{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.676 visninger | Oprettet:

mikkel r
mikkel r
Tilmeldt:
8. jan 2012
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 12

hvordan opsiger man lejer..? {{forumTopicSubject}}

har for 5 mdr siden udlejet mit hus, da mig og eksen gik fra hinanden.. siden det har det været et problem med lejer.. der gik 3 mdr før hun betalte leje til tiden og måtte kæmpe for at hun betalte.. har nu kæmpet med hende om at slå græsset i haven, siden hun flyttede ind og står i leje kontrakt hun står for vedligeholdelse af have og hun ringer konstant og beder mig hente skraldeposer, fordi hun fylder for mange sække og tømmer aldrig postkasse, så feks over julen havde hun fået brev om der ikke blev hentet affald i julen og blev hentet den 2. januar og hun skulle stille ekstra sække ud til vejen, det har hun så glemt og mener det er mig der skal hente dem, fordi hun ikke har set brevet.. hun skriver konstant om ting og har først nu her fået indskud, som hun ikke ville betale da hun flyttede ind alligevel og lod bare være med at tage telefon når man ringede.. har nu også fundet ud af hun er arbejdsløs og er på kommunen pga psykiske problemer og har fået at vide af hende hun havde arbejde..

men men men nu overvejer jeg at købe eks'en ud af huset og selv flytte ind, for at slippe for problemer, men har indgået fremleje kontrakt for 2 år.. kan hun smides ud hvis jeg køber huset og vil flytte ind?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvordan opsiger man lejer..?
  • Mac & Kiki .
    Mac & Kiki . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 101
    #1   8. jan 2012 Lyder godt nok pisse træls..

    er der ikke noget LLO modstykke til udlejere du kan rådføre dig med.. ellers kan de sikkert også være behjælpelige ved LLO når du blot ønsker at overholde loven.. smiley

    Håber at du finder ud af noget..


  • mikkel r
    mikkel r Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 12
    #2   8. jan 2012 tror da lige jeg vil prøve at kontakte dem i morgen.. smiley


  • Joachim E
    Joachim E Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Svar: 3
    #4   9. jan 2012 Hun kan opsiges med et års varsel jf lejelovens § 83 a, hvis du køber din ex ud. Ellers ville jeg rådføre mig med en advokat, og se på muligheder for at hæve lejeaftalen, hvis ikke hun overholder sine forpligtelser...

  • #5   9. jan 2012 Kan hun ikke opsiges pga af misligholdelse lejekontrakt?

  • #6   9. jan 2012 vi smed vores lejer ud fordi han ikke betalte.. vi rådførte os med en advokat og så længe kontraken ikke bliver overholdt så er det bare ud smiley

    vi gik 5 mdr uden leje fra ham 3 advarsler skrevet af advokaten.. han havde på ingen måde vedligeholdt huset og brugt det brænde der stod han gerne måtte men ved flytning skulle der betales eller også skulle der være det samme...

    vi fik ingen problemer med udsmidningen overhoved.. så kontakt jeres advokat... og han fik 1 mdr til at pakke sit lort og forsvinde..


  • #7   9. jan 2012 Mit råd er også at kontakte en advokat.. Min søster fik hjælp den vej igennem til at smide sin ubehagelig lejer ud..

  • mikkel r
    mikkel r Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 12
    #8   9. jan 2012 har kontaktet en advokat og han vil godt hjælpe, men kender i nogen rigtigt god advokat omkring horsens?

    det værste er faktisk lidt at hun har en kanin, der ikke får mad eller vand og er helt udsultet og der bliver ikke gjordt rent eller noget og min nabo klager konstant over hende.. smiley


  • #9   9. jan 2012 Min far udlejer bnoliger, jeg er selv husejer, men min fars har jeg administreret, jeg må ærlg talt sige jeg vælger blandt intreserede, altså taberstil ingen job kaos, eller enlig mor kommune afgør alt samt penge,eller bare gutter 2-3 så hopper jeg videre.

    ´Det er man lidt nød til da administrere sådan en klovn kan tage tid som fuldtidsjob.

    For at opsige skal du sende brev med advarsel om tinegne,3. gang kan du bortvise.

    Du må aldrigbtage dialog mundtlig


  • #10   9. jan 2012 reelt set kan du allerede nu begynde gøre tingene surt for hende, eks hovsa på lovligvis sikringer ryger du glemmer hente ny dagevis optaget ikke kan nå tlf, du kan vedligeholde dit hus komme til slukke for varmen, du kan starte renovering efter en advarselsbrev så er du som ejer på lovlige side til evt forbedre udsigten pga naboklager ved evt larme med kæmpe maskine kl 5 om morgenen samtidig med huset er uden varme måske uden strøm..

    Men husk på det var i god tro det hele, altså pga fejl og misforståelser diverse hændelser er sket.

    Før en advokat advarer 3 gange tid samt penge, måske kan du give igen i samme stil på lovens side.,


  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #11   9. jan 2012 hej mikkel

    du kan godt opsige hende men hun skal have gentagne advarsler (skriftligt) samt du skal kunne bevise at hun ikke overholder den lejekontrakt du har lavet med hende. Så skriv 3 advarsler til hende (1 af gangen) for hver gang hun klart bryder kontrakten (husk dokumentation af dette, billeder eller lign) og opsig hende derefter, så bliver der ingen problemer bagefter. Det tager noget tid da hun efter hver advarsel skal have "tilstrækkelig" tid til at vise om hun ændrer sin adfærd. Gør hun ikke det, ny advarsel med info om at hun bliver opsagt hvis "brudet" ikke bringes iorden.
    Det er pivsynd for kaninen og noget svineri overfor dyret uden tvivl men lige der er det IKKE et kontraktbrud overfor dig men overfor dyreværnsloven. Det er groft sagt ikke dit problem (selvom det er synd)

    Mvh. Anders


  • mikkel r
    mikkel r Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 12
    #12   9. jan 2012 okay tusind tak for hjælpen.. smiley

  • #13   9. jan 2012 Meld hende for dyremishandling...

  • #14   9. jan 2012 Mikkel - vil sige som de andre, kontakt en advokat, så du gør tingene HELT rigtigt, for gør du ikke det, så kan det blive svært at få hende ud.

    Kht. kaninen, der ikke får mad og vand - kontakt dyrenes beskyttelse, de har afdelinger over hele landet, og kører ud og kigger til den, hvis tingene ikke er som de skal være med ninus, så kontakter de dyrlæge og politi.


  • #15   9. jan 2012 Hvordan kunne forresten flytte ind uden at have betalt depositum ??? Man får vel ikke nøglen udleveret til et lejemål, før kontrakten er underskrevet og dep. betalt .....??? ;o)

  • mikkel r
    mikkel r Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 12
    #16   9. jan 2012 jamen det var nu fordi det var en kammerats gamle veninde fra folkeskolen, der skulle flytte ind, så stolede jeg på hende og hun fik lov til at betale halvdelen på forskud og resten, når hun fik tilbage fra anden lejlighed.. var nok også lidt ivrig efter at komme væk, da jeg lige havde slået op der.. og stolede på hende, fordi hun var stille og rolig og havde 2 små børn, fra tidligere ægteskab..

    men kender i en god og billig advokat i, eller omkring horsens?


  • #17   10. jan 2012 Du kan sagtens google dig til advarselsbrev på nettet, advokat mindst 500 pr sendt brev, evt inkaldelse til møder osv kommer oveni.

    Du kan advare 3 gange selv for forseelserne derefter give sagen til advokat


  • #18   10. jan 2012 alt efter hvad du tjener, så google gratis advokater smiley

  • Mr. B
    Mr. B Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 68
    #19   10. jan 2012 Det mulle pigen henviser til er "fri proces", men da du jo ikke er i en tvist og skal i retten kan du ikke få fri proces.

  • Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #20   11. jan 2012 Mr. B

    Sludder. Det Mulle-pigen henviser til, er muligheden for at få gratis advokatrådgivning. Det findes som oftest hver 14. dag på bibliotekerne rundt omkring, eller på skift hos de enkelte advokater.


