{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.254 visninger | Oprettet:

Hulmurs isolering {{forumTopicSubject}}

hej Bg'er
kunne rigtig godt tænke mig at få hulmurs isoleret huset, da det er svært at varme op her i vinterkulden, er der nogen firmaer i kan anbefale på Fyn? og hvad materiale er bedst til det? kan man virkelig regne med de beregnere de har på deres hjemmesidder, for så ville vi spare 9000kr om året( vi har ca 120m2 hulmur) synes jeg lyder lidt vildt hvis man kan sparre så meget...
og lige til sidst: har også hørt man kan få noget tilskud til det? hvis, hvor søger man om det så? det var vist alt hehe, god jul og godt nytår til alle:D


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hulmurs isolering
  • #1   26. dec 2010 kender ikk lige nogen på fyn.. men hvor meget har i på loftet.. det er der, der er mest varme udslip i gamle huse.. og så kommer det os an på hvor tyk din hulmur er.. hvis der kun er 5 cm er det jo det der skal regnes ud fra og hvis der er 19 cm som er kravet til ny byg er det det... smiley
    go jul til jer os.. smiley MVH Brian


  • #2   26. dec 2010 Jeg fik det lavet af Dansk hulmurs isolering her i sommers. Det var med flamingo. De køre vist også over hele landet. De søger det tilskud du kan få bare du krydser et felt af smiley Letter kan det vist ikke være.

    Men det er altid bedre at isoler på loft og i skunke hvis der også mangler. Men 9000 kr er vist lige lidt i overkanten med mindre du har et pap hus smiley

    Men de siger det spare sig ind på 3-4 år alt efter hva man fyre med.


  • Camila R
    Camila R Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Boliger: 1 Svar: 13
    #3   27. dec 2010 Hej Isabella og Bo.

    Vi sidder selv i et gammelt hus, hvor vi i sommers har hentet tilbud hjem, og nu har vi bestilt det.

    Vi vil anbefale papiruld-fyn.dk
    Det er papirulds isolering med grafit, som i test har opnået højere isoleringstal end både rokwool og isover.
    De giver helt uforpligtet tilbud.

    Håber i kan bruge det. Vi glæder os til at få det i.


  • #4   28. dec 2010 skunk+loft er isoleret med 250mm så burde ikke være nødvendigt med mere der, og hulmuren mener jeg er 100mm, så lidt burde der være at hente ved at isolere den:D

  • #5   28. dec 2010 Simon H
    nej nej er dog ikke lavet af pap hehe, og ja synes også det lød temmelig vildt med 9000 om året:D er jeres hus blevet fugtigere efter isolering? har jeg nemlig hørt det godt kan blive


  • #6   28. dec 2010 Camila R
    oki takker:D må lige prøve at få et tilbud fra dem så


  • #7   28. dec 2010 Har ingen problemer med fugt. Men jeg mener at ha hørt man ikke må bruge papiruld i hulmuren. Men måske bare mig der husker forkert.

    Men hvis du bruger det så skal du sørge for det er behandlet så mus ikke gider at være i det.


  • #9   28. dec 2010 Isabella og Bo I:
    Huset bliver ikke fugtigere af hulmursisolering, Det er bare vigtigt der er murpap i bunden af muren så isoleringen ikke bliver fugtig nedefra.
    Det der kan være et problem er at du ved isolere sænker murens temperatur på udvendig side af isoleringen, det kan medføre skader på muren i form af frostsprængninger hvis muren er fugtig(gammelt lort)


  • #10   28. dec 2010 Jo tætter man isoler et hus jo mere fugt vil blive inde. Så man skal selvfølig huske at lufte ud.

    Jeg har så lige købt en luft solvarmer for at få luftet lidt mere ud og samtidig få lidt gratis varme.


  • #11   28. dec 2010 Simon H
    Tætheden i et hus har intet med isolering at gøre....

    Hvis et hus er utæt så virker isoleringen oftest ikke...


