Svar: 950
    #5   2. maj 2011 Da vi dengang malede vitrinen, blev vi af maleren anbefalet oliebaseret, da det er et møbel, der skal kunne holde til at blive brugt. Så var det mere stabilt.

  • #6   2. maj 2011 oki, men er nu ikke meget for det oliemaling hehe, må vi heller ikke bruge på arbejde mere.... hjemme har jeg vinduesplader malet med vandig maling og det holder skam fint:D

  • Karin
    Karin Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 10 Følgere: 10 Boliger: 1 Emner: 84 Svar: 950
    #7   2. maj 2011 Vinduesplader....Der hvor man stller noget på?

  • Karin
    Karin Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 10 Følgere: 10 Boliger: 1 Emner: 84 Svar: 950
    #8   2. maj 2011 Var lige inde og kigge på din profil smiley
    Kan se lidt på det ene billede i stuen, af vinduet.....Skinner den så lige så meget som en olie?
    Og det er ikke noget der ska lakeres bagefter vel?


  • #9   2. maj 2011 Du kan godt rulle det, med en superglat rulle og gøre det LANGSOMT, men rullestruktur vil der altid komme. Jeg ville penselmale det.

    Min maling-pusher har fortalt mig, at de oliebaserede malinger er på vej til helt at udgå :o(
    Jeg har også malet alle mine hvide møbler med oliebaseret, syntes det giver den pæneste overflade, selvom de vandbaserede efterhånden er blevet rigtig gode.
    Oliemalingen gulner også ad åre....


  • Karin
    Karin Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 10 Følgere: 10 Boliger: 1 Emner: 84 Svar: 950
    #10   3. maj 2011 Smydi......Tusind tak for dit svar smiley
    Jeg har nu også altid sværmet mest til olie.....Men er da også villig til at gå fra det, hvis jeg kan få et pænt resultat med vandig.

    Det er rigtig det gulner med årene, det har vores vitrine også gjort.....
    Måske skulle man prøve med vandig smiley

    Kan den med rulle, eller ville det også være bedst med pensel?



  • #11   3. maj 2011 yep der hvor man stiller ting hehe:D og det er malet i glans 40, og har holdt i 2 1/2år nu

  • Karin
    Karin Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 10 Følgere: 10 Boliger: 1 Emner: 84 Svar: 950
    #12   3. maj 2011 Ja mit spørgsmål lød nok lidt dumt :-)) Det var bare for at være helt sikker......
    Okay, det lyder jo godt nok så.....


  • #13   3. maj 2011 Karin - den med rullen.... ja, den vandbaserede kan også med rullen, men igen, der vil altid komme lidt rullestruktur, selv med superglatrullen. Der kommer også penslestrøg, med pensle. Det er jo en smagssag, hvad man kan li' - jeg er mest til penselstrøg. I min verden signalerer rullen "dovenskab" (forstå mig ret - har intet imod rulle, eller dem der sværger til den) og penslen håndværk.
    Det tager lænegere tid, og er lidt sværere at male med pensel - men igen, smagssag ;o))))) Jeg syntes det flotteste resultat er pensel....


  • Karin
    Karin Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 10 Følgere: 10 Boliger: 1 Emner: 84 Svar: 950
    #14   4. maj 2011 Jo jo jeg forstå :-))
    Det var jo også lidt det min hensigt var....at det måske ville være lidt nemmere.... smiley
    Men jeg ved jo så også til gengæld, ,at ting tar tid, hvis man vil ha et godt resultat. Og der er jo ingen der kan se bagefter, hvor lang tid det har taget smiley
    Tror jeg vælger penslen igen.....har jo tid nok smiley


  • Karin
    Karin Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 10 Følgere: 10 Boliger: 1 Emner: 84 Svar: 950
    #15   7. maj 2011 Rasmus tak for tippet.....det ville nok også være nemt, bare ikke til det møbel jeg ska ha malet, det kommer nok til at se for fin ud.... Men ellers er det jo en fin ide til låger feks.

Kommentér på:
Oliemaling glans 80 og op...

Annonce