{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
27.559 visninger | Oprettet:

Renovering - Ca. Pris? {{forumTopicSubject}}

Hej på siden smiley

Vi overvejer at købe et hus på godt 120kvm, som skal renoveres en del. Vi kan lave stort set det hele selv med hjælp fra venner og familie. Huset er billigt, og derfor er der overskud til at kaste sig ud i projektet.

Der er nyt tag på huset, hvilket jo ellers kan blive en stor omkostning.

Der er første sal på, som egentlig er fuldstændig klar gjort, til at afslutte - der mangler isolering, gipsplader, tapet osv, nyt gulv og el installationer.

I underetagen skal der støbes gulve, der skal laves gulvvarme og selvfølgelig nye gulve.

Der skal nyt køkken ind.
Badeværelset skal laves helt om fra bunden. Dog ikke med nye vvs og el installationer.

Udover dette er der maling, tapet, nyt loft i et lille værelse, samt en masse oprydning smiley

Det skal ikke være det vilde luksus, men stadig pænt at se på... Vi regner med at købe et IKEA køkken (20.000kr).

Hvad er jeres erfaringer med en ca pris, når man selv kan lave stort set det hele?

Håber på en masse gode svar smiley


Professionel gulvafslibning
Få en dybdegående gulvafslibning på Sjælland med fokus på grundighed og kvalitet.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Renovering - Ca. Pris?
  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #1   4. mar 2011 læg et budget og gang med 2 så går det efter min erfaring ikke helt galt .
    det er meget svært at skyde på , for jer der har set det , og nærmest umuligt for os .


  • #2   4. mar 2011 Michael

    Jeg har siddet og kigget lidt på nettet, og læst lidt på andre hjemmesider hvor folk er kommet med deres egne erfaringer... Og det er lidt det jeg er ude efter smiley

    Men hvis vi regner med omkring 200.000kr, så tror jeg vi kan nå et godt stykke.


  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #3   4. mar 2011 er igang med hus nr 4 , det er de efaringer du fik , husk at gang med 2 ,
    og et sted du kan hente rigtig mange penge ,er ved planlægning , få et tilbud på alle materialer , ALLE,
    held og lykke med projektet ,skønt at skabe noget selv.


  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #4   4. mar 2011 Hej Trine

    Michaels råd er ikke helt i skoven, det afhænger ALENE af hvilke materialer I vælger og hvilke løsninger på forskellige ting i huset....der er som regel 3 måneder at lave ting på i huset....den billige, den dyre og den hjernedøde dyre.....et gulv kan som eksempel købes billigt og lægges selv (måske 150 kr kvm), købes dyrt og lægges af prof (som eksempel 400 kr. kvm) og laves af prof med dyre materialer og special behandling (1200 kvm). Derfor er resultatet og estimat på det du beder om mellem 100.000 og 5.000.000 afhængt af usikkerhedsfaktorerne nævnt.

    Det er ikke for at nedgøre dit indlæg men visse ting er tilnærmelsesvis umulige at rådgive om uden at have set opgaven, fået en masse input fra jer om ønsker og haft en finger med i planlægningen af opgaven.
    For nyligt blev jeg spurgt om jeg ville give et bud på en renovering af en gammel bil og hvad det ville koste....akurat samme spørgsmål og samme umulige svar...nogen kan/vil det hele, andre vil det halve og ingen kan sige det præcist.

    Få nogle byggesagkyndige til at estimere opgaven eller et byggefirma til at give en pris på nogle af de materialer I ønker.....regn derefter selv efter hvad I tror jeres valg vil koste.

    Mvh. Anders


  • #5   4. mar 2011 Michael

    Tak for dine svar smiley

    Ja, vi glæder os helt vildt smiley


  • Michael M
    Michael M Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 32
    #6   4. mar 2011 den der med at gange med 2. det var en god en. man finder altid noget fusk som skal laves eller også ødelægger man det selv. det skal jo også laves smiley

    held og lykke med huskøbet smiley


  • #7   4. mar 2011 Anders... Tusind tak for dit svar smiley

    Og ja, det er selvfølgelig svært at sige ud fra de ting jeg skriver, og som du siger, når man ikke har set projektet.
    Vi ønsker ikke luksus, vi ønsker at lave det på den bedste billigste måde. Og så er der detaljer som der fx skal ''forkæles'' lidt mere om.

