{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.703 visninger | Oprettet:

jens s
jens s
Tilmeldt:
30. jul 2010
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 72

afslag ved udnyttelse af loftrum konsekvens? {{forumTopicSubject}}

hej.

vi har et hus med : kælder, stue, 1 sal og "loftrum" på 2 sal.

som det er nu bruger vi kælderen, 1 sal og 2 sal, stueetagen er udlejet.

2 salen er udnyttet som stue men IKKE godkendt.

vi har ansøgt og godkendelse men det ser ikke ud til at vi kan få det godkendt pga. lokalplanen DOG kan vi MÅSKE få dispensation.... kommer an på om vores argumenter kan gøre en forskel. rummet lever op til gældende regler ang. hvad der skal til for at blive godkendt ( har haft en byggetekniker eller hvad sådan en nu hedder ind over).

2 salen er blevet udnyttet omkring 98 og vi har ejet huset siden maj 2011. så det var sådan som det er nu da vi købte det.

vi kan stadig nå at trække ansøgningen tilbage.

Men vores spørgsmål herinde går på... hvad kan der i værste fald ske ved afslag? altså hvad kan kommunen forlange vi skal gå tilbage til i tilfælde af afslag? at alt bliver pillet væk? at vi bare ikke har tv eller seng deroppe.... det skal lige siges at i begge gavle er der et rundt vindue på cirka 130 cm som blev sat i i 98.

vi er lidt bange for at gå hele vejen med ansøgningen hvis vi reelt kan risikere at miste rummet helt...

vi venter spændt på jeres svar


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  afslag ved udnyttelse af loftrum konsekvens?
  • jens s
    jens s Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 72
    #1   19. feb 2012 yderligere info :

    adgang til 2 salen er via entre´en på 1 salen. der er ikke dør derop til.

    der er en træ trappe op til 2 salen.


  • Mr. B
    Mr. B Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 68
    #2   20. feb 2012 Der er mange forhold som skal gøre sig gældende for I må bruge det som beboelse. Brandsikring er bland andet en del af det.

    Der skal være en tilpas højde på minimum 2,3 meter, (ved skråvægge målt som gennemsnitshøjde: kun højder over 2,0 meter medregnes i gennemsnittet).

    Dernæst skal der være flugtveje fra rummet; dette skal som minimum være fra vinduer med en minimumsstørrelse, hvor indvendig højde og bredde til sammen er over 1,5 meter og ingen af siderne må være under 0,5 meter.

    Videre er der krav om isolering osv. som også skal være i orden. Altså flere ting, end blot lige brandsikkerheden.

    -

    Det værste er, at i benytter rummet til beboelse uden at have fået godkendelse hertil. Jeg skal ikke gøre mig til konge over moralen, men vil blot sige at dette kan have uheldige konsekvenser, dvs ingen udbetaling af erstagning såfremt i skulle blive skadede deroppe, eller såfremt huset skulle blive skadet af jeres brug af rummet.

    I skal lige spørge byggeteknikkeren angående de ændringer der er foretaget, i tilfælde af afslag.

    Som udgangspunkt, hvis i ikke har tilladelse eller godkendelse, så må i heller ikke foretage ændringer før i har opnået tilladelse til ændring.


  • jens s
    jens s Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 72
    #3   20. feb 2012 Hej.

    fint svar men alt det har vi styr på......

    det vi skal vide er hvad kommunen kan forlange vi skql gøre hvis vi får et afslag..... Rummet er udnyttet for 15 år siden....


  • #4   20. feb 2012 Jamen det er jo ikke nemt at gætte, hvad kommunen vil forlange. Hvad med at ringe og få en sludder med dem ? Det kan vel aldrig skade at spørge dem, hvad der sker, hvis de giver afslag - eller....?

  • jens s
    jens s Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 72
    #6   20. feb 2012 jow jow alt sammen meget fint...

    MEN jeg ved godt i ikke kan sige hvad kommunen helt præcist gør.... men det kunne jo være i kendte til tilfælde hvor der var givet afslag og hvad der så var sket....

    magter ikke at køre sagen til ende og så ende med at det hele skal laves tilbage til et eller andet.... derfor er det rart at vide hvad der i værste fald kan ske og så ud fra det træffe en beslutning om man skal trække ansøgningen tilbage eller tilføje til den...


  • Mr. B
    Mr. B Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 68
    #7   20. feb 2012 Hvis rummet opfylder alle kravene til beboelse, så kan jeg jo ikke se hvorfor du ikke skulle følge denne sag helt hen til døren, idet der jo vil være en god udsigt til at få et JA.

  • jens s
    jens s Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 72
    #8   20. feb 2012 mr. b.

    men hvad så hvis jeg får et nej?:) det er da for dumt at tro en masse og så får man et nej og så hyle op over at man nu skal fjerne alt derfra.... så hellere vide hvad konsekvensen kan være fra starten af...


  • Mr. B
    Mr. B Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 68
    #9   20. feb 2012 Du skal i princippet også fjerne alt derfra nu, har du gjort det? smiley

  • jens s
    jens s Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 72
    #10   20. feb 2012 mr. b. et typisk eksempel på at man spørger om en ting og så vil folk gerne dreje den et helt andet sted hen... hvorfor ikke bare svare på det jeg spørger om eller tie stille?

  • jens s
    jens s Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 72
    #12   20. feb 2012 mogen s... men hvad vil tilbageføre sige? helt tilbage til rå bjælker med lidt isolering hist og her eller?

  • #15   20. feb 2012 Nu er vi jo alle forskellige - men jeg havde da nok ringet til kommunen, og spurgt dem ad. ..... "Jeg har den ansøgning - hvad er konsekvense, hvis afslag ? ".....

    Et eller andet sted kan jeg godt forstå du ikke orker, den mølle der - men som en anden nævner, hvis du ikke gør noget, og fortsat benytter det til beboelse, så kan det måske giver problemer i forsikringsøjemed, eller hvis du engang skal sælge ....


  • jens s
    jens s Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 72
    #16   20. feb 2012 smydi... tja... hvis jeg ringer til kommunen og ligger kortene på bordet og svaret er negativt... så står jeg i samme situation som hvis jeg bare tilføjer til ansøgningen og de der laver afslag....

    ved salg er der ingen problemer... der skal bare oplyses herom....

    ang. forsikring så igen kan det vlre ligegyldigt... for om det er som det er nu eller med afslag og det skal laves tilbage til et eller andet... som "ikke" er en mulighed... så står jeg igen i samme situation....

    så ansøgningen får kun lov til at gå linen ud hvis worst case er til at leve med...

    mogens... reglerne er der styr på.... der er bare ikke styr på hvad det hele kan ende med...


  • #18   21. feb 2012 Jamen ingen kan jo sige, hvad det vil ende med, andre end kommunen. Det er forskelligt fra kommune til kommune, hvad de giver disp. til og hvad det forlanger i tilfælde af afslag. Vi kan jo kun gætte - og det kan du jo heller ikke bruge til meget ;o)

    Hvis du alligevel ikke tror på en godkendelse eller en disp. -hvorfor har du så ulejliget dig med at lave ansøgningen ???


  • Christian R
    Christian R Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Svar: 10
    #19   4. mar 2012 Du har nu bare et super lækkert luftrum.
    Der er ingen regler for, at man ikke må isolere og beklæde sit loftsrum.
    Man ma bruge det til alt andet end beboelse, ligesom en disponibel kælder, hvor mange bruger ikke også en sådan til beboelse?

    Jeg ville tage det helt roligt!


Kommentér på:
afslag ved udnyttelse af loftrum konsekvens?

Annonce