{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.134 visninger | Oprettet:

opsætning af lamper ?! {{forumTopicSubject}}

Jeg er så småt gået igang med et sætte lamper op udenfor. -Lamper som skal sidde på huset imellem kældervinduerne.

Jeg er så imidlertidigt stødt på 2 småproblemer, eller spørgsmål, eller... jah... smiley

Når jeg har boret hul i muren til kabelføring, kan det så passe at min mur omkring kælderen, har en jernplade hele vejen rundt ?
Synes jeg støder på en stålplade, næsten ligemeget hvor jeg borer.

Godtnok er det på samme niveau som vinduerne, så mit første gæt var, at det kunne være jernwiren i overliggeren.
Men den kan da UMULIGT være så bred/høj, så jeg støder på den hele tiden.
-Kan jeg risikere at bore hul i det metal, uden at ødelægge noget ?

Det andet spørgsmål går på, hvor jeg kan købe sådan et ur, så jeg kan indstille lamperne til at tænde på samme tidspunkt hver aften.
Det er sådan en grå kasse, med et ur i.
Så kobler man strøm til den kasse, og fra den kasse kan man så sætte alle sine udendørs lamper til.

Nogle der kan hjælpe her, eventuelt over PM.

OG NEJ, JEG MÅ IKKE INSTALLERE EL, MEN JEG MÅ GODT GØRE KLAR TIL ELEKTRIKEREN.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  opsætning af lamper ?!
  • #1   25. sep 2009 http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=7816&n=20100
    http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=7574&Grp=81&n=20100
    de overstødene ville måske være en mulighed.
    Men en ide ville være at sætte et skumringsrelæ i mellem så lyset færdt tænder når det bliver mørkt.så lyste ikke brander kl 9 en sommer aften hvis der ikke er brug for det.


  • #2   25. sep 2009 sådan et skumringsrelæ, hvordan funger sådan et ?
    Det skal selvfølgelig sidde indenfor, men skal der føres en sensor eller ?


  • Mike S
    Mike S Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 1 Svar: 39
    #3   25. sep 2009 Et skumringsrelæ fungere på sin vis som en sensor

    Den sensorere bare lys, men ikke bevægelse.

    Man indstiller på den, hvornår man synes det er tilstrækkelig mørk til, at den aktivere lamperne. og så kan man få dem i forskellige typer.


  • Mike S
    Mike S Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 1 Svar: 39
    #4   25. sep 2009 Hvilken type væg er det ? hvor gammelt er huset ?

    kontakture, kan du købe i de flæste byggemarkeder, samt tilhørende "bokse"
    men jeg ville anbefale at du bruger Sensor og/eller skumringsrelæ.


  • #5   26. sep 2009 Vi havde også snakket om et Skumringsrelæ herhjemme, men synes ikke jeg har kunnet finde dem i vores byggemarkedet, i en normal sensor, SORT.

    Det er et hus fra 1954, og væggen er vel... tjaa... der er mursten på ydersiden, og så TROR jeg det er puds på indersiden.
    Men problemet er, at imellem kælder og stueetagen, da er der lige et mellemrum på ca en murstens tykkelse.
    Og det var der imellem at jeg ville føre kabler.
    Men det er umuligt at komme igennem, tror der er opført sådan en jernplade hele vejen rundt omkring den ca 12cm tykke mellemetage smiley


  • #6   1. okt 2009 hvis jeg var dig, ville jeg få en rigtig lækker sensor igennem en el grosists som kan tænde lyset på fx halv styrke hver aften kl. 7 og hvis der så er betagelse så tænder de på fuld skrue, koster ca. En plovmand smiley

  • #7   1. okt 2009 der skulle stå bevægelse smiley

Kommentér på:
opsætning af lamper ?!

Annonce