{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.748 visninger | Oprettet:

Isolere kælderydervægge med flamingo ? {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg skal på et tidspunkt isolere mine kælderydervægge. Jeg går lidt i tankerne med at grave fuldstændigt fri omkring soklen på huset og få flamingo isolering 2 lag af 10cm så det bliver godt og så sætte noget rionet fast på flamingoerne og så pudse det op, flamingo er billigere end rockwool batts. og flamingo suger ikke vand. Lyder det ikke meget fornuftig ? OG så måske lægge dræn ned, men kender ikk ret meget til dræn.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Isolere kælderydervægge med flamingo ?
  • #2   25. dec 2011 Flamingo også kaldet polystyren sammen med omfangsdræn er en super løsning. Der findes færdige systemer som kan købes til at efterisolere kældervægge...

    Du vil få en langt bedre kælder ud af det.


  • thomas e
    thomas e Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 85
    #3   25. dec 2011 det med flamingoen er en god ide men hvorfor vil du pudse det op uden på flamingoen måden at gøre det på er at rense væggen og så pudse den op hvis den er ujævn og så en gang sokkeltjære og så flamingo drænplader og omfartsdræn det virker

  • Søren J
    Søren J Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Svar: 2
    #4   6. jan 2012 Jeg var igennem samme omgang i sommers... Fik dog kun blotlagt en 3-4 meter af soklen ad gangen, og så ned i et par meters dybde. Det er en større omgang, men dejligt at man har en tør kælder nu.

    Jeg rensede først soklen af, pudsede den op så den var jævn, og satte herefter grundmursplade og 100 mm drænplader på, og afsluttede med et omfangsdræn under sokkelniveau.

    God arbejdslyst:-)


  • jacob f
    jacob f Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Svar: 10
    #5   7. jan 2012 hey alle sammen.. søren er ind på noget
    hvis det er noget du selv vil lave skal du huske nogle rimelig vigtige ting du hvis du vil sikker dig at dit hus skal blive hvor det stor nu skal..
    skal du under søge hvordan soklen er lavet hvor langt den er nede.. og hvis jeg skal anbefalde noget ville jeg MAX tage 3 meget af gangen også springer men ca en meter til to over og det er for og sikker hus ikke skrider nogle steder og hvis du gør det på den måde vil din forsikring også dække hvis der enlig skulle ske noget...
    for hvis man graver hele vejen rundt så huset kommer til og stå frit så kan det begynde og skride som vil give revner i murværket...

    men meget fin ide med det du vil lave og dræn er en rigtig god idet...
    men hvis drænet skal virker helt ringtig skal det ligge under kælder gulv...
    Mvh jacob


Kommentér på:
Isolere kælderydervægge med flamingo ?

Annonce