{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.085 visninger | Oprettet:

forbedre bæredygtighed på græsplæne ?? {{forumTopicSubject}}

har en utroligt blød græsplæne.. og med tre boxere der tonser rundt bliver det noget af et pløre..

så tænkte om man kunne forbedre bæredygtigheden på græsset ?

har et år lagt rødt sand ud i et tykt lag som græsset så er vokset op igennem men det har ik hjulpet overhovedet

underlaget består af en halv meter fin muld og så er der blå ler derunder.. har os tænkt om løsningen ku være dræn men ved ik om det kan du i ler og om den så tørre endu hurtigere ud i sommer/tørke tider ??

gode råd modtages


Kommentarer på:  forbedre bæredygtighed på græsplæne ??
  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #1   17. okt 2014 Sorry men jeg tror det bliver svært. Jeg har selv haft 2 bordere som er lettere end boxere og de lavede mudder-løbegange i græsset, især ude langs med hækken. Hundepoter, især fra større hunde er ikke noget græsset har ret nemt ved at modstå. I en periode satte jeg et lille trådhegn op på et stykke af plænen for at give græsset tid til at gro igen, jeg gav det lidt ny jord, græsfrø og senere en smule plænegødning men generelt er det ikke let at få plænen til at modstå belastningen fra hundepoter

  • #2   17. okt 2014 syns bare det er mere end almindelig blød.. jeg synker os selv i 4-5 cm

    kan det være en udlempe og klippe med bio klip ?


Kommentér på:
forbedre bæredygtighed på græsplæne ??

Annonce