{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er her nogle som..
  • #1   15. okt 2008 hvad med bare at købe det org?

  • #2   15. okt 2008 Martin - det er da noget folk selv bestemmer, det var ikke det spørgsmålet gik ud på !



  • #3   15. okt 2008 Ja det kan man da sige, men det er sådan set ulovligt, men kan kan bare ikke gøre ved det, da man godt må det i UK, derfor kan dansk lov ikke gøre noget ved det. Men synes bare det er noget sjovt noget, at folk køber de kopier, man vil gene have stillen mm, men betale for det vil man ikke.

    Men til dit spm, så havde rabatten noget om det, så det kan du prøve at finde, de købte i hvert fald noget derover.


  • #4   15. okt 2008 (link fjernet)

  • #5   15. okt 2008 Martin M - Oke ;o)

    Super du alligevel hjalp ;o)


  • #6   15. okt 2008 Mange tak for hjælpen!!

  • Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #7   15. okt 2008 Martin M

    Det kan da være FULDSTÆNDIG ligegyldigt om man køber kopién eller originalen - Hvis man kan klare sig med kopién og man synes kvaliteten på denne er helt udemærket, hvorfor så spytte op mod 100% mere i kassen for samme vare?!

    Stilen, jamen fordi nogle har sat og fundet på en "stil" skal andre betale dem dyre domme eller hvad er det du siger?? smiley Det er da noget sludder.

    Ikea er lige så godt som Idé møbler - forskellen er blot prisen, og mængden du får for selvsamme penge! smiley


  • #8   15. okt 2008 Mark - utrolig så enige vi er ;o)

  • T B
    T B Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 391
    #9   15. okt 2008 Vil lige slå fast at det IKKE er forbudt at købe kopi møbler i udlandet. Heller ikke "sådan set"
    Det er derimod ulovligt at sælge dem igen, så hvis man bliver træt af sit kopi "ÆG" eller lign er det enten lossepladsen eller at bryde loven.

    Personligt sparer jeg hellere op til orginalen, den holder osv værdien, hvis jeg engang skulle fortryde.

    Thomas


  • T B
    T B Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 391
    #10   15. okt 2008 Og med chance for diverse svinere, for at have for lidt at gå op i osv, vil jeg gerne opfordre til at kalde overskriften på emnet noget relavant, som f.eks "Kopi møbler fra England?" og ikke "Er her nogle som..."

    smiley
    Thomas



  • Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #11   15. okt 2008 T B

    Første er vi uenige om. Andet er vi helt enige om! smiley Ordentlig overskrift er nødvendigt! smiley


  • #12   16. okt 2008 Nu kan du jo ikke sammenligne de møbler fra ikea, og fx Ægget da ikea ikke er kopier. Ja man skal betale for de møbler, da man ellers burde lade være med at købe dem, der er jo en grund til de koster det. Det er for de folk der vil have noget andre ikke vil have. samt der er nogen folk som har patent på de møbler. Hvad vil du sige til, at der var nogen som stjal fra dig? det er jo sådan set det man gør.

  • Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #13   16. okt 2008 Martin M

    NÅ! Jeg har da ellers fundet MANGE forskellige UDMÆRKEDE kopíer af ægget i Ikea, og nej, jeg kan sku ikke se hvorfor jeg skulle betale 50.000 kr. for en sølle STOL som enhver ikke-pengeinteresseret-snedker / møbeldesigner kunne tegne og få fremstillet? Arj, come on! smiley

    Så hvorfor kan Ikea og Idémøbler ikke sammenlignes? Den skal jeg have penslet ud? De fører blot forskellige varer, men mange ligner faktisk hinanden (slet ikke alle, men Biva's møbler ligner heller ikke Ikea's!)

    Jeg har forøvrigt sat i sådan en "Ægget" og en kopi i Ikea, og den bedste var faktisk den billige fra Ikea til 799 kr. (Hvilket stadig er dyrt!)


  • #14   16. okt 2008 Ja du lyder da som en nærig person. Men ja ikeas "ægget" har jeg ikke set, og nej tror ikke på den er ligner den, da de så ikke må sælge den i dk.

    Vil man ikke betale den pris det koster, ja så lad da være med at købe sådan nogle møbler og køb dine møbler i jysk eller biva.

    Det er andet er sku at pynte sig med lånte fjer, ja vil sådan set sige det er det samme som at stjæle


  • #15   17. okt 2008 Martin - kan faktisk godt relatere til det du siger. (: men jeg er ogs' opvokset med disse møbler, & de er fandeme en kvalitet for sig selv.
    Når jeg en dag står med mit ejet, ved jeg da ogs' hvor mine penge ska sættes !