  • #21   11. jan 2012 Mikkel - Ingen advikater er billige/gratis :o) Prøv med gratis retshjælp, som Vandet foreslår. Du virker lidt handlingslammet :o)))) så jeg googlede lige "gratis retshjælp horsens" og første link der dukkede op var dette (link fjernet) og på deres forside står der: <i>I øvrigt bemærkes, at advokaten i Horsens yder anonym og gratis retshjælp hver tirsdag kl. 17.00 til 18.00 i Godsbanegade 2, Horsens (med indgang fra bagsiden ud mod Emil Møllersgade), dog ikke i ferieperioder. Denne retshjælp omfatter dog kun mundtlig rådgivning uden sagsbehandling, i modsætning til offentlig retshjælp, jvf. nedenfor.
    </i>

    Start med det - du får sikkert at vide, at du skal sende nogle brev, både med alm. post og rekommanderet. Reagerer lejer ikke, så tag den så derfra.

    Har du en indbo forsikring, så check om den indeholder retshjælp - det er der nemlig nogle forsikringer der gør. Og ellers læse dette (link fjernet)?vm=15726 på ovennævnte advokats hjemmeside, den er ret informativ.


  • #22   11. jan 2012 Mht. indskud - så er det altid et problem, når nogen anbefaler nogen de kender. Men OK, jeg tror nu også jeg faldet i der ;o) Surt er det bare nu.

    Normalt - dvs. <i>hvis</i> lejer har overholdt sine forpligtelser - kan du kun opsige en lejer (privat lejemål) hvis du selv skal bo i huset, og det tilfælde er der 1 års opsigelse, forudsat der ikke er tidsbegrænsning på lejekontrakten.
    Når leje ikke overholder sine forpligtelse, så er det en helt anden sag, men der skal sendes breve/rykkere ud, for leje skal iflg. lejeloven, have en chance for at rette op !


  • #23   11. jan 2012 ja som smydi siger er der retshjælp i indboforsikringen... men de vurdere først om der er hold i sagen..

  • #24   11. jan 2012 Linda.b.h. - det var nu også i yderste konsekvens, jeg mente. Før man kan køre en retssag i en sag som denne, er der jo lang vej - hvilket jeg også syntes jeg gør opmærksom på i det efterfølgende indlæg. Det er altså ikke alle forsikringer der indeholder rets-/advokathjælp, og klart de vurderer - det gør forsikringer jo i alle sager, hvor de skal have gryn op af lommen :o)))

  • #25   11. jan 2012 så sidder man her som lejer og krummer tæer over hvordan nogen folk kan være sådan over andre mennesker de låner et hus af... hmm men i vores nuværende bolig har vi godtaget at han omgik den 1 årige opsigelses varsel med 3 mdr i stedet så vi har 3 mdr opsigelse og han har hvis han nu selv vil bo her.... så måske du skal skrive det i kontrakten næste gang... hvis der self bliver en næste gang smiley

  • #26   11. jan 2012 gratis advokat, gratis retshjælp.. Jeg googlede bare gratis advokat første gang jeg skulle bruge en smiley

    Og selvom det er studerende der sidder her i kbh (med hjælp fra en udlært) så er de ganske dygtige.. De har jo på en eller anden måde noget de skal bevise smiley

    Jeg har brugt dem en del og er sindsygt glad for dem smiley


  • #27   11. jan 2012 Forresten Ts:

    Få advokaten til at skrive advarslen istedet for at gøre det selv.. Det har det med at skræmme bedre..
    Min søster var som sagt, ude for det samme, og selvom hun skrev advarslen selv, så skete der ikke en skid.. Første gang advokaten skrev fik min søster en sur sms om at trunten nok skulle flytte... !

    Pøj pøj med det, og skriv gerne hvordan det kommer til at gå smiley


  • mikkel r
    mikkel r Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 12
    #28   11. jan 2012 gør jeg så.. har fundet advokat og han skal have 2000kr + moms for at gøre det, er det en urimmelig pris?

  • Mr. B
    Mr. B Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 68
    #29   12. jan 2012 @ Mikkel R

    Nej det er ikke en urimelig pris.


    Probleme er sådan her:

    Du kan ikke bare uden videre opsige en lejer. Det er utrolig svært.

    Når en lejer ikke betaler kan du rykke lejer, derefter kan du rykke og true med at du opsiger denne inden for 14 dage medmindre der betales, efter 8 dage fra den skrivelse, hvis der ikke er blevet betalt, skal du rykke igen, og hvis der denne gang ikke betales kan du opsige lejer.

