{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.023 visninger | Oprettet:

hjælp til fliser {{forumTopicSubject}}

har en del bøvl med ukrudt mellem fliserne nogen som har nogen gode råd til hvordan man kan fjerne det så det bliver væk har prøvet at brænde det væk men det bliver kun væk et stykke tid og så kommer det bare igen
nogen som har en billig måde at fjerne det på en gang for alle på forhånd tak for hjælpen for det ser ikke kønt ud i haven


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til fliser
  • #1   9. okt 2008 min erfaring er man ikke kan komme af med det, den bedste løsning ville være at tage fliserne op, ligge en dug nede under og ligge fliser på igen, men det er noget af en omfattende tur og med tiden vil det nok komme op imellem alligevel.

    ellers er der div. ukrudts midler som roundup.


  • #2   9. okt 2008 det med at ligge en dug er ikke nogen god løsning som jeg har forstået det... fliserne vil ikke kommer til at ligge ordenligt daa de ikke kan kommer til at sætte sig i sandet igen...
    Men kan kan få noget ukruts hæmene fugesand som efter sigende skulle fungere rimelig godt...



  • #3   9. okt 2008 nej jeg tror .. uden af vide det at man kan krasse fugerne op og fjerne det gamle sand også smide det nye fugesand og feje det ned...

  • #4   9. okt 2008 løsningen er : fliser op .

    ligge en geotextil / fiberdug. så et lag grus ligger fliser og så strø DANFUGE sand imellem dem. så har du holdbar løsning.

    Mvh Casper


  • #5   9. okt 2008 ja, vi har også det der danfuge sand imellem, det skulle være noget krads noget med en ph værdi på 11 eller noget, sådan at intet kan gro i det, desuden bliver det hårdt som om der var lidt cement i. Vi har ingen ukrudt efter 1,5 år

  • #6   10. okt 2008 der må da findes en lettere måde end at skal til og tage alle fliserne op for det bliver da noget være bøvl findes der ikke nogen stærkere sager man kan bruge evt sprøjte på det..

  • #7   10. okt 2008 round up tager det meste, men det kommer igen

  • #8   10. okt 2008 jeg ville starte med og leje en feje maskine til og feje det meste af de gamle fuger væk og så gi det en gang DANFUGE sand
    det ville være et forsøg værd


  • mick c
    mick c Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 303
    #9   10. okt 2008 Glem ALT om at reetablere dine fliser eller at sprøjte med round up hvis det skal holde længere.
    Du kontakter NAG som forhandler foder til f.eks heste, grise køer osv. de har et kemikalie der kan holde det væk i 3-4 måneder. du skal bare sprøjte 2-3 gange når græsset begynder at gro og 2-3 gange i juli/august. Så forsvinder det HELT!

    Har du spørgsmål til en fagmand så send blot en pb smiley


  • mick c
    mick c Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 303
    #10   10. okt 2008 PS!!!!!
    Fugesand som er behandlet holder i 3 måneder ca da vil kemikaliet være skyllet væk og hvis du lægger en dug under dine fliser vil de vindomrejsende frø blot gro i dit nye fugesand for de kan sætte kimplanter alle steder der er fugtigt.


  • Karin
    Karin Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 10 Følgere: 10 Boliger: 1 Emner: 84 Svar: 950
    #11   10. okt 2008 Vi vander med saltvand på vores gangsti ude foran huset. Synte egentlig det virker ret godt, men helt undgå ukrudt, tror jeg ikke man kan.
    Men en tur runt med vandkanden er jo ikke så slemt smiley
    Men pas på blomster og planter, for det kan også ta dem smiley


  • Karin
    Karin Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 10 Følgere: 10 Boliger: 1 Emner: 84 Svar: 950
    #12   10. okt 2008 Og så er det billigt smiley

  • #13   11. okt 2008 k/p putter man bare noget salt i noget vand og hælder det ud eller hva

  • #14   11. okt 2008 min nabo vander hans fliser med blåsten det holder mos og lignende væk

  • Karin
    Karin Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 10 Følgere: 10 Boliger: 1 Emner: 84 Svar: 950
    #15   11. okt 2008 Pia og Kim
    Jeps......opløs salt i vandet, det er dét.
    Jo mere salt jo bedre.


  • #16   7. jan 2009 Blir dine fliser ikke grimme af alt det salt??

Kommentér på:
hjælp til fliser

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce