{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.140 visninger | Oprettet:

Steffen N
Steffen N
Tilmeldt:
31. maj 2010
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2

Terrasse oven på garage? {{forumTopicSubject}}

Hey.
Sidder og kigger på et rimelig lækkert hus, som jeg godt kunne finde på at købe.
Men der er ik rigtig noget have med til, så har tænkt følgende.
Garagen er bygget sammen med huset, og ovenpå garagen ligger noget af 1.sal (200kvadratmeter) Det er med støbt gulv.
For at spare penge på renoveringen, vil jeg gerne rive 100kvadrat meter ned, og vil istedet bygge en stor terrasse oven på garagen.

Så hvordan kunne man gøre det?
Tænkte på at lave det med noget tagpap, og så bygge en træ terrasse ovenpå, men det giver jo problemer, hvis man vil skifte tag pappet en dag.
Så er der andre måder at gøre dette på?

Har ikke været ude og se huset endnu, men når jeg skal, er der så noget jeg skal holde øje efter, eller bør spørge ind på, for at finde ud af, om min idé er mulig?
Det er mit første huskøb.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Terrasse oven på garage?
  • #1   31. maj 2010 lyder for mig fuldstændig dumt og brække 100kvm beboelse ned for og lave terrase og du siger du vil gøre det for og spare på renoveringen men tror det projekt der vil blive meget meget dyre end bare og renovere det

  • #2   31. maj 2010 Har du overvejet hvad det kommer til at koste at rive først 100 kvm ned, så lukke hullet det giver, lave garagens tag til teresse?

    Jeg , som uddannet tømrer, syntes det lyder rigtig farligt at begynde på at gå igang med. Men evt kom ind med nogle billeder af hvordan det ser ud. Så det nemmere at vurdere


  • Steffen N
    Steffen N Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #3   31. maj 2010 Det er 100kvm som skal total renoveres. Både ude og indvendig, så tvivler på det bliver ligeså dyrt.
    Kommer selvfølgelig an på, hvordan det bliver gjort.
    Ved ik