    Det var for at høre om folks egne erfaringer og løsninger smiley Vi har haft et par stykker med ind over, der ved hvordan det hele skal laves. Og at tage i Jem og Fix for at hente mange af materialerne, er bestemt ikke noget der skræmmer os.

    I næste uge har de blandt andet gode tilbud på pæne gulve smiley

    Og så er det jo altid rart at høre om andres erfaringer smiley


  • #8   4. mar 2011 Michael M

    Den er helt sikker også med i vores overvejelser, at gange med 2 smiley



  • #9   4. mar 2011 Hej Trine, de 200000 rækker ikke langt, gulvvarme regn med ca 600 pr m2. Nu ved jeg ikke hvor stort badeværelse er men det er også et dyrt rum. 20000 til køkken? Det får man desværre ikke meget køkken for smiley

  • Nicklas A
    Nicklas A Tilmeldt:
    nov 2009

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 112
    #10   4. mar 2011 jeg er lige blevet færdig (for 2 måneder siden) med at renovere mit hus, jeg startede også helt fra bunden af, alt ud og alt nyt ind igen, undtagen nyt tag.

    Jeg har bygget alt selv, med hjælp fra familie og venner. Undtagen EL.

    Vi endte med at have 160m2 ca og der er ikke blevet sparet på noget, har gulvvarme i hele huset, undtagen 1 sal og der er fliser i hele stue etagen, svane køkken, og stort badeværelse, med 2 af alt, altså 2 bruser, 2 håndvaske osv. Ca 35.000kr badeværelse.

    Men vi endte med at bruge 440.000kr med alt.
    Vi troede at vi kunne bygge det hele for en 250.000kr, men vi måtte ud og have lidt flere penge smiley
    Også fordi vi havde ikke lyst til at gå på kombromi med noget når man nu ligger et så stort arbejde i det.

    Men det er min erfaring i at totalt renovere et gammelt hus fra 1885 smiley


  • #11   4. mar 2011 Thomas K

    Vi har undersøgt det hos IKEA, og vi kan få et ganske godt køkken for omkring 20.000kr smiley Man skal jo starte et sted... Mht gulvvarme, så ved vi endnu ikke hvor meget der skal gå til det.
    Badeværelset vil højst tænkeligt blive den største post på budgettet. Det er omkring 9kvm.

    Indtil videre er der lavet et skøn på ca 11.000kr til gipsplader, lægter (staves) og dampspær (staves) smiley Til hele huset.


  • Nicklas A
    Nicklas A Tilmeldt:
    nov 2009

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 112
    #12   4. mar 2011 Vi brugte ca 15000kr i gips plader alene, det svare til 3 paller, men har også helt op til kip..

  • #13   4. mar 2011 Nicklas A

    Dette hus har den samme alder som jeres, det gennemgik dog en renovering i 1995. Så det er ikke en total renovering smiley

    Jeg kan sagtens se at det er fedt man ikke skal spare på noget, når nu det er, som du siger, at man gør så meget ud af det. Men vi har et mål, og det er ikke at skal optage et lån, så vi kan sidde i et hus der ikke skyldes i. Så vi kæmper alt det vi kan, for at se om vi kan få det til at lykkedes.

    Der skal iøvrigt heller ikke gulvvarme på førstesalen...

    Men man kan sige at med de penge I har l det, så står det jo med garanti enormt flot smiley


  • #14   4. mar 2011 Nicklas A

    Hvor mange plader er der på en palle ca?


  • #15   4. mar 2011
    Du kan sagtens få et IKEA køkken til 20.000 kr. Vi gav 25.000 kr for vores inkl. bordplade og bryggers skabe.


