{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
12.819 visninger | Oprettet:

Rasmus F
Rasmus F
Tilmeldt:
28. jun 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Maling af loft på badeværelse? {{forumTopicSubject}}

Halløj

Jeg mangler lige et godt råd fra en maler. Sagen er den, at malingen på loftet i mit badeværelse er begyndt at skalle af i flager og det skal jeg jo have gjort noget ved. Uden at ane noget om det, så tror jeg problemet ligger i at tidligere beboer har malet med noget tilfældig loftmaling som ikke rigtigt tåler fugten. Det er malet for cirka 8 mdr siden.

Jeg har selvfølgelig tænkt mig at skrabe alt den løse maling af, men hvad vil være bedst at gøre efterfølgende? Skal der slibes? Grundes? Blot males med noget vådrumsmaling? Eller noget helt fjerde, for at få det til at holde og se pænt ud?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Maling af loft på badeværelse?
  • #1   27. jan 2012 - skrab det løse af
    - spartle det med sandspartel el. polyfilla
    - slib det
    - grund det med microdispers (blåvand)
    - mal 1-2 gange med noget maling med glans i fx 10 eller 25

    Men er er der vindue i badeværelset? for det lyder ikke som om der bliver luftet nok ud

    Jeh har selv glans 3 på mit badeværelses loft, men har ingen problemer med det skaller...

    Og ser tit på arbejde(er maler og maler primært lejligheder) at det skaller på badeværelset og der er ofte ikke luftet nok ud, nogen gange er der slet ikke et vindue og så kommer der jo meget fugt


  • Rasmus F
    Rasmus F Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #2   27. jan 2012 Jeg har 2 vinduer på badeværelset. Det ene står altid på klem og det andet åbner jeg når jeg har været i bad. Der er også en aftrækskanal i loftet, så der burde blive luftet tilstrækkeligt ud. Men det kan da godt være jeg tager fejl, for det virker helt klart som om at problemet er opstået på grund af fugt.

  • #3   27. jan 2012 ja så burde der ellers være nok udluftning, men kan selvfølgelig også være noget skod maling han har brugt, ham der boede der før, eller han ikke selv har luftet ud, og så bare malet oven på noget der skallede, så vil det jo skalle igen

  • Rasmus F
    Rasmus F Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #4   27. jan 2012 Ja jeg mistænker lidt at det bare har fået en hurtig tur, da tidligere beboer flyttede..

    Tak for det gode råd, i øvrigt. Kan du anbefale noget maling der er godt? Jeg tænker at man nok skal styre uden om det billigste?


  • #5   28. jan 2012 vi bruger Nordsjö på arbejde, er kanon synes jeg, men ellers er flügger, dyrups, beck&jjørgsen ganske fint. Men ja styr uden om det billigste maling fra jem&fix osv, det er altså bare ikke det samme, det er nærmest ikke andet end vand og kalk hehe

  • Rasmus F
    Rasmus F Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #6   28. jan 2012 Ok, jeg må se hvad jeg kan finde. Tak for hjælpen! smiley

  • Simon D
    Simon D Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 27
    #7   29. jan 2012 Lyder til du bor i lejlighed, og der kan sagtens sidde rester af limfarve, og når der så er blevet malet tilstrækkelig mange gange kan malingen godt skalle af i større flager, når det bliver for "tungt". Ved ikke om du har set det andre steder i "legeboligen"?
    Men en anden ting er, hvis det er en legebolig, så er det udlejer der skal stå for vedligeholdelsen.
    MVH SImon


  • Nikolaj M
    Nikolaj M Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Svar: 3
    #8   18. jul 2012 Er din lejlighed meget gammel kan det også cære kridt. Dette kan du afprøve ved at gnide en våd pegefinger på et område der er skallet af smitter det af ig bliver hvidt så er det nok kridt. Alt kridt skal skarbes ned og afvaskes til det er væk.

    Hilsen Nikolaj Møller
    Malermester
    http://malermoeller.dk/content/gratis-malertilbud


Kommentér på:
Maling af loft på badeværelse?

Annonce