{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.218 visninger | Oprettet:

hindbær og brombær buske {{forumTopicSubject}}

Jeg har idag købt 3 buske i LIDL til blot 30kr pr stk og der er blade osv, jeg har så et stykke jord hvor jeg vil have dem plantet men min jord er så dårlig at selv mine grøntsager ikke kunne gro længere ned end 2-5cm og ikke blev ret gode så jeg tænker at jeg jo nok skal købe noget jord imorgen men er der nogen der lige hurtigt har et tip til hvilket jord der er godt at købe og om jeg skal gøde jorden med det til planter eller grøntsager også for det har jeg nemlig hjemme..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hindbær og brombær buske
  • #2   23. aug 2010 Ingen tvivl om, at du skal få løsnet jorden. Der er ikke meget glæde ved en have, hvor jorden ikke er til at bearbejde, og som du skriver, grøntsagerne gider ikke engang bevæge rødderne ned i den.
    Det bedste du kan gøre er, at udlægge 5 cm kompost overalt hvor du skal have noget til at gro. Derefter får du den grubbet af en minigraver med grubbetand, og så tilsidst få det fræset. Så har du en havjord som du kan sælge i små poser. Og det er en fornøjelse for både haveejer og planter.


  • #3   23. aug 2010 hihi nu handler det kun om 3 meter jeg skal lave frugt bed på sådan ca så der skal ikke maskiner osv til jeg er håndkraft menneske smiley vi har selv gravet rødder op fra kæmpe buske og træer i hele haven og vendt jorden og sorteret tusinde vis af rødder væk for at plæne ud og så græs og det gror meget smukt smiley har også vendt jorden i køkkenhaven en målte det til 60cm jeg gjorde det på og vendt kompost jord fra genbrugen af ned i , men det har ikke fungeret derfor jeg nu tænker jeg nok er nød til at købe noget andet jord og blande i , men mulighederne er jo uendelige for jord man kan købe i forskellige mærker og til forskellige ting smiley



  • #5   23. aug 2010 ahh det nu ikke lige mig, det nu og her smiley men må prøve mig frem ellers river jeg da bar det hele op igen og prøver på ny et andet år smiley lige som med køkkenhaven, det er vel nogle hundrede jeg har smidt i den og nogle dages arbejde og familie hygge men har været hyggeligt og har jo lært af det smiley



  • #6   25. aug 2010 husk at de skal klippes, ellers så vokser de sig totalt store, og især brombær kan kravle steder hen man tror det er løgn

  • #7   25. aug 2010 Mange tak smiley har tænkt at mig google hvordan de skal passes, de skal vel klippes 2 gange årligt når det en busk ...

  • #8   26. aug 2010 sikkert, men jeg er overbevist om at brombær er satans gave til menneskeheden på en RIGTIG træls dag

  • #9   27. aug 2010 hihi jeg glæder mig stadig smiley elsker frugt og glæder mig til at få friske bær i mine smoothies hver morgen smiley
    Nu skal de bar i jorden og så må jeg se hvordan de vokser smiley


Kommentér på:
hindbær og brombær buske

Annonce