  • Nicklas A
    Nicklas A Tilmeldt:
    nov 2009

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 112
    #16   4. mar 2011 Ja det er selvfølgelig en anden sititution for jer smiley

    Så skal i også gøre meget ud af at hente nogle rigtig gode tilbud ind, vi har sparet MANGE penge med at være hård mod sælgerne smiley

    Kan ikke helt huske hvor mange plader der er på en palle, mener det er omkring de 50 stykker.. I hvert fald når der snakkes om 240*120cm gips plader smiley


  • jens s
    jens s Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 72
    #17   4. mar 2011 HUSK at el arbejde hurtigt bliver 30.000... der skal ikke mange stikkontakter til før du er deromkring... og selvom en stikkontakt kun koster 65 kr. i harald så er der jo også kabler bag den.....



  • jens s
    jens s Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 72
    #18   4. mar 2011 har i prøvet sådan her et projekt før...?

    er elektriker og har set mange gør det selv folk gå igang med alt muligt... og har set rigtigt mange steder hvor det er gået galt... folk kører træt i det... det koster 1-2-3-4-5 gange så meget som de havde regnet med, de kan ikke finde ud af at lave det og tror at en gips plade bare er en gipsplade og lidt skruer her og der så kører det...

    jeg vil sige at har i ikke uddannet arbejdskraft at læne jeg opad så glem ALT om det!


  • jens s
    jens s Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 72
    #19   4. mar 2011 synes os jeres belød lyder MEGET lavt....

    vi skal have lavet en første sal... cirka 30 m2 i et stort rum... gips til kip og vinduer i gavlen... gulvet bliver der ikke pillet ved.... det bliver cirka 150.000 kr.


  • #20   4. mar 2011 * PBS *

    Ja lige præcis smiley Og et IKEA køkken er ganske fint smiley


  • #21   4. mar 2011 Nicklas A

    Ja, vi gør meget ud af det smiley Jem og Fix har gipsplader til 45kr stykket i næste uge i de samme mål som dem I brugte. Vi regner med at 200stks kan gøre det, det er 9000kr. Badeværelset bliver pudset op.

    Og jeg kan godt lide at ''prutte'' mig frem til de gode priser, så det må jeg i gang med smiley



  • #22   4. mar 2011 Jens S

    De priser vi har regnet ud fra, er de tilbud Jem og Fix har i næste uge... Mht gipsplader, lægter og dampspærre.

    Min kæreste har før været med til at renovere huse, og har en del erfaring. Og vi har både elektriker, murer, vvs'er og en tømrer at læne os op af. Så vi har den hjælp og støtte vi får brug for smiley


  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #23   4. mar 2011 trine : et råd , jem og fix har tit plader til 45 kr , de giver ingen rabat , din lokale trælast kan sikkert sælge dem til 40 kr ,hvis i får et tilbud på det hele , og så er det leveret , 200 gipsplader er rigtig mange og hente og bære , !

  • #24   4. mar 2011 Michael B

    Ja de er meget tunge smiley

    Vi må hen til den lokale træ pusher og spørge om de skal være de heldige vi køber af til en god pris smiley


  • #25   4. mar 2011 Skal i ingen hårde hvidevare have i køkkenet? Kan der umuligt være med til 20000 smiley man kan renovere rigtig billigt, også for billigt, i kan spare jer ud af det så fortryder i resultatet, så hellere tage det løbende som i har penge til det også investere i lidt bedre materialer.

  • #26   5. mar 2011 thomas K

    Jeg sad lige og brugte et program IKEA har på deres hjemmeside, hvor man tegner sit eget køkken. Jeg nåede op på 23.000kr med indbygget opvaskemaskine samt et køle/fryseskab... Komfur har vi selv smiley

    Men ellers er det med det hele... Og så er det rigtig fint, og jeg har ikke valgt de billigste løsninger der er.

    Du har ret med materialer, men uden det skal lyde forkert, så er en gipsplade en gipsplade, for mig smiley Der er ting vi ikke vil gå på kompromis med... Det kan fx være hvordan badeværelset skal se ud.


  • Simon D
    Simon D Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 27
    #27   6. mar 2011 jens s: det kan jo også SAGTENS gøres billigere end de 150.000 for din overetage.
    Her skal du tænke på de vil lave alt selv, så bliver det bare en anden pris end den du kender til.

