{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
16.205 visninger | Oprettet:

E J
E J
Tilmeldt:
4. jan 2009
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 59

alternativ til træ stern brædder {{forumTopicSubject}}

hey skal havde skiftet stern brædder,
men ved man kan få nogen der ikke er af træ men noget "fiber" eller hvad det e kan ikke rigtig komme i tanke om hvilket metriale det er, så håber der er en der kan hjælpe med hvad man kan bruge af alternativ til træ så jeg ikke skal rende og male og male smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  alternativ til træ stern brædder
  • Tom D
    Tom D Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 43
    #1   10. maj 2011 få dig en zink eller kobber stern.. evt lakkeret alu..

  • Martin L
    Martin L Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #2   10. maj 2011 Vi skal ha lagt nyt tag på nu her vi får lavet gavl beklædning og stern i iversonplanker, det er noget forholdvis nyt.. Det er en form for cement, det er udformet i planker der er 14,5cm brede og 0,8-1cm tykke og købes så i meter. Der er lavet åre i dem så det liner "træ" og i flere farver, synes selv det er et super fedt produkt, skal ALDRIG vedligeholdes.. Koster ca det samme som etanit..

  • Steffen C
    Steffen C Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 87
    #3   10. maj 2011 Hardiplank smiley

  • Allan M
    Allan M Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 3 Følgere: 4 Svar: 73
    #4   10. maj 2011 Heller Iverplank fremfor Hardieplank i hvert fald...

    Zink er et godt bud også hvis jeres hus kan bære den type beklædning.





  • E J
    E J Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 59
    #5   10. maj 2011 super det var faktiks noget ligende de her Iverplank jeg havde i tankerene .)
    http://www.ivarplank.dk/


  • Allan M
    Allan M Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 3 Følgere: 4 Svar: 73
    #6   10. maj 2011 Så det bare at komme i gang smiley

    Sig til hvis du skal bruge hjælp eller en god pris smiley


  • E J
    E J Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 59
    #7   10. maj 2011 kan disse fåes med not samling? idag har jeg 2 træ brædder med not samling

  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #8   10. maj 2011 iverplank er vejen frem....bde til stern og vindskeder.

    /A


  • E J
    E J Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 59
    #9   10. maj 2011 aanders > har du prøvet arbejde med dem, kan man få dem med not samling

  • Steffen C
    Steffen C Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 87
    #10   10. maj 2011 nej man kan ikke få dem med not samling. de skal bare sættes op med lidt luft i mellem smiley

  • Allan M
    Allan M Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 3 Følgere: 4 Svar: 73
    #11   10. maj 2011 De fåes dog i hele plader som selv kan tilskæres, men mener ikke der er struktur i disse..

  • Steffen C
    Steffen C Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 87
    #12   10. maj 2011 Det er da alm. eternit hvis det er hele plader,

  • Allan M
    Allan M Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 3 Følgere: 4 Svar: 73
    #13   11. maj 2011 De fåes også i Fuld størrelse plader - har været ved at sætte dem op i dag...


  • Steffen C
    Steffen C Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 87
    #14   11. maj 2011 ok, var der så struktur i dem?

  • #15   11. maj 2011 Man kan godt få hele plader med struktur det har man kunne i noget tid.

    Ivarplank er bedre end hardieplank på flere punkter.
    Husk at brug det tilbehør der skal til og maling på ender og kanter....

    At det er vedligeholdelsesfrit er vist engang salgspis det bliver grimt ligesom træ gør med tiden men det er rigtigt det rådner ikke op ved manglende maling.


  • #16   12. maj 2011 Ivarplanken skal vedligeholdes og ikke som der står højere oppe at de aldrig skal... Vask med autoshampoo, 1-2 gange i året, så holder de sig fine uden at blive gule/afbleget af solen...

    De fåes tilskåret i længder fra fabrikken eller i standard længden på 360cm til en 109 kr på tilbud i silvan osv.

    Er ikke 100% sikker, men mener forskellen på ivar og hardi er at ivar er gennemfarvet og det er hardi ikke...


  • #17   13. maj 2011 Jeg ved ikke om Ivarplank er blevet gennemfarvet? De har ikke været det hele tiden... men Ivarplank er 2mm tykkere og 1 cm breddere så dimensionen bedre.

  • #18   14. maj 2011 Ivar er gennemfarvet

  • F H
    F H Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Svar: 1
    #19   19. okt 2012 Jeg brugte Hardie plank til udhæng og stern og har fortrudt det. Dimensionen er for spinkel, og planken hænger på midten. Det er sådan set klart nok hvis man ser plankens specifikationer: Maksimal understøtningsafstand er c/c 600 mm, c/c 400 mm anbefales. Ved montering som underbeklædning er c/c 300 mm. Ingen tagkonstruktioner jeg kender har denne spærafstand, så man skal opsætte støttelægter, hvilket er besværligt, jeg gjorde det ikke. Mine Hardie sternbrædder slår sig også lidt. Det er en detalje, ingen andre end mig selv bemærker det. Men produktet er for spinkelt til denne anvendelse.

  • #20   8. nov 2012 Du slår da ikke hardieplank direkte på dine spær vel??? Jo bedre underlag jo flottere... Der er en ret grundig vejledning og et fint tilbehør og værktøjsprogram som man selvfølgelig bør bruge...

  • #21   8. nov 2012 Sku da kun et fjols der ikke har forskalling eller lign bag ved en tynd facadebeklædning som Frederik også antyder

    MVH Frank


Kommentér på:
alternativ til træ stern brædder

Annonce