{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.879 visninger | Oprettet:

Kan man smide en ud.. ? {{forumTopicSubject}}

Det er en sørgelig situation, men jeg skal simpelthen bruge lidt hjælp.. Jeg har en rigtig godhjertet og sød søster, som desværre nu sidder i lidt af en knibe..

Da en af vores venner blev ramt af krisen for godt 2 år siden, mistede hus på tvang, hans kæreste gik fra ham og og efterlod ham med katteopdræt og det hele, han blev fyret fra job, var min søster så sød at hjælpe ham med at få solgt sine dyr så han kun havde en hund og sine to neutraliserede ældre katte tilbage og gav ham så også tag overhovedet, ved at huse ham i en seperat del af hende og hendes mands kælder i huset, som tidligere var udlejet lejlighed.. Hun valgte at lade ham bo der uden at skulle betale for andet end forbrug, et rigtig scoop af en lækker lejlighed på over 60kvm, men i den stand det nu stod.. (kunne trænge til en klat maling, ellers ikke andet).

Der sker så det at fyren ryger mega meget i stoffer... Det første som sker er at de begyndet at kunne lugte alt fra nede fra lejligheden, katte- og hundelort, mug og gammelt råd.. Han isolerede sig, og trods hun bad ham flytte, efterkom han det ikke, men truede blot hendes mand og 4 børn.. Han gik i den anden del i kælderen hvor min søsters fryser med mad stod, og stjal af det.. Hun fik folk til at komme derned og gøre rent, da han ikke var hjemme en enkelt gang.. Det var han selvfølgelig utilfreds med, men de som gjorde rent sagde også at det gjorde det ALDRIG igen, det var for ulækkert.. Den ene af kattene blev aflivet, men han anskaffede sig blot en ny, vild tilløber kat, som angriber min søsters kat, og hans store schæfer hund angriber min søsters cockerspaniel, så der har været et anspændt forhold over længere tid..

Her i weekenden sker der så det at der pga. smeltevand og frosne rør kommer stor vandskade i hele kælderen. Fyren var skredet fra dyr og det hele, og de kunne ikke få fat på ham eller komme ind i lejligheden i 3 døgn, og der kommer en mand og kigger på alle rørene. Umiddelbart er det de kan se er skyld i de forstoppede rør, og nu sprængte, kattelort i klumper som er skyllet ud i toilettet.. Fyrens eneste familie, hans fader kom og kiggede på det, men sagde strakt at hvis der blev noget med ham, ville han IKKE have noget med ham eller det at gøre.. -De fik så fat på fyren idag hvorefter de bad sig adgang til kælderen så den kunne blive ryddet fordi der skal en taksator derned og kigge på sagerne, men han blev igen truede, lukkede sig inde og frabad sig nogen kontakt.. Han har nu boet der i et år, og min søster er rigtig bange for ham, samt hvad skade det gør på resten af huset at der er sådan en stand dernede.. -Samtidigt med at hun ikke ved hvad hun skal gøre.. Hun har jo selv indvilliget i at han flyttede derned, adressen med og det hele, og hvis de skulle flytte tingene, hvor skulle de så hen? Politiet, kan de gøre noget? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan man smide en ud.. ?
  • #1   24. jan 2011 Er der lejekontrakt på det ? Har politiet overhovedet været inde over? Var det mit hus, havde politiet været kontaktet første gang han lavede ballade..

  • #2   24. jan 2011 Nej der er ingen lejekontrakt overhovedet.. Han har kun betalt ganske lidt, altså vi snakker om småpenge til forbrug som han har lagt.. Altså beskedne beløb til vaskemaskine og tørretumbler, 10 kr, men som han alligevel aldrig bruger.. Politiet har været kort ind over, men sagde da at de intet kunne gøre, da de var der ifbm. en anden sag af noget han havde rodet sig ud i, og min søster er bange for hvad han kan være i stand til, og vil ikke kontakte dem før hun konkret ved hvad de kan gøre ved det..

  • #3   24. jan 2011 De skal kontakte en advokat !