  • T B
    T B Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 391
    #16   17. okt 2008 TIL MARK

    Det "æg" du har set i IKEA er ikke en kopi, den er blot inspirreret af det oprindelige æg.

    Alle med lidt kendskab til design møbler kan på 20 meters afstand se at modellen fra IKEA er et helt andet design, hvorimod de omtalte kopi møbler fra England desværre er ret gode, nogle enkelte så gode at med det rigtige mærkat på bunden og en rigtig kvittering sågar ville kunne sælges på f.eks. lauritz uden de ville opdage det.

    Og jeg kan med 100% sikkerhed oplyse dig om at det er ULOVLIGT at sælge disse "rigtige" kopi møbler i Danmark (hvis det er det du skriver du er uenig i)

    Thomas


  • #17   17. okt 2008 TB: er helt enig med dig.

  • Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #18   17. okt 2008 Martin M

    Nej, jeg er faktisk ikke nærig, tværtimod! smiley Så det var så meget til, hvor godt du kender mig - og faktisk kan udtale dig om mig og mine købevaner! smiley Om'er desværre!

    Kald det kopi, efterligning eller inspiration fra et andet mærke. Jeg er sådan set ligeglad. Men de ligner hinanden 100% og jeg har prøvet at sidde i begge stole og synes som længere oppe beskrevet, at man faktisk sidder bedre i den fra Ikea (og det er så - en smagssag som så meget andet også! smiley )

    Jeg har slet ikke udtalt mig om ulovligheden i at købe kopivarer fra England af. Men som du ved, er det nemt at kaste om sig med love og regler, så hvis du kan finde et link til et sted på nettet hvor det står at man forbyder dem, ville jeg da meget gerne se det smiley

    Martin M

    Hvis du betaler 50.000 kr. for en sølle stol og for at kunne sige du ejer noget én har opfundet og fundet ud af at sælge for 50.000 kr. når det koster allermaks 2000 kr. at producere - må du føle dig hårdt taget ved næsen!! smiley Køb det bare, men lad vær med at sige man "stjæler" eller "køber for lånte fjer" For det er en gang vås at fyre af. Tværtimod, er det faktisk tit "lånte penge" folk har brugt for at købe mærkevarer som B&O, designermøbler eller fint mærkevaretøj! ;-))


  • T B
    T B Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 391
    #19   17. okt 2008 Nu stopper du med dit bavl, de ligner jo ikke hinanden 100% Jesus Christ !!! Hvis de lignede hinanden 100% var det nemlig en ulovlig kopi som IKEA ikke ville røre med en ildtang, Vi kan altid diskutere sagligt hvor mange procent de ligner hinanden, men lad dog være med at skrive 100% når jeg VED at de ikke er ens,

    Og her er endnu et link... omkring lovgivning.
    (link fjernet)


  • Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #20   17. okt 2008 T B

    Jeg retter det til 80% kopi, så er det en lovlig kopi ikke? smiley



  • T B
    T B Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 391
    #21   17. okt 2008 jo, det vil jeg tro smiley

  • #22   18. okt 2008 Vil stadigvæk mene det er at stjæle, men håber du laver et eller andet jeg kan lave en kopi af en dag, så kan vi da finde ud af om du synes det er fedt længer. Ja jeg synes det er lånte fjer mm. om folk køber ægget for lånte penge må det skam selvom, så længe de køber den rigtigte. Det er da bedre at smide pengene i sådan en stol, da de ikke sådan taber værdi, mm sådan nogen som dig begynder at få de uægte varer til landet.



  • Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #23   18. okt 2008 Martin M

    He he.. Du ved jo slet ikke hvad du snakker om, så tror du ikke det er bedst at lade den ligge ved det? smiley Lånte fjer og stjæle et designerprodukt hvor prisen er skruet over menneskehøjder - tjah, sørgeligt at folk er blevet så materialistiske og vil gå så højt op i design og penge, frem for kærlighed og oplevelser her i livet smiley


  • #24   19. okt 2008 Jo vil bestemt mene jeg ved hvad jeg snakker om. Men er det ikke folk der ikke vil give det for sådan et produkt, an jo bare lade være med at købe det, der er jo en grund til folk gerne vil have dem, det er da fordi de gerne vil have en bid af kagen. Men så burde os betale prisen, ellers kan de jo bare lade være. Og en udemærket alm stol i et andet design.

  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #25   23. sep 2009 TB : vil du være venlig at henvise til hvor der står at det er ulovligt at at sælge sin brugte kopi ?

Kommentér på:
Er her nogle som..

Annonce