{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.988 visninger | Oprettet:

Nyt hus - pris? {{forumTopicSubject}}

Goddag boliggalleri.

Jeg står i den situation at jeg gerne vil købe et hus inden for den nærmeste fremtid. Dog synes jeg ikke man får meget hus for pengene, hvis man køber et gamelt hus, da der altid skal laves en masse om før der er som man vil have der.

Derfor vil jeg gerne vide fra dem der evt selv har bygget eller kender nogen. Hvad koster der og bygge et hus?

Og ja, er udemærket klar over at det er svært og svare på, men bare om man allerede nu skulle udelukke det.
Regnede med at huset skulle være en skal-mur med træ skellet som indermur. Dermed skal der kun mures en skal, og ikke en frygtelig masse murerarbejde.

Da jeg selv er udlært tømrer kan jeg sagtens selv lave alt tømrerarbejdet. For den sags skyld også rille til strøm og trække det, men hovedsageligt tømrerarbejde.

Men hvad koster det når man kan meget selv? Der skal jo lige en grund til, og så skal der vel laves prøver, og huset skal sættes af. Osv osv.

Håber der er nogen der har nogle seriøse svar, så jeg kan se om jeg skal arbejde mere i det, og begynde og regne på det, eller om jeg bare skal skyde en hvid pil efter det.

MvH Jakob


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nyt hus - pris?
  • #1   15. maj 2011 1.319.239kr sådan ca.

  • #2   15. maj 2011 Meget præcist må man sige. Så er der vidst 250 m2 det er vidst rigeligt. Skal vel kun have 150.

    Søger ikke en decideret pris på "mit" hus. Mere hvad folk har måtte give for det, eller har bygget til.

    Ved da folk der har kunne bygge huse til 5-600.000, men synes dog også det lyder billigt. Derfor søger jeg råd anden steds også. Er godt klar over det næsten er et umuligt spørgsmål.


  • #3   15. maj 2011 Se evt mit projekt.

    Sokkel kostede 150
    mureren kostede 450
    tømren kostede 400
    smed ca 300 incl jordvarme med 600 m slange osv
    elæktrikker ca 55

    og der efter har jeg selv lavet alt indvendigt.



  • Peter K
    Peter K Tilmeldt:
    dec 2009

    Følger: 1 Svar: 14
    #4   15. maj 2011 Kommer an på hvad du vil bygge af - men omkring 10.000 kr pr m2

  • #5   15. maj 2011 tror ikk det koster 10000 pr kvm da han selv vil lave det indvendige. nærmere 6000

  • #6   15. maj 2011 Dejligt med nogle re'elle priser det kan man da tage og føle på.

    Det er ellers et fedt projet Jyden, ser sku godt ud.


  • jesper n
    jesper n Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Boliger: 1 Svar: 67
    #7   16. maj 2011 Har selv bygget mit hus det kostede mig 1,1 million ca plus grund

  • #8   16. maj 2011 Det var da også et lækkert hus. Men har du lavet det hele selv? Sokkel, mure og div?

    Kan jo godt regne mig frem til hvad tømmerarbejdet kommer til og koste, men der er bare så mange ukendte summer for mig, synes jeg. Der er jo noget tilslutning til grunden, diverse jordbunds-undersøgelser og afsætning f. Eks.


  • bjarke t
    bjarke t Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 46
    #9   17. maj 2011 vi gav knap 5000 for jordbund. har håndværkere til alt udvendig incl gulv og selvfølgelig indermur. vi laver selv alt jordarbejde og ALT indvendig ellers intet. og ca 650.000 til dem for 168 m2 hus. tømrer arbejde udgør ca. 325.000. håber det er en hjælp.
    beløbene er overslagspriser fra håndværkere.


  • #10   17. maj 2011 Bjarke T >>

    For mig lyder det som om at du har fået selve huset for 650.000 med materialer.

    Der efter skal du så selv lave køkken, bad, døre osv. indvendigt, så det sådan set kun er en skal håndværkerene laver

    det synes jeg umiddelbart lyder billigt. er det et muret hus?

    For så må jeg jo kunne lave det billigere, eftersom jeg kun planlægger og skal have folk til sokkel og skal mur. Tag og alt det laver jeg jo selv.

    Og ja, selvfølgelig hjælper det mig smiley så får man jo et indtryk af hvad det koster. Dog er der stadig mange ukente for mig, men bliver da klogere for hver dag.


  • bjarke t
    bjarke t Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 46
    #11   20. maj 2011 ja du har forstået rigitgt, vi skal selvfølgelig også selv lave skillevægge i hele huset, spartel,male arbejde osv ellers alt andet du beskriver samt vi selv har sørget lægning af gulvisolering.
    ja det er muret rødsten og 100mm ytong indervæg og selvfølgelig med vinduer monteret.så komplet færdig skal-hus.
    husk vvs kommer oveni.


  • jesper n
    jesper n Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Boliger: 1 Svar: 67
    #12   21. maj 2011 Du skal nok regne med ca 5-6000kr pr m2 ved selvbyg.selvfølgelig alt efter hvilken materialer du vælger.

  • #13   22. maj 2011 Okay. Det lyder som om man godt kan bygge til under en mill. så. Vil da helt sikkert prøve og regne videre på det, og se om jeg kan få det til og løbe rundt smiley

    Er dog stadig intra i og høre fra folk der har bygget.


Kommentér på:
Nyt hus - pris?

Annonce