  • #13   29. dec 2010 ja 100mm vil helt klart hjælpe. jeg er ved at renovere mit gamle stue hus nu og der lægger kun 100mm på loft og 0 i væg da jeg skal ha ny inder væg og iso der i mellem. men der er frost frit der inde som det står nu og kan støbe gulvet idag... smiley

  • #14   29. dec 2010 men skal så sige det er kun lige frost frit.. smiley

  • Ronni A
    Ronni A Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Svar: 31
    #15   29. dec 2010 Min far kører i hele landet og isolerer huse, du kan da prøve at få et tilbud af hans chef, http://www.dansktotalisolering.dk/

  • #16   30. dec 2010 Ronni. Det skal jeg nok lige huske. Skal nok ha lagt mere på loft og i skunke inden næste vinter. smiley

  • #17   30. dec 2010 takker alle sammen;:D må have nogle tilbud fra et par firmaer, og se hvad de siger
    Godt nytår til jer alle;D


  • Michael R
    Michael R Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Svar: 2
    #18   2. jan 2011 Til Camila R

    Jeg er nødsaget til at korrigere dig, der findes ikke papirisolering med grafit i. Der findes polystyren (kaldet "flamingo") tilsat grafit som forbedre isoleringsværdien på materialet.
    Der er dog ikke mig bekendt, nogle isoleringsfirmaer der d.d. har et grafitbaseret isoleringsmateriale på markedet, hvor der findes en dokumenteret og anerkendt måling bagved.

    Ellers ønsker jeg ikke at blande mig i debatten..

    Med venlig hilsen
    Michael Rasmussen
    Dansk Hulmursisolering


  • Camila R
    Camila R Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Boliger: 1 Svar: 13
    #19   3. jan 2011 beklager indlægget med grafit.. dette er den rigtige sammensætning..

    Ved fremstillingen bliver cellulosematerialet

    tilført 2 tilslagsmaterialer:
    Aluminiumhydroxid, som brandbeskyttelsesmiddel.
    Borsalte, som beskyttelse mod skadedyr, råd og svamp.

    med hensyn til dokumentation foreligger der dokumenterede målinger foretaget i usa men de målinger er vel ligeså gode som danske da varme vel er varmetab??

    selvfølgelig skal du passe din forretning men du vil vel ikke fraråde produktet?



  • Michael R
    Michael R Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Svar: 2
    #20   4. jan 2011 Hej Camila.

    Du har fuldstændig ret med hensyn til sammensætningen af salte og mineraler i papirisoleringen. Men jeg er nødt til at sige til dig, at papirisolering ikke har en væsentlig bedre effekt end andre anerkendte isoleringsmaterialer som Glasuld, Stenuld (Rockwool) og polystyren(flamingo).
    Med hensyn til værdierne på isoleringsevnen (kaldet lambda) skal den naturligvis gælde for det pågældende produkt, da kvaliteten svinger fra producent til producent (man kan altså ikke bare læne sig op af den bedste man lige kan finde på markedet).
    Jeg tror du måske har fået blandet egenskaberne for de 2 produkter papirisolering og grafitholdig polystyren lidt sammen, som jeg beskrev i midt første indlæg.
    For en god ordens skyld skal det også bemærkes, at vi i 2009 brugte over 125 tons papirisolering i vores forretning, så jeg anerkender bestemt produktet.
    Spørger du fagkundskaben (f.eks. TI) er der langt imellem dem som anbefaler brugen af papirisolering i hulmuren, hvilket vi støtter os til.

    Som du skriver, er mine indlæg selvfølgelig "farvet" af den virksomhed jeg driver og for ikke at tråden skal blive en lang reklamesøjle fremover, vil jeg bede dig skrive direkte til mig, hvis jeg kan gøre mere for dig.

    Med venlig hilsen
    Michael Rasmussen
    post@hulmur.dk


Kommentér på:
Hulmurs isolering

Annonce