{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.064 visninger | Oprettet:

Carina C
Carina C
Tilmeldt:
16. jun 2008
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 5

Reglerne?? Opsigelse - lejlighed LANG {{forumTopicSubject}}

Håber lidt på der er en der kender til reglerne om de 3 mdr.s opsigelse.

Sagen er den, at vi bor i et hus med fugt/skimmelsvamp.
Dem vi kender der er håndværkere sige alle det er skimmel, men det er ikke noget der er testet.
Vores datter har været konstant syg i 2 mdr. nu og min kæreste og jeg har døjet med at være sløve, trætte og ondt i hovedet.
Skal lige siges det er i vores stue og vores soveværelse.

Nå men, vi har snakket med vores udlejer som fik en snedker herned. Han har nu bare fjernet fodlisten og sat en ny op. Altså... Ikke fjernet problemet?? Kun gemt det.

Vi har så derfor fundet et andet hus, som vi kan flytte i om 1 mdr.
Men men men... Nu er problemet så at vi har 3 mdr.s opsigelse i det vi er i nu.

Kan vi på nogen måde slippe uden om det?
Og så også.. Vores udlejer er blevet dømt for moms svindel og skylder nu staten 70 millioner. så penge har de ingen af.. Hvad med vores depositum???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Reglerne?? Opsigelse - lejlighed LANG
  • Carina C
    Carina C Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 5
    #2   3. mar 2011 Jaaah men vi skulle jo gerne bruge de penge til depositum til det nye.. Eller i hverfal til tilskud dertil.

  • Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #3   3. mar 2011 Jeg ville nok skyde en hvid pil efter depositum'et og tilgengæld flytte i en fart. Undlad at betale husleje mere (i har vel betalt for denne måned allerede) - men skal i gøre det rigtigt, bør i naturligvis få konstateret om der er tale om skimmelsvamp eller det blot er almindelig sygdom i form af noget influenza og lidt vinterdepression (groft sagt).

    At beskylde folk for sådanne ting, kræver at I har 110% styr på fakta og beviser!

    Kontakt evt. LLO (og meld jer ind!) og bed dem om en vurdering af situationen.


  • claus m
    claus m Tilmeldt:
    nov 2010

    Følger: 1 Boliger: 1 Svar: 22
    #4   3. mar 2011 Læs jeres lejekontrakt ordenligt igennem, om hvordan i skal forholde jer, og om der skal males osv.

    Mange udlejere tager pengene til vedligeholdelse, så i selv slipper for det.


  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #5   3. mar 2011 sikke nogle svar : " bare flyt " de kan ikke gøre jer noget alligevel " og lign ???
    find ud af om det er skimmelsvamp , og hvorfor den er der . ellers har i misligeholdt jeres kontrakt og det er rigtig dyrt med en tur i fogedretten med sådan en regning .
    man løser ingen problemer ved bare at stikke af.



  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #7   3. mar 2011 hvem siger de ikke kan det ? gisninger og halve svar , det er jo sådan at ejeren af en udlejningsbolig hæfter for et indskud ,

  • Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #8   3. mar 2011 michael B

    hvorved udskiller kvaliteten af dit indlæg sig fra alle andres?! smiley


  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #11   3. mar 2011 der er jo en ejendom de bor i !

  • Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #12   4. mar 2011 michael B

    Dit sidste indlæg, er mere end almindeligt mangelfuldt. Det er en om''er!


  • #13   4. mar 2011 Carina C - man kan ikke bare flytte og tro den "hellige grav er velforvaret", som nogen foreslår jer. Det er faktsik rigtigt, hvad Micahel skriver - hvis I bare flytter og det ikke er skimmelsvamp, så står I rigtig dårligt og kan komme i økonomisk klemme.

    Er der konstateret skimmelsvamp - eller er det noget I tror ???

    Hvis Jeres udlejer er til at tale med, så tag en snak med ham om at få det undersøgt.
    Hvis han ikke er så start med at ringe til kommunen, og hør hvad jeres muligheder er, hvis det er skimmelsvamp.

    Og ellers meld jer ind i LLO.

    I skal ihvertfald ikke bare flytte, hvis I gerne vil have jeres depositum tilbage.


  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #14   4. mar 2011 Mark : ja det er nok rigtigt smiley men blev lidt træt af niveauet , og mente jeg alligevel måtte svare .
    Men , det jeg mener er at indskud/depositum indgår i forpligtigelser for ejer /ejendommen, og huset har en værdi , kan udlejer ikke svare sine kreditorer (i dette tilfælde lejere) så kan det i yderste konsekvens blive en tvangsaktion .
    men uanset hvad , er der for få oplysninger til at give et uddybende svar.(mener jeg )


  • Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #16   4. mar 2011 michael B

    Udlejer er konkurs, og har ingen penge. Såfremt de ynder at lade pengene stå, skal de ikke forvente at se dem igen. De vil kunne slås for dem herfra og til de begge sider på plejehjem - udlejer har stadig ingen penge.

    Skimmelsvamp opstår som regel pga. utætheder og/eller dårlig vedligeholdelse. Det er tænkeligt at lejerne har forårsaget dette, men mere sandsynligt er det nok at udlejer har forsømt sine forpligtelser i henhold til den almindelige vedligeholdelse på lejemålet.

    For at lejerne nu får blot lidt af deres penge med til den nye bolig, bør de derfor undlade at betale mere ind til udlejer. Samtidig bør de afskrive depositummet og bruge krudtet på deres nye bolig frem for deres tidligere bolig.


  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #17   4. mar 2011 Alf/ Mark : prøv at google lidt om afgørelser. og hvordan lejeloven er opbygget.
    Trådstarter : mit bedste råd er at melde jer ind i LLO. hvis i ikke kan klare problemet med en fornuftig samtale med udlejer, men bare at flytte, gør at i bevæger jer over på den anden side , og istedet bliver dem der misligholder lejekontrakten. held og lykke med det.
    ps :håber i holder os orienteret om hvad der sker-


  • #19   4. mar 2011 Konkurs eller ej, jeg vil altså stadigvæk undersøge min rettigheder/muligheder, hvis jeg var Carina. Hvis der er gratis retshjælp i Jeres kommune, så prøv at tale med dem.

    Det er jo sådan i konkurssager, at de vil forsøge at rive hver en krone hjem, og har man brudt reglerne selv/grebet til selvtægt, så tror jeg nu ikke man står så godt.

    Carina - er det rygter eller fakta om din udlejers økonomiske situation ? Hvis det er fakta, ville jeg kontakte kommunen, for måske de kna hjælpe med en anden bolig hurtigt.


  • Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #20   4. mar 2011 michael B

    Du har ret i, at det bedste er hvis de kontakter LLO. Det er også det jeg, og andre, beskriver som værende det bedste. Omvendt skal de dog også være klar over betydning af udlejers konkurs, og det er den anden side af sagen, som flere her i tråden forsøger at ridse op for dem.


Kommentér på:
Reglerne?? Opsigelse - lejlighed LANG

Annonce