{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.389 visninger | Oprettet:

indbygningsspots {{forumTopicSubject}}

jeg skal til og sætte rustikloft op i mit køkken samt i et lile rum ved siden af. Jeg har kigget lidt på nettet efter nogle spots og er faldet over dem her:
http://lite-house.dk/shop/dl400-f-hat-down-6092p.html
mit spørgsmål er så: når der står at de er til at montere direkte i isoleringen så skal man vel ikke ha nogen safebox?? og skal jeg ha noget transformator eller lignende for jeg skal ca ha 5 spots i hvert rum og der er jo kun et lampe udtag? Vil gerne spares for indlæg om at det er ulovligt at gøre selv osv. Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  indbygningsspots
  • René S
    René S Tilmeldt:
    nov 2008

    Følger: 1 Svar: 32
    #1   20. jul 2011 Hvis du som de skriver i datablader kun sætter en 20W pære i, så må du sætte dem direkte i isoleringen.
    Dog skal du være opmærksom på som de skriver, skal du bruge kabel der er godkendt til 90 grader så som downlight kabel, alm installations kabel er kun til 70 grader.
    Det med transformer skal der ikke til da de er til 230V.
    Og når du sætter dem op skal de bare serie forbindes så du kan nøjes med et kabel fra lampeudtage.


  • Manny !
    Manny ! Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Svar: 35
    #2   21. jul 2011 Bortset fra de skal parallelforbindes og IKKE serieforbindes er det korrekt hvad Rene skriver

  • Jacob J
    Jacob J Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #3   21. jul 2011 Ja de skal for guds skyld i PARALLEL!

    Ellers er det ligesom med de gamle juletræs kæder, når en pære sprang, så gik hele kæden ud.
    Og det er måske ikke det fedeste i ens bolig belysning smiley


  • #4   21. jul 2011 Hva så hvis man sætter led op?

  • jacob o
    jacob o Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Boliger: 1 Svar: 3
    #5   21. jul 2011 Så er det jo under de 20W..

    Nok det jeg vil vælge at gøre, da en 20W halogen ikke kaster meget lys af sig... for ikke at sige intet.... kan knap nok bruges til orienteringslys...


    Men sørg for at finde en LED-med en god RA-værdi, samt omkring 2700-3000 grader kelvin...


  • #6   23. jul 2011 okay og det er simpelthen bare en pære med led som jeg kan sætte i den spot som jeg har linket til?


  • #7   23. jul 2011 hvis man køber den med kun 1 diode i, altså den billigste pære med led, er det så tilstrækkeligt lys hvis man sætter 5 stk op i et køkken på 13 M2?

Kommentér på:
indbygningsspots

Annonce