{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.412 visninger | Oprettet:

Robert N
Robert N
Tilmeldt:
4. feb 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Andelsbolig køb - RKI {{forumTopicSubject}}

Hej . Jeg er registret i RKi , Ikke for at prale , Men for at få et ærligt svar om hvad jeg kan risikere ved dette . Sagen er at min kæreste og jeg har sagt ja til at købe en andel i et rækkehus på en værdi af 49.500.- Men vi kan købe den for 10.000 , De 10.000 har jeg og vi kan sagtens købe det og betale de udgifter der er med i det hus. Nu når jeg er registret i RKi , vil de så komme og banke på og bede mig sælge dette for at betale dem , Eller hvad ? Det er mit navn der bliver udfyldt på alle papir ..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Andelsbolig køb - RKI
  • #1   19. feb 2012 Hvis du har 10.000kr var det så ikke en ide at få betalt noget af din gæld af ?

  • Robert N
    Robert N Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #2   19. feb 2012 Det var også meningen størstedelen skulle bruges på gæld , Men dette er et tilbud jeg slet ikke kan sige nej til ! .. Det er drømmen ! .. Der er afdragsordninger med stortset alle kreditore, og nogen er sat i bero.. Jeg kan bare ikke gi afslag på det tilbud og at købe en andel i det hus, gælden til RKI er ikke mere end 65-70.000 og der er aftaler omkring dette ..

  • #3   19. feb 2012 Mon ikke der kommer andre andels lejligheder til salg på et tidspunkt. Jeg ville helt klart se at komme af med den gæld først.... Er heller ikke sikker på du må eje den når du er i rki

  • Robert N
    Robert N Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #4   19. feb 2012 Der er jo aftaler omkring dette, så kan de da næsten være ligeglade med om jeg gør en fremtids investering , når de i forvejen får deres penge efter deres krav. Så ville jeg da ikke mene de ville sige jeg skulle bo på gaden fordi de vil ha min andel i det hus, når de i forvejen får det de bedte om i starten ?

  • thomas l
    thomas l Tilmeldt:
    aug 2011

    Emner: 19 Svar: 67
    #5   19. feb 2012 du må som hoved regl intet eje når du står i rki. dog kan der være undtagelser i nogle tilfælde.. og du kan godt regne med at så snart du får underskrevet og fået din andel i det hus. vil de kreditore du skylder penge kræver at du sælger din andel og de vil få de penge du får ved salg. så du vil intet hente ved det.. så smid hellere de 10 kilo afsted på din gæld. det andet giver bagslag..

  • Robert N
    Robert N Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #6   19. feb 2012 Men igen thomas , De får jo i forvejen de penge de vil ha ?

  • thomas l
    thomas l Tilmeldt:
    aug 2011

    Emner: 19 Svar: 67
    #7   19. feb 2012 det er ligegyldigt. det eneste de er interessede i et at få de penge du skylder asap. og kan de se en mulighed i at du hurtigere kan afdrage din gæld ved at de kræver andelen solgt. så gør de det.


  • Robert N
    Robert N Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #8   19. feb 2012 Og hvorfra kan de se jeg har købt hus ? Jeg skal jo ikke låne pengene nogen steder ?

  • andreas p
    andreas p Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Svar: 5
    #10   19. feb 2012 skriv det i kærestens navn så er du ude over problemet med rki

  • Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #11   19. feb 2012 Når noget er for godt til at være sandt, er det som regel også sådan.

    Hvorfor sælges et andelsbevis til 1/5 del af dets værdi - Har du studset over det?

    Hvis du er kommet i RKI, er det ikke pga. 2-3 ubetalte regninger i 2 mdr., men fordi du over flere år har misligholdt dine kreditaftaler (= ikke betalt dine afdrag som aftalt med dine skyldnere!!) Så er det utroligt, at du knap er gået i gang med at afdrage, før du vil købe en andelsbolig, som du slet ikke har råd til.

    RKI kan sagtens komme efter dig, men spørgsmålet det er mere interessant at vide, om andelsbeviset overhovedet er 10.000 kr. værd. Har du styr på det at købe en andelsbolig? Hvad skal du være opmærksom på?? Har du tjekket hvor meget gæld der er i andelen og hvordan hæftelserne af gælden fordeler sig i foreningen??

    Du lyder til at være godt på vej til at være begravet i gæld...


  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #12   19. feb 2012 RKI ; kan ikke komme efter nogen , det er et register , hvor man kan tjekke om folk står i inden man laver foretninger med dem.
    hvis der er lavet aftaler som er overholdt med de kreditorer som , har registreret en i RKI , bliver man slettet.
    Idet du køber en andel , hæfter du samtidig for foreningens gæld , og det kan blive en dyr affære hvis det er dårlige lån der er i foreningen , lige nu er der folk der giver penge for at komme af med deres andel !
    du skriver at du sparer 40000 kr , hvilket du synes er meget ! men du skylder "kun" ca 65000 kr væk skriver du også ! sjovt som pengenes værdi ændres , smiley alt efter om det er ens egne eller andres .


  • #13   19. feb 2012 Mon ikke du skulle koncentrere dig om at komme ud af RKI der burde ikke være prioriteringer der ligger højere... Det er vel ikke markedet der skal styre din økonomi men dig selv?

  • #14   20. feb 2012 Knald din klatgæld af, og leg boligejer bagefter.

  • #15   20. feb 2012 Thomas L - <i>du må som hoved regl intet eje når du står i rki.</i> Vrøvl!!! Man kan sagtens eje noget, selvom man står i RKI. Det man kan risikere er, at kreditorerne vil gøre udlæg i ens aktiver.

    Robert - Du skriver <i>Der er afdragsordninger med stortset alle kreditore, og nogen er sat i bero</i> Så i dit tilfælde vil kreditorerne helt sikkert komme og gøre udlæg i din andel dvs. de kan efterfølgende begære tvangsauktion over dit rækkehus, for at få deres tilgodehavende hjem. Så din glæde ved at eje det lille rækkehus, vil nok blive relativ kort.
    Det du skal være obs på, er jo først og fremmest det Vandet og Michael B skriver..... Hvorfor er det den andel sælges til 1/5-del af prisen og hvordan ser andelsforeningens økonomi ud ? Som Vandet skriver, det er for godt til at være sandt !!!!

    Vandet - <i>Hvis du er kommet i RKI, er det ikke pga. 2-3 ubetalte regninger i 2 mdr., men fordi du over flere år har misligholdt dine kreditaftaler</i> Det er faktisk ikke rigtigt, kreditor har lov til at registrere folk i RKI, allerede efter 3. rykker er udsendt!


  • #16   21. feb 2012 Drop den andelsbolig og få betalt din gæld, alt andete r da hul i hovedet, det tror jeg alle andre kan se, bortset fra dig ;o)

    Jeg tror der er nogle der forveksler at være konkurs med RkI registret, det er ikke det samme.

    MVH Frank


Kommentér på:
Andelsbolig køb - RKI

Annonce