    Problemer er, at hvis lejer undervejs betaler, så kan denne forsætte. Og sådan kan du blive ved måned for måned at de ikke betaler og at du rykker dem og de betaler osv..

    Derfor er det rigtigt svært for en advokat/jurist at egentligt udføre et stykke arbejde for dig.

    Det mest nærtliggende vil så være at man siger at så er advokat/juristen ejendomsadministrator for dig.

    Dvs du giver x kr, og for de penge så tager advokaten/juristen sig af at din lejer betaler, han sørger for at rykke osv.

    Men dette kan du jo også selv gøre, så egentligt er det penge ud af vinduet. (Set fra min side).



    > Mit spm er så nu, hvad søren har denne advokat lovet dig han vi gøre for de 2000 kr. +moms?

    Det lyder meget fair, og det er nok sådan en pris man mindst vil tage (endda mere) for administration for en periode af 6 mdr.


  • #30   12. jan 2012 vi gav 5000.. og han var ude efter første runde.. altså lejeren.. smiley han havde ikke råd til at bo der efter hans kone skred..

    vores advokat havde tjekket op på dem og det samme med ejendomsmægler.. men ja det holdte ikke ligefrem..


  • #31   12. jan 2012 Den pris du har fået, er det et engangsbeløb - og hvad indebærer opgaven ? Jeg tænker her; er det den pris advokaten vil have, for at skrive et opsigelsesbrev ?
    Her hvor jeg bor koster en advokat 1.500 + moms i timen,

    Det er som Mr. B, skriver, MEGET svært at få lejer ud, selv hvis vedkommende ikke betaler, men så bare gør det en gang imellem. Det kan køre sådan på i årevis - så mit bud er du skal opsige lejer, også selv flytte derned, så er det nemlig "kun" et år du skal bokse med hende.

    Har du skrevet lejekontrakt - og er den tidsbestemt eller fortløbende ???


  • mikkel r
    mikkel r Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 12
    #32   12. jan 2012 det dækker kun et opsigelses brev fra dem, hvis jeg overtager hus.. så syntes ikke det er meget for pengene..

  • Mr. B
    Mr. B Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 68
    #33   12. jan 2012 @ Linda.b.h .

    Det er jo en helt anden sag, for kan udlejer ikke betale, skal du rykke 2. gange og ved 3. rykker kan han så ryge ud (sådan efter bogen).


  • #34   13. jan 2012 vi kunne også smide ham ud hvis ikke han overholdte leje kontrakten.. hvilket der også stod i kontraketen..

    men så vidt jeg har forstået betaler ts lejer heller ikke.. så kan sgu ikke lige se hvad forskellen er..


  • #35   13. jan 2012 Mikkel R - nej det har du ret i, så er det dyrt. Du kan faktisk selv skrive brevet, men gå ned i retshjælpen INDEN du gør det, så du får skrevet op hvilke ting der er vigtige at få nævnt i opsigelsen. Det er MEGET vigtigt at du gør det rigtigt - ellers får lejer bare medhold, hvis hun kontakter LLO.

    Har du lavet lejekontrakt med lejer ?

    Linda.b.h. - det er fordi du ikke helt forstår, hvad det er Mr. B skriver :o) men lad os tage et eksempel:
    Hvis lejer ikke betaler husleje, så rykker man. Lejer betaler stadig ikke, så man sender rykker 2. Så betaler lejer, derved er man tilbage på 0, lejer har betalt og kan ikke opsiges nu.
    Næste måned betaler lejer ikke, man sender rykker 1, lejer betaler ikke, man sender rykker 2, lejer betaler stadig ikke, man sender rykker 3 - nu betaler lejer, og man er tilbage på 0.
    3. måned - lejer betaler ikke, man sender rykker, lejer betaler ikke, man sender 2. rykker........ og sådan kan det fortsætte i årevis, FORDI lejeloven beskytter lejerne, også selvom de bevidst kører på kanten.


