{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.799 visninger | Oprettet:

Diode lister til loftlys {{forumTopicSubject}}

Hey, jeg har købt hus og har renoveret et kontor/gæsteværelse som er lidt lavloftet og derfor vil jeg godt lave noget led strips liste over listerne så de lyser loftet op, hele vejen rundt i loftet. smiley
Der skal dog bruges 10-15meter og så må det gerne være HVIDT og ikke det pisgule man som regel ser den slags lys i.
Nu har jeg trawlet nettet lidt igennem, men enten er hjemmesiderne pisse dyre og koster 400kr. meteren og så har de 117 slags og billederne indikerer både pisgult hvidt og blåt lys osv uden nærmere bestemmelse om farven den reelt er og dernæst om man kan trække op til 15m på samme transformer.
Så hvis nogle af jer andre selv har fundet et godt sted at købe det netop i den RIGTIGE hvide og til en billig pris, så vil jeg gerne høre jer ad og om i evt har billeder/links, for synes jeg famler lidt i blinde mht. lysets farve.

Det skal se nogenlunde sådan ud, bare i loftets kanter så smiley

http://www.viborgled.dk/images/miljo_billeder/Sokkellys-p.jpg


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Diode lister til loftlys
  • #1   3. feb 2013 Det er fedt projekt ser godt ud.

    Men nu tænkte jeg på hvad skal man koble det til så det lyser sådan bare til almindelig lys kontakt?? Så tænkte jeg igen hbor dan skal man gemme den ledning hen.

    Sorry for jeg spørger dig og andre på dit indlæg:-)


  • #2   3. feb 2013 Til mit projekt er der et udtag til loftlampen ca. midt for og 5cm under loftet på den ene endevæg i værelset, som jeg skal ha fundet ud af noget med smiley
    Alternativt har jeg hvor kontakten sidder, lige ved siden af lavet et indbygningsskab af et gammelt "ikea" hjørne klædeskab som jeg har bygget ind mellem soveværelse og så det gæste/kontorværelse som jeg laver nu, hvor det vil være muligt at lave en eller anden måde at skjule trafoen på smiley
    Men lige pt skal jeg bare ha fundet lyslisten, og så derefter selve listen der skal dække selve lyslisten, som lyset kan "flyde ud fra" og så må jeg se om ikke jeg bare får sat en forlængerledning i det lampe udtag og så sætter den i ovre i hjørnet eller sådan smiley
    Det er jo heldigvis kun 12v på de lister, så det er jo dejligt nemt og håndtere smiley


  • Claus B
    Claus B Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Svar: 1
    #3   15. feb 2013 Der er desværre en grund til at det koster lidt, når det skal være den rigtige farve og kvalitet... Det gør det også for installatøren....

    Et råd, sluk computeren og prøv din lokale installatør... Det kunne jo være han kunne hjælpe med en fornuftig pris smiley

    Mvh. Trikkeren


  • Dan R
    Dan R Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 89
    #4   24. feb 2013 ikea har masser af diodekabler til en billig pris

  • #5   6. mar 2013 Har fundet LED strips nu smiley
    En rulle med dioder i metermål på meget tynd "printplade"/tape.
    Har købt 3x5meter ruller i koldhvid, men har ikke trafoer dertil, så nu er problemet om en trafo kan trække dem alle 3 og om jeg skal trække ledning for hver rulle jeg bruger, eller kan koble dem sammen i en serie.
    (link fjernet)


Kommentér på:
Diode lister til loftlys

Annonce