  • #4   24. jan 2011 Jeg fik lige dette tilsendt, kan nogen svare på om denne lov kan tages i hævd, af f.eks. foged eller andet, selvom der IKKE er nogen lejekontrakt ??

    https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=132875


  • #5   24. jan 2011 Det sq da politiet der skal smide ham ud? Ikke en advokat?
    Manden bor der jo ulovligt nu smiley


  • #6   24. jan 2011 det jeg sidder og tænker med det samme er, "DEN MAND SKAL UD AF DERES HUS", din søster og svoger kan risikere at miste deres børn ved at denne mand bor der med hans narko vaner. jeg vil helt klart tage kontakt til fogderetten, og politiet igen og forklare dem problemet. Det er absolut ikke sundt hverken for huset eller din søsters familie.

    pøj pøj med det, og husk nu at give en opdatering. smiley


  • Michael M
    Michael M Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 32
    #7   24. jan 2011 hvordan kan man være bange for en mand i sit eget hus ???
    ring til politi og få ham ud det burde da vel være nemt


  • #9   24. jan 2011 Michael - Jeg synes ikke vi skal diskutere om HVORDAN man kan være bange for en anden person, det kommer jo an på så mange ting. Men han er yderst utilregnelig..

    Benjamin - Bor der ulovligt nu? Hvordan ulovligt, fordi han ikke vil flytte når de beder ham om det?

    Anja - Jeg har lige snakket med en som har stået i samme situation, og hun siger at loven også kan håndhæves uden en lejekontrakt..

    -Og der står lidt her om hvad lovlige grunde er:

    Kapitel XIV
    Udlejerens ret til at hæve lejeaftalen
    § 93. Udlejeren kan hæve lejeaftalen i følgende tilfælde:

    g) Når lejeren har tilsidesat god skik og orden, jf. § 79 a, stk. 1, nr. 1-8 eller 11, jf. § 79 b, stk. 2, og forholdet er af en sådan karakter, at lejerens flytning er påkrævet.

    Kapitel XII A
    Behandling af sager ved huslejenævnene om lejerens tilsidesættelse af god skik og orden
    § 79 a. En lejer kan pålægges retsfølger efter § 79 b, når lejeren i følgende tilfælde udøver adfærd, som er til gene for ejendommen, udlejer, dennes ansatte, lejere i ejendommen eller andre, der lovligt færdes i ejendommen:
    1) Når lejeren udøver eller truer med fysisk vold over for de pågældende personer.
    2) Når lejerens adfærd kan være til fare for ejendommen eller de pågældende personer, herunder på grund af anvendelse af våben eller opbevaring af farefremkaldende materialer i det lejede.
    3) Når lejerens adfærd medfører gener for de pågældende personer som generel utryghed, forråelse af ejendommens miljø eller sundhedsmæssig risiko.
    4) Når lejeren, uden at der er tale om fysisk vold, udøver chikane over for de pågældende personer.
    5) Når lejeren udøver uacceptabel støj til væsentlig gene for de pågældende personer i form af uacceptabelt støjende menneskelig adfærd, stærk musikstøj eller stærk maskinstøj.
    6) Når lejeren ødelægger ejendommen eller løsøre på ejendommen eller på fællesarealer.
    7) Når lejeren vanrøgter det lejede.
    8) Når lejerens husdyr er til væsentlig gene for de pågældende personer på grund af støj, lugt, uhumskhed eller fare- eller frygtfremkaldelse.
    9) Når lejeren, uden at der er tale om de i nr. 5 nævnte tilfælde, udøver støjende adfærd til gene for de pågældende personer.
    10) Når lejerens husdyrhold, uden at der er tale om de i nr. 8 nævnte tilfælde, er til gene for de pågældende personer.
    11) Når lejeren i øvrigt udøver adfærd, som er til gene for ejendommen eller de pågældende personer.

    Det er jo sådan set alle sammen han har brudt, i det år han har boet der..
    Så skal de jo bare finde ud af hvordan det skal håndhæves med hvilken ordensmagt?


  • #10   24. jan 2011 Mogens - Nej for det har aldrig været på tale at han skulle blive boende der.. Det var ment som en godhjertet hjælpende håndsrækning, indtil manden fandt noget andet.. Max 3 mdr havde de regnet med, men nu over et år.. Derfor er der heller ingen lejekontrakt, da det aldrig har været ment som udlejning.. -Selvom hvis de udarbejdede en kontrakt, tror jeg ALDRIG han ville gå med til at leje det, det havde de nemlig også haft snakket om for at være på "den sikre side"..

    Så det er politiet man skal have til at håndhæve loven? Jeg vil prøve at foreslå dem det.. Mange takker! smiley


  • #11   24. jan 2011 Puh ha noget rod.. Jeg har desværre ikke nogen gode råd, men håber de får ham ud

  • #12   25. jan 2011 Han trænger vist til at få et los i røven og vågne lidt op.