  • #36   13. jan 2012 Mikkel R - hvis du ikke er god til det med at formulere sådan et brev, vil jeg godt hjælpe dig....
    Har selv vundet en sag vedr. en tvist om depositum, som udlejer ikke ville give mig - jeg gik til huslejenævnet, og skrev selv alle breve, fordi jeg ikke gad melde mig ind i LLO ;o)


  • Mr. B
    Mr. B Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 68
    #37   13. jan 2012 Nu ville jeg ikke blande mig i det, men for at bruge de helt korrekte juridiske termer så skal i huske at skelne mellem opsigelse og ophævelse.

    Skal man opsige eller ophæve korrekt så skal man huske alle formaliteterne nedskrevet eller bliver de ikke gyldige.


  • #38   14. jan 2012 Mr. B - netop også derfor jeg foreslår gratis retshjælp eller advokat - for du har helt ret, det er super vigtigt at det bliver gjort rigtigt......

  • Mr. B
    Mr. B Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 68
    #39   14. jan 2012 Du skal lige overveje hvor meget gratis retshjælp kan gøre for dig for de vil jo helst ikke have ansvar for noget de laver forkert.

    Mange retshjælp har den indstilling at du hverken kan eller bør handle eller lade være med at handle alene ud fra det svar, du får fra retshjælpen.

    - Det er jo "klart", de gør de gratis, så hvis nogen fucker noget op, så står du med hele baduljen.

    > Så man skal se det sådan her. Vil man have lidt orientering så skal man gå til en retshjælp da en advokat typisk ikke vil bruge flere timer på at sidde og snakke og behandle din sag.

    > Når så du ved nognelunde hvad din retsstilling er og hvad du skal bruge, så gå til en advokat eller juridisk kyndig for disse bærer ansvaret (professionsansvar) for de sager de påtager sig.


  • #40   15. jan 2012 Mr. B

    Vil du holde op.. Retshjælp er sgu godt..

    Har været oppe hos dem med 4 sager og i 3 af dem bakkede mine modstandere ud. I en af de 3 sager ville advokaten såååå gerne give ham lammetæv (en voldlig chef jeg havde) men jeg måtte takke nej da jeg ikke kunne holde til det..

    Den sidste sag var med en ny advokat og de kunne ikke gøre meget da jeg fik et svar fra firmaet jeg havde problemer med..

    Retshjælpen her i kbh sidder i hvert fald ikke og er ansvarsløse.. De giver den max gas !!!
    Vil lige understrege at de gjorde ALT for mig, og min veninde som pt har problemer med økonomi og en x bruger dem også nu, og de er super.. De har endda "truet" Danske bank som prøver at tryne min veninde..


  • Mr. B
    Mr. B Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 68
    #41   15. jan 2012 @ Mulle Pigen,

    Det lyder til at have været en rigtig god oplevelse, men som jeg siger til dig, prøv at se på internettet og læs på deres hjemmeside, mange steder står der direkte et forbehold eller at de ikke må/kan rådgive inden for visse felter, men kun give dig lidt vejledende rådgivning.

    Dermed sagt kan man ikke skære alle over en karm, men det jeg siger er at man skal lige være obs på hvem man vælger.


  • #42   15. jan 2012 Mr. B - du har ret. Her i byen er det også kun råd og vejledning, og jeg tænker at TS kunne prøve dem i sin by først - de kan jo lynhurtigt fortælle ham, om han skal have fat i en advokat....


  • #43   16. jan 2012 forstår det godt.. men forstod bare på ts at hans lejer ikke betalte også kan du godt opsige dem efter de rykkere.. han ved jo ikke om hun betaler eller ej..
    smiley vi var så heldige at vores ikke betalte derfor blev han smidt ud..

    kunne jo være ts var så heldig også.. ellers må han jo vente de 2 år han har lejet ud smiley


  • #44   16. jan 2012 Måske vi snakker om forskellige former for gratis advokat hjælp..

    Kom til at tænke på, at den eneste grund til at jeg kender dem i kbh, er fordi en advokat på et tidspunkt havde gratis kontortid 2 timer om ugen i denne by jeg bor i.. Hun anbefalede mig gratis advokaterne i kbh og der tog jeg så ind, og de er fantastiske..