    Trine: For 200.000 kommer i helt sikkert langt.

    "Der er første sal på, som egentlig er fuldstændig klar gjort, til at afslutte - der mangler isolering, gipsplader, tapet osv, nyt gulv og el installationer.

    I underetagen skal der støbes gulve, der skal laves gulvvarme og selvfølgelig nye gulve.

    Der skal nyt køkken ind.
    Badeværelset skal laves helt om fra bunden. Dog ikke med nye vvs og el installationer.

    Udover dette er der maling, tapet, nyt loft i et lille værelse, samt en masse oprydning smiley

    Det skal ikke være det vilde luksus, men stadig pænt at se på... Vi regner med at købe et IKEA køkken (20.000kr). "

    hvis det er de "eneste" ting som skal laves, virker det ikke urealistisk.

    Har hus på 95 m2 som blev lavet fra top til bund, ægte trægulv, vægge, 2 lag gipsloft, træværk, forskalling, nyt IKEA-køkken inc. hårde hvidevare, maling, tapet og mange andre småting.Vi lavede alt selv for 125.000.-

    I vores hus blev der ikke gået på kompromis, men der blev selvfølgelig tænkt over priserne på de forskellige ting.



  • #28   7. mar 2011 Simon

    Jamen du har fuldstændig ret smiley Det er lige præcis sådan vi ønsker at gøre det, som I har gjort det. Og jeg er helt sikker på det kan lade sig gøre for 200.000kr... Og hvor er det bare super flot I har kunne gøre det for 125.000kr. Kæmpe skulder klap til jer smiley

    Vi har idag fået accept på vores bud, så om lidt så ruller lavinen smiley


  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #29   7. mar 2011 Trine : man fristes til at spørge , hvorfor oprettede du egentlig tråden ? når du er så fast i din overbevisning ? smiley
    Men , det gør jeg ikke jeg ønsker jer istedet ,held og lykke og håber i kan holde budgettet , og ønsker jer god arbejdslyst.


  • #30   7. mar 2011 Michael B

    Det er for at høre andres erfaringer smiley For at have noget at sammenligne med... Jeg svarer da gerne smiley

    Og mange tusind tak smiley


  • jens s
    jens s Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 72
    #31   7. mar 2011 tja... jeg er af den overbevisning at enten skrider budgettet MAX eller os bliver det noget lort i laver.....!

    held og lykke men det kan bare ikke lade sig gøre at lave noget ordentligt med det budget....!

    bare El og VVS er nogen pænt store poster der snildt æder 1/3 eller 1/2 af jeres budget hvis det skal laves ordentligt!

    mit badeværelse på 2.2 m2 gulv kostede 5.000 bare i VVS dele..... og det var bare for fittings, rør og slanger og IKKE til gulv varme og IKKE med armaturer eller toilet!

    har lavet et hus UDEN tavle hvor el delen var lige omkring 28.000 bare i materialer uden spots... kun kontakter, antenne og diverse el......

    jeg nægter simpelthen at tro på at i kan gøre det til den pris.... og kan i så vil der helt sikkert være sparet alt for meget alle de forkerte steder.....

    men held og lykke med det....!


  • #32   7. mar 2011 Jens S

    Jeg takker mange gange for dine fine ord... Og for dit ''held og lykke''.



  • jens s
    jens s Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 72
    #33   8. mar 2011 trine som michael skriver : michael B


    Skrevet: 07-03-2011 13:27:26

    Trine : man fristes til at spørge , hvorfor oprettede du egentlig tråden ? når du er så fast i din overbevisning ? smiley

    du bliver jo snot fornærmet når vi kommer med lidt fakta....!

    jeg er håndværker og har efterhånden set mange gør det selv folk lave noget.... og som jeg siger enten bliver det noget lort eller os bliver det dyrere for det kan bare ikke lade sig gøre til den pris du snakker om!

    men ok... det er jer der kommer til at bo på en byggeplads i 10 år som aldrig bliver færdig og det der bliver færdigt ligner lort... ikke mig!


