{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.026 visninger | Oprettet:

J L
J L
Tilmeldt:
16. nov 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 39 Svar: 122

Græs - hvilken og hvornår? {{forumTopicSubject}}

Hej

Vi skal til at så nyt græs i hele haven.

Efter hvad jeg kan læse på nettet, er det bedst at så græs i september måned, da der måde er vand og varme. Synes bare det regner meget hele tiden. Skyller det ikke græsfrøene væk?

Hvilket græsmærke har I god erfaring med? Der findes jo rigtig mange forskellige slags i alle prisklasser. Det er ret svært at overskue, når man aldrig har prøvet det før.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Græs - hvilken og hvornår?
  • #1   1. sep 2009 Årh ha... du skal købe ordentligt græs, gerne hos en anlægsgartner, de kan som regel sælge det lidt billigere, hvis det er store mængder.

    Men jah, september er den bedste månede at så græsplæne i.
    Jorden er dejlig varm, og der kommer masser af vand, og solen tørre ikke frøene ud.

    Har oplevet flere gange, at efter en såning i september, så måneden efter, så var græsplænen 90% tæt.
    Det synes jeg er et tegn på at det gå pæææænt stærkt.


  • mick c
    mick c Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 303
    #2   1. sep 2009 Du skal bruge Hunsballe frø. køb den blanding der hedder Villa Turf. Men det skal såes nu.

    Hilsen anlægsgartneren.


  • #3   1. sep 2009 Jubas:
    Okay.. jamen så må vi hellere se at få sået græsset, når det er 1. september i dag:) Tak for svar:)

    Mick C
    Hvorfor lige det mærke? Hvorfor er det godt?


  • Christian E
    Christian E Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 49
    #4   1. sep 2009 Ja vi sår først i oktober da vi har det så varmt stadigvæk.

    Vi bruger prodana villa classic.


  • #5   1. sep 2009 Producenten "Bayergarden" laver også en blanding, der hedder Villa Turf. Er den god nok?

    Det er bare fordi Hunsballe kun kan købes på nettet. Bayergarden kan købes i fx Silvan. Det er meget rart at kunne køre op og købe noget mere, hvis der ikke er nok.


  • mick c
    mick c Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 303
    #6   2. sep 2009 Hunsballe er det fortrukne mærke hos fagmænd da deres blandinger er rigtig gode og lever altid op til det krav man har. Du kan ringe direkte til producenten og bestille eller hos diverse foder/pesticid forhandlere. Villa turf fra hunsballe er en allround blanding der både kan lave en god plæne hvor der er skygge eller meget fugtigt. desuden er den rimelig tørkeresistent. Jeg giver ikke en skid for bayergarden og andre græsblandinger hos diverse byggemarkeder. Har set hvordan de kan udvikle sig til netop den plæne man ikke ønsker. eks. hurtigt voksene. dårlig til tørke og skygge. Det er ikke noget jeg gætter mig til da jeg har set plæner der er 1 år gamle med de skodblandinger og resultatet er bestemt ikke imponerende. husk at din plæne først ser ud som den skal efter den første vinter.

  • #7   3. sep 2009 Mick C
    Okay.. jeg prøver at kontakte nogle forhandlere. Tak for svaret:)


  • mick c
    mick c Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 303
    #8   3. sep 2009 Jamen det var da så lidt.

  • Christian E
    Christian E Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 49
    #9   3. sep 2009 Mick C:

    Prodana bruges også af professionelle....


  • Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 89
    #10   4. sep 2009 jeg har aldrig hørt om hunsballe græsfrø. vi har altid brugt prodana til en prydplæne, hilsen Anlægsgartneren smiley

  • #11   4. sep 2009 Jeg har i dag ringet til 5 anlægsgartnere. Ingen af dem kendte Hunsballe græsfrø. Alle anbefalede Prodana. Derfor ringede jeg til Prodana for at høre lidt mere om det.. vi køber "Den rigtige græsplæne" fra Prodana i Bauhaus.

    Tak for alle jeres svar:)


Kommentér på:
Græs - hvilken og hvornår?

Annonce