{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.744 visninger | Oprettet:

Hjælp til fjernelse af mosegrise... {{forumTopicSubject}}

Så skete det også for mig...
Det meste af min have er undergravet af mosegrise...

Kender nogen en effektiv metode at få dem væk på?
Da det meste af min græsplæne allerede nu er mere jord og ujævn plæne end godt er...

Evt. gerne links til fælder eller lign. og meget gerne erfaringer... :o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til fjernelse af mosegrise...
  • mick c
    mick c Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 303
    #1   10. aug 2008 rottegift?

  • Rikke M
    Rikke M Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Svar: 102
    #2   10. aug 2008 Du skulle låne min hund;-)...den kommer dagligt slæbende med en eller flere mosegrise, den har fanget.....føj, det er JEG ved at være træt af:-)..........men ellers google....det er vist nogenlunde samme metode som med mulvarper....

  • Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #3   10. aug 2008 Vi har før haft held med at putte toiletsten i hullerne hvor mosegrisen havde været. Altså de sten der ligger i "piskummen" på mændendes toilet smiley

    Naboens grund er en ruin og haven er fyldt med mus, rotter, mosegrise, muldvarpe og hvad der ellers alt kan gemme sig i en have der ikke har været rørt i 11 år. Og vores have er helt fri! smiley Sidst vi havde mosegrise i haven var for 3 år siden, og der lykkedes det os at få dem jaget væk på den måde.

    ellers er der den gammeldags måde med at våge over ét af deres friske skud og så forsigtigt snige sig ud i haven og grave den op i en vældig fart!! :-)) Det er også lykkedes mig 2 gange smiley


  • #4   10. aug 2008 tag en gasflaske og sæt en slage på den
    vend gasflasken på hoved
    sæt slangen ned i hullet
    åben for hanen i 10 min
    hvis du vil være sikker på den er væk så tager du og sætter ild til hulet og jeg er sikker på du har ikke en mosegris eller mulvarp mere.
    men din græsplæne er ok.
    det lykkes for min bror og græsplænen tog ikke skade


  • Thomas T
    Thomas T Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Svar: 2
  • #6   10. aug 2008 Muldvarpe afskrækkere eller alarmer, dem har jeg 7 stk. stående af...
    Og de virker, men ikke på mosegrise... Åbenbart...

    Tror jeg vil prøve den med de "toilet-bolcher." hehe
    Hvor kan de iøvrigt købes?


  • Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #7   11. aug 2008 Toilet stenene fik vi tigget ud af kommunens vejfolk når de var rundt om morgenen og gøre de offentlige toiletter rene.. Vi fik en pakke med ?? Ja, husker ikk hvor mange der var i mere, og han fik et par kolde øl til sin fyraften smiley

    Jeg ville måske prøve at kontakte kommunens vejvæsen og forhøre om de måske ligger inde med nogle og om du ikke kan få/købe nogle hos dem smiley


  • Rikke M
    Rikke M Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Svar: 102
    #8   11. aug 2008 Jeg har hørt at man skal...når man fanger en muldvarpe(kunne jo være det også virker på mosegrise??) - skal ta´den døde man lige har fanget...og putte NED i hullet igen, inden man dækker til....for så er det vist noget med at de andre kan "lugte" at her er "optaget";-)....skal fortælle om det virker...for jeg skal ud og fange muldvarp idag:-).......hvis jeg kan:-)

  • #9   11. aug 2008 Hvis det er du skulle være heldig at fange en skal du fylde gips i den så skræmmer den alle de andrer væk det hjlæper.

  • #10   12. aug 2008 Fylde GIPS i mosegrisen? Craaazy....

  • Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #11   12. aug 2008 Det lyder som en røverhistorie - og lige som en sag for dyreværnet hvis de keder sig en dag.. :-)))

Kommentér på:
Hjælp til fjernelse af mosegrise...

Annonce