  • Simon D
    Simon D Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 27
    #34   8. mar 2011 jens s: det er simpelthen noget sludder du kommer med. Jeg er sq osse håndværker, og jeg har været med til at "hjælpe" en del gør-det-selv-folk med deres renovering, hvor resultatet er blevet godt, ligesom mit eget hus.
    Men altså har 10 tommelfingre, ja så bliver det da noget værre lort, men det går jeg ikke ud fra er tilfældet her.?

    Trine A: som der bliver sagt tidligere, så prøv at lægge en plan for hvad der skal laves, samt hvornår. Evt. få nogle håndværkere til at hjælpe med planlægningen. Og som Michael B siger så hent tilbud ind fra forskellige byggemarkeder osv. Der kan godt være mange penge at spare.


  • #35   8. mar 2011 Jens S... Jeg bliver skam ikke snot fornærmet - du kender mig ikke. Men du ved jo godt selv at din måde at formulere dig på, ikke lige altid falder i ''god jord''. smiley

    Nu har du taget Michaels citat, uden af en sammenhæng, så det kan ikke rigtig sættes op på den måde, som du vælger at gøre.

    For som jeg svarer til Michael, så er tråden oprettet for at høre om andres erfaringer - jeg har sådan set ikke brug for at få at vide det jeg drømmer om, bliver noget lort. Om du så har brugt 150.000kr på en overetage, det er en helt anden snak, og det er også taget med i vores overvejelser... Men alt det andet med at vi vil bo i en byggeplads de næste 10 år, hvad skal jeg helt ærligt bruge den mening til? Sådanne udtalelser giver os blot endnu mere lyst til at modbevise, sådanne påstande. Og nej, jeg er ikke snot fornærmet, men det lader til at andre er blevet det, når du har udtalt dig smiley

    Jeg takker endnu en gang for dit ''held og lykke'', og dit bidrag i denne tråd. Der vil blive lagt billeder ind under min profil, efterhånden som projektet skrider frem.


  • #36   8. mar 2011
    Simon D

    Tak for dit svar smiley

    Både min kæreste og jeg, har ti fingre... Men de ligner bestemt ikke alle sammen hinanden smiley Så du har ret, det er ikke tilfældet.

    Vi har den første håndværker på hånden, der skal aftales nærmere med imorgen. Så vi kan udarbejde et tilbud sammen med dem, om hvad vi har af ønsker osv. Spændende smiley Og så får vi noget helt konkret at gå efter, det glæder vi os til smiley Og så er det ellers i gang med at finde de bedste tilbud... Man er vel ikke sælger for ingenting smiley
    Og så er det jo et kæmpe plus at man er ud af en håndværker familie... Og har en god vennekreds, hvor vi kan få en masse hjælp fra stort set alle fag områder. Om vi så kommer til at bruge 200.000, 150.000 eller 250.000kr, det må tiden vise smiley

    I sidste ende handler det om, at vi får noget der er vores, noget vi ikke skylder penge i, og noget vi selv har bygget op smiley


  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #37   8. mar 2011 Trine : min erfaring siger mig det koster mere , Men selvfølgelig skal i gøre jeres erfaringer (og kan faktisk fortælle dig , at den med at gange med 2 fik jeg af min far , da jeg gik igang med mit første hus smiley og den holdt stik , selvom jeg mente at han var tosset smiley
    men bare i har lidt "luft" i økonomien , hvis jeg får ret i at det bliver dyrere , så skal det nok gå .
    men opdater da løbende ,og sig endelig til , hvis jeg/vi kan hjælpe .


  • #38   8. mar 2011 michael B

    Den er også skrevet bag øret smiley Vi har heldigvis ''plads'' til at der kommer ting vi ikke havde regnet med, eller det bliver sådan at vi skal gange med 2... smiley

    Og mange tusind tak for hjælpen... Jeg opdaterer løbende, uden tvivl smiley


  • Iver Ø
    Iver Ø Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Svar: 2
    #39   2. jan 2013 Og hvordan gik det så?

  • Hans Christian J
    Hans Christian J Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 1 Svar: 1
    #40   19. sep 2015 De blev skilt og huset gik på tvang smiley

Kommentér på:
Renovering - Ca. Pris?

Annonce