  • mikkel r
    mikkel r Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 12
    #45   16. jan 2012 hold kæft i har diskuteret det lang tid nu.. smiley har fået en god pris ved advokat og bliver nu ordnet.. smiley

  • #46   16. jan 2012 Helt ærligt, Mikkel - hvad er det for en kommentar at komme med ??? Du opretter en tråd, hvor du beder om gode råd - folk byder virkelig ind med hvad de ved, og så får man sådan en slut-salut !!!

  • mikkel r
    mikkel r Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 12
    #47   17. jan 2012 er sq ikke sådan ment, men spørger om hjælp og føler mere der er 3 her i topic, der køre en krig om at have ret!

  • #48   17. jan 2012 Jamen så må du da meget pardon !!! Du skal da ikke belemres med mere fra min side så !

  • #49   17. jan 2012 Jesus.. Jeg føler ikke at der er nogen krig om at have ret.. Tværtimod føler jeg en rigtigt god tone hvor folk kommer med deres erfaringer..

    Skal nok holde mine fingre i ro i næste tråd du starter..


  • mikkel r
    mikkel r Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 12
    #50   18. jan 2012 godt være det er mig der har misforstået det lidt.så.. smiley

  • #51   18. jan 2012 Heh.. det er nok fordi du ikke er på hundegalleri.. Se der bliver der godt nok fyret lort på lort, af.. smiley

  • Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #52   19. jan 2012 mikkel R

    Folk har svært ved at holde deres egne historier ude af den omtalte tråd i sagen. Folk blander tingene sammen, og kort fortalt, så skal en privatperson ikke forsøge at opsige en lejer uden en advokat.

    Der er helt klare krav til formalia ved en opsigelse af en lejer. Bl.a. skal der oplyses at lejer har ret til at gøre indsigelse inden 4 eller 6 uger, og hvis sådan en lille ting mangler, er hele opsigelsen ugyldig, og man kan starte forfra.

    Derfor - Ønsker du som menig privatperson at opsige din lejer, bør du kontakte en advokat - gerne med speciale på området. De penge er bedre givet ud, end hvis du pludselig taber penge måned for måned fordi du hænger på din lejer.


  • Mr. B
    Mr. B Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 68
    #53   19. jan 2012 MEGET ENIG med Vandet .

  • #54   19. jan 2012 Der er indtil flere (inkl. mig selv) der har skrevet at en advokat/retshjælp er vejen frem - og TS skriver også han har kontaktet en advokat !

  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #55   19. jan 2012 Hej Mulle pigen

    Der er 2 gode grunde til at dette galleri IKKE fungerer som hundegalleri mht. tone/kommunikationen

    1) Vi har nogle brugere som har mere selvjustits og evnen til at holde debatten på en fornuftigt tone....har man ikke noget konstruktivt eller positivt at bidrage med vil vi værtsætte hvis man slet ikke skriver

    2) vi fra admin side prøver at følge op på de brugere som ikke helt har forstået konceptet i punkt 1, ergo er der herinde plads til forskelligheder men skidt omgangstone kan medføre en advarsel eller besked på at forlade galleriet.

    Heldigvis er vores brugere i stand til at levere på punkt 1 hvilket gør arbejdet som admin herinde meget let....det er vi rigtig glade for så ros til Jer alle for dette.

    Mvh. admin


  • #56   19. jan 2012 Anders T

    Heh.. Kan også meeeget bedre lide at være herinde.. Tonen er rolig og man må have en mening smiley

    Vandet .

    Virker folks erfaringer og historier ikke en del bedre end bare et koldt svar som: "Find en advokat"

    Synes da at der er kommet mange gode tips her og der, og selv, har jeg da fundet ud af at sætte endnu mere pris på den kæmpe advokathjælp jeg "bare" har fået uden at betale for det her i kbh..


  • Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #57   20. jan 2012 Mulle pige .

    Nej, for folks historier kan ikke bruges til en pind i sammenhængen med trådstarters spørgsmål. Så det korte svar er - omend du synes det er koldt - at der er så mange faldgruber ved opsigelse af private lejemål, at man i 99% af alle tilfælde bør rådføre sig med en advokat fra starten af.

    Hvis en opsigelse kendes ugyldig, kan det betyde at 4-5 måneders sagsbehandling går tabt som følge af at en udlejer må opsige på ny. Lad os antage at opsigelsen skyldes at lejer misligholder lejemålet, kan det betyde at udlejer taber f.eks. 800 kr. i mdr. over 4-5 mdr.

