{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.459 visninger | Oprettet:

vandskuring {{forumTopicSubject}}

Hej Boliggalleri

Mig og den gamle gik idag og snakkede lidt om vandskuring af mit hus... det er en murre mester villa fra 57.

men mange af fugerne mod vest er ved at være godt slidte... og da jeg godt kunne tænke mig at ha det vandskuret er spørgsmålet...


Kan jeg lade være med at lave fugerne hvis jeg vandskure huset.. eller skal fugerne kradses ud og laves nye fuger, alligevel??


Håber i forstår hvad jeg mener.. ;o)

Fortsat god søndag.

Mvh

Kasper


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vandskuring
  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #1   6. feb 2011 ja det sker der intet ved , er det helt tosset trækker du på af 2 gange .

  • #2   6. feb 2011 Jeg ville da helt sikekrt få fuget huset og vandskuret på samme tid. Nedslidte fuger bliver ikke som nye bare fordi der kommer et tyndt lag vanskuringsmørtel oven på. Det ser måske fint ud de første par sæsoner, men så begynder de at smuldre igen.

    Hvorfor i det hele taget vandskure? Et vandskuret hus skal som regel repareres jævnligt i forhold til en blank mur.

    MVH frank


  • #3   6. feb 2011
    Frank G


    det var egentlig også bare som en "nødløsning"... syntes det er rigtig flot med vandskuret..


    Men ville da heller ha det uden... men så må jeg jo bare i gang til sommer med at kradse fuger ud.. :o(


  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #4   6. feb 2011 det er da ikke hurtigere at rense/ vandskure/male et hus en at ordne fugerne.

  • Ulrik N
    Ulrik N Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 99
    #5   6. feb 2011 for det første ville´jeg få sandblæst huset ganske let for at gøre muren modtagelig. derefter ville jeg pille de fuger ud der sidder løst også vandskure...

  • #7   7. feb 2011 Hvis nu murstenene er skøre, hva gør man så ?
    Kan man så stadig kradse fuger ud ?


  • #8   7. feb 2011 ville også foretrække og fuge den om. for der er sku meget arbejde fremover med og kalke eller male et vandskuret hus. hvis du ordner fugerne ordentlig skla du kun gøre det denne ene gang og aldrig tænke på det igen

  • #9   8. feb 2011 Hvis du mener at stenene "smudlrer/skalder" så skal de skiftes. Det er bedst at fuge hele hytten om inden du vandskurer (krads 1,2 cm ud) fug det om og så giv det en omgang vandskuring.

    Hvis du ikke fuger det om inden og fugerne er dålrige vil vandskuring begynde at falde af sammen med de dårlige fuger. Det samme gælder de dårlige sten.

    Spurgte lige kæresten da jeg så dette emne da han jo er murer svend :O)


  • Ulrik N
    Ulrik N Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 99
    #10   9. feb 2011 hvis man bruger ordenlige prdukter kan en vanskuret facade også stå 15 år uden at blive gjort noget ved..

Kommentér på:
vandskuring

Annonce