{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.162 visninger | Oprettet:

Eddie C
Eddie C
Tilmeldt:
11. sep 2010
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6

Oliefyr brænder ikke {{forumTopicSubject}}

Vi har for 1½ måned siden købt hus. Fyret har virket indtil sidste weekend, hvor jeg brækkede gulv op. Der kom jeg åbenbart til at lave hul i et af radiatorrørene, da det efterfølgende tabte vand. Dette blev opdaget, da vi en dag ikke havde varmt vand. Jeg fyldte vand på fyret og det startede efter et par timer. Det løb så tør for vand igen fredag formiddag, da jeg åbenbart ikke havde lukket lækagen helt. Fyldte atter vand på systemet (1½ Bar), men efterfølgende har fyret ikke ville starte. Cirkulationspumpen kører, termostat klikker, når den kommer under de 26 grader, der der i fyret og der er ca 850 L olie i tanken.
Fyret er fra 2008 og er sidst blevet serviceret Feb 2010.
Er der en, der evt kan komme med et løsningsforslag? Er ved at være træt af at bade under "lunkent" vand
Kedlen er forresten en FER og brænderen en BENTOFLEX 225


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Oliefyr brænder ikke
  • #1   11. sep 2010 Ville ringe og få et eftertjek på fyret...

    Det har vi gjort hver gang vores har drillet


  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #2   11. sep 2010 Så bør du ringe efter service da der givetvis er noget galt....en føler måske.

    /A


  • Nicklas A
    Nicklas A Tilmeldt:
    nov 2009

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 112
    #3   11. sep 2010 Du skal lufte din vandvarmer ud, det er jeg næsten helt sikker på..

    Har du en metro vandvarmer eller er den indbygget i kedlen?


  • Nicklas A
    Nicklas A Tilmeldt:
    nov 2009

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 112
    #4   11. sep 2010 Eller jeg misforstod måske dit spørgsmål.. Fyret vil ikke starte, eller har du bare ikke varmt vand?

  • Nicklas A
    Nicklas A Tilmeldt:
    nov 2009

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 112
    #6   11. sep 2010 ja det i hvert fald en mulighed..
    Hvis fyret prøver at starte op, altså blæser og sådan.. Så kan det være luft.

    Der sidder en skrue på pumpen hvor der ud for den skrue står et P og den skrue kan man løsne lidt, mens man prøver at starte fyret op, er der meget luft skal man prøve et par gange, så skulle det gerne starte..

    Men pas på med at skrue den for langt ud, der kan komme temmlig meget olie ud på kort tid..


  • Eddie C
    Eddie C Tilmeldt:
    sep 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #7   12. sep 2010 Nicklas A >> Den er indbygget. Brænderen starter ikke. Umiddelbart lyder det heller ikke som om den prøver...

  • Nicklas A
    Nicklas A Tilmeldt:
    nov 2009

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 112
    #8   12. sep 2010 Tjek først om der er strøm i stikket (skil det ad og mål mellem fase og nul)

    Er der strøm på stikket, så er det næste der skal tjekkes forvarmeren, for alt strøm løber gennem den, så hvis den er kort sluttet, så er der intet der virker..

    Nu kan jeg ikke huske hvor og hvordan forvarmeren sidder og ser ud på dit fyr.. Du kan evt prøve at google det..


  • Eddie C
    Eddie C Tilmeldt:
    sep 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #9   13. sep 2010 Det lader til det er termostaten på forbrugsvand, der er gået sig en tur. Hvis jeg sætter fyret til at sende varme ud til radiatorene, starter brænderen

  • Eddie C
    Eddie C Tilmeldt:
    sep 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #10   14. sep 2010 Hmm så kom der lige en ændring. Det er IKKE termostaten, nærmere et relæ, der "hænger"/løs forbindelse, Inde bag betjenings panelet

  • Nicklas A
    Nicklas A Tilmeldt:
    nov 2009

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 112
    #12   16. sep 2010 der kan også sidde en fin sikring, ikke på alle kedler, men kan du jo prøve at kigge efter.. Du kan også lave en lus uden om termostaten, dette kan du ikke køre med, for så kan den ikke selv finde ud af at stoppe, men så kan du sikre dig at det er den der er noget galt med..

Kommentér på:
Oliefyr brænder ikke

Annonce