    Derfor - Del dine historier med familien, men hold dem ude af spørgsmålet hér, da de ikke kan sammenlignes med trådstarters spørgsmål. Der er ingen grund til at gøre svaret mere kompliceret end det er.


  • Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #58   20. jan 2012 * Smydi *

    "Mikkel R - hvis du ikke er god til det med at formulere sådan et brev, vil jeg godt hjælpe dig....
    Har selv vundet en sag vedr. en tvist om depositum, som udlejer ikke ville give mig - jeg gik til huslejenævnet, og skrev selv alle breve, fordi jeg ikke gad melde mig ind i LLO ;o) "

    Det er en gråzone at begynde selv at opsige et privat lejemål. Lad vær, og brug de 5.000 kr. det evt. vil koste via advokat. Det bedste af det hele er, gør lejer indsigelse og taber sagen, får lejer regningen for din advokats omkostninger, hvorfor at denne i sidste ende ikke behøver at koste dig mere end de 5.000 kr. (eller hvad en opsigelse måtte koste at få udfærdiget af en advokat!)


  • #59   21. jan 2012 Vandet - Og da der efterfølgende kom flere oplysninger og situationen, foreslog jeg advokat.....

  • Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #60   21. jan 2012 * Smydi *

    Vær nu sød og læs hvad jeg skriver - frem for at pudse glorien for fejl!

    Private skal aldrig, aldrig, Aldrig nogensinde begive sig ud i en opsigelse af et privat lejemål uden at have været forbi en advokat. Dét er pointen, og så kort er svaret. Uanset hvilke andre fakta der måtte fremkomme efter trådstarters indlæg.

    Grunden til at jeg slår så hårdt på det her er, at flere og flere herinde giver svar på ting, de ikke ved nok om, men blot har en formodning om. Hvis man ikke ved hvad svaret er, kan man henvise til kilder der måske kan have svaret, råde til hvor evt. rigtig rådgivning kan søges eller helt undlade at svare (hvilket er det bedste, hvis man ikke kender svaret og som hér, hvor enkelte af jer forsøger at bilde trådstarter ind, at man selv kan opsige en lejer på 5 min. og med lidt gratis advokatbistand - det kan man nu engang ikke)



  • #61   21. jan 2012 Jeg pudser ingen glorie, og jeg er bestemt ikke fejlfri - det er vist de færreste der er det.
    Jeg har hele tiden pionteret, hvor vigtigt det er, at det bliver gjort rigtigt - og Mikkel har jo også meddelt, at han har kontaktet en advokat, så der er da ikke rigtig grund til at "bitche" over mig ;o)))

    God lørdag aften til dig ;o))


  • serife S
    serife S Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Svar: 1
    #62   1. sep 2012 Hej jeg har en del kommunikations og samarbejdsproblemer med min lejer han har blot boet 1½ måned og de har allerede klagede over LLO med hel masse ting som fx at han ikke har sit eget elmåler osv men han har separat elmåler på hans indgang som er et bi- måler og jeg har hoved måleren. ... og andre ting som han prøvet med som viste sig at det var løgn og alt var lovligt fra min side og jeg vandt sagen.... Han bor sammen med kæreste som er gravid og en svigermor.... de bor på den ene halvdel af mit 2 familiehus. Jeg tænker hvordan vi skal se hinanden i øjnene i hverdagen og jeg er bange for dem fordi han er blevet ubehagelig at snakke med, han er blevet truende, jeg ved ikke hvad han kan finde på igen når han har kunnet løjet over for hans LLO-advokat samt jeg er bekymret over vores sociale forhold i fremtiden. Kan jeg opsige ham? før tid? Vi har aftalt opsigelig 2 års tidsbegrænsning på lejekontrakten.. det har også svært med at betale huslejen til tiden. på 9000 kr. helt nyt bygeri top til tå med med møbler, alle hvidevare. 115 kvadrat 4 værelser. Hvad siger loven? .

  • #63   2. sep 2012 Serfie S - jeg vil mene, at det kun kan afhjælpes med en advokat...

Kommentér på:
hvordan opsiger man lejer..?

Annonce