  • #13   25. jan 2011 Simon - Helt enig, og meget fristende, men med den meget lille bydel de bor i, tror jeg han omgåes mange, mange, mange flere store og skumle fyre end min søster, jeg og resten af familien kender til sammen.. Så vi tør slet ikke tænke den tanke..

  • #14   25. jan 2011 Sabina - jeg kan da ikke forstå hvad din søster & mand er i tvivl om, hvad de skal gøre - specielt ikke sfter dit forrige indlæg. Han har jo nærmest overtrådt samtlige punkter.

    Det er da fogedretten, og derefter politiet.... Da der ikke er lejekontrakt, må det være piece of cake for fogedretten !


  • #15   25. jan 2011 De skal først om fremmest give han et brev, hvor der står at han skal flytte ud inden en bestemt dato, og have en kopi af dette brev, gerne overrække ham det i overværelse af et vidne( ikke famillie)

    Når dette er gjort, og han ikke flytter så er det fogeden/ Politiet.

    Læs evt. denne tråd.
    http://www.ezz.dk/714476-lejer-vil-ikke-flytte


  • #16   25. jan 2011 Anne K - der er jo ikke tale om et lejemål med lejekontrakt, men en vennetjeneste.

    Sabina - de kan jo også sige/skrive til ham, at pr. XX dato, skal han være ude, er han ikke det, så er det fogedret OG udskiftning af lås, når han ikke er tilstede.


  • #17   25. jan 2011 Det er jeg godt klar over, men da han har boet der så længe vil man jo nok se sådan på det, i skal kunne dokumentere, at han er blevet bedt om at flytte.ellers kan i ikke få hjælp til at sætte ham ud.
    At der ikke er en lejekontrakt, sætte egentligt bare ham bedre.


  • Nina P
    Nina P Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 94
    #18   25. jan 2011 ville os sende ham et brev anbefalet med en opsigelse så hun kan bevise det er gjort... og derefter ville jeg ringe til politiet og fortælle det som det er at han tager stoffer nægter hende adgang osv og bede dem smide ham ud... og hvis ikke havde jeg kontaktet en låsesmed når han ikke er hjemme

  • Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #19   25. jan 2011 Der er flere sider i den sag.

    Skattemæssigt er jeg ret sikker på at der skal forelægge en lejekontrakt med angivet husleje m.m. Derfor ville jeg indstille din søster og mand på, at der muligvis kommer en sag med skat. Det er hvad det er, for situationen er naturligvis uholdbar for dem.

    Juridisk er der ingen tvivl om at han kan blive sat på gaden fra time til time. Da han ikke lyder til at magte at slås igen på anden vis end at true din søster og mand, vil jeg mene at det største problem de komme til at opleve med ham, er at han vil være opsøgende og påstå at kælderen er hans hjem ind til de eller politiet har gjort det klart for manden.

    Jeg vil mene at de skal tage fat i politiet og bede om vejledning og evt. hjælp hos dem. De bør nok forberede sig på en kamp med først politiet for at få manden til at flytte, og senere et juridisk og skattemæssigt slåskamp. Det er der dog ingen tvivl om er det værd, da manden og hans dyr åbenlyst er godt på vej til at ødelægge deres kælder totalt.


  • #20   25. jan 2011 Nina og Anne - Det der med brev, det ville jo være håbløst da de jo samme adresse, men de kan hænge det på hans dør..

    Jeg tror du har fuldstændig ret Mark, dog ikke mht. til skat.. Hver en øre som han har givet dem, det er skam oplyst til skat, da de HVIS de ville udleje det som lejlighed, hvilket de tidligere undersøgte fik af vide at de måtte få 24.000 kr i indtægt om året på lejligheden før det skulle svares skat af beløbet.. (Hæng mig ikk op på det, men det var hvad min søsters bank havde fortalt hende)-Og det er ikke nær til de småører han har betalt på de 14 mdr han har boet der.. Måske nærmere 2500 i alt til forbrug samt når han vaskede, samt dækning af hvad han stjal fra deres fryser..


  • #21   25. jan 2011 Mark B - TS skriver i starten <i>Hun valgte at lade ham bo der uden at skulle betale for andet end forbrug, </i> hvordan skulle der kunne blive noget med skat ???

  • #22   26. jan 2011 Kan man ikke få et politi tilhold for trusler..???

    Så blir det ret svært for ham at bo der....


  • #23   26. jan 2011 Brevet skal sendes til ham , så de kan bevise de har sendt et brev.. Uanset om adressen er den samme.
    De skal have dokumentationen iorden hvis de vil have hjælp til at sætte ham ud.
    Altså en skriftlig opsigelse , de har en kopi af og en kvittering på de har sendt et brev til ham.. Om han læser det eller ej er ikke deres problem,

    Men de kan da også bare vælge at smide ham ud, aflevere hans dyr på et internat, sætte personlige ejendele ud og skifte låsen...


  • Nina P
    Nina P Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 94
    #24   26. jan 2011 Sabina grunden til jeg sagde de skulle sende et anbefalet brev er for så skal de jo have hans underskrift for at aflevere dette, og så kan han ikke nægte han har modtaget brevet... els kan din søster jo ikke bevise hun har givet ham det...

  • Nina P
    Nina P Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 94
    #25   26. jan 2011 hov så ikke det Anne K skrev:)

  • #26   26. jan 2011 Anne - Jah, så anbefalet, skal det være..

    Når så det er gjort, og lad os forestille at hun giver ham en måned, hun er simpelthen så god af sig min søster, og han stadig nægter at flytte, og han sandsynligvis går helt i spåner og barrikerer sig i rummet igen.. Er det så fogeden, eller politiet man skal have fat i?

    Det der med internat, det er prøvet før, da politiet kørte hans hund på internat.. Det er ikke en nævneværdig situation.. smiley


  • #27   26. jan 2011 Jeg syntes din søster skal ringe til fogedretten i den retskreds hun bor i - forklare dem situationen, og spørge dem hvordan hun skal forholde sig....
    Hvis han ikke er hjemme når brevet kommer, og han ikke henter det på posthuset, så får hun besked om det ikke er afhentet. Hun skal forøvrigt sende brevet i 2 eksemplarer - 1 rekommanderet og 1 med alm. post.

    Han har jo overtrådt alle regler - lejekontrakt eller ej - også kan man jo blive sat ud af lejemålet. Så det er vel bare at de holder øje med når han ikke er der, også får skiftet låsen.....


  • Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #28   26. jan 2011 * Smydi *

    Du kan ikke blot sætte en husleje som du selv har lyst til. Der er en øvre og nedre grænse for, hvad en husleje må være på. Netop for at unge der bor til leje i et forældrekøb, ikke skal bo næsten gratis, og forældrene dermed ingen skat skal betale af huslejen. Så jeg vil absolut mene at der er et mellemværende med skat i sigte i den hér sag.

    Jeg er iøvrigt ikke sikker på at det er så nemt blot at smide en lejer ud, trods det der er foregået. Sagen er lidt svær at taksere, for da der ikke fremlægger en egentlig lejekontrakt, er det svært at sige hvilke love det skal bedømmes ud fra.


  • #29   26. jan 2011 Tak for alle svarene... Jeg vil overbringe det hele til min søster, og vende tilbage når vi har fået snakket sammen om det.. Det bliver nok ikke før i næste uge, da vi skal hjælpe vores mor med at flytte.. smiley Endnu engang, tak allesammen.. smiley

  • #30   26. jan 2011 Mark B - jeg kan ikke helt se problemet her.Jeg nævner da ingen steder, at man bare kan fastsætte husleje selv - og så vidt jeg ved, er det da tilladt at hjælpe venner og bekendte i kortere perioder. Det var jo også tilfældet her - vedkommende har så bare besluttet sig for ikke at ville flytte og iøvrigt true familien.
    Der er stort set ikke betalt husleje og det der er betalt <i>er</i> jo opgivet til skat.


  • Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #32   27. jan 2011 * Smydi *

    Pointen er, at jeg ikke tror man blot kan kalde det "hjælp til venner" fordi det er én man kender. Det er for mig at se, at siddestille med sort arbejde som vi også blot kan kalde for "vennetjenester", men som stadig er at snyde statskassen.

    Og misforstå mig endelig ikke! Jeg kan bestemt godt sætte mig ind på familiens sted og ønske om at hjælpe - Jeg tror blot at der vil blive set med andre øjne fra det offentliges synspunkt, og enden bliver jo netop at det sandsynligvis skal igennem det offentlige hvis manden skal endegyldigt på gaden (som jeg ser det).

    Men der er ingen tvivl om, at herinde er der ingen som har svaret. Det eneste rigtige er at tage fat en advokat, kommunen måske, politi, LLO eller helt andre personer som er inde i lejeloven.



Kommentér på:
Kan man smide en ud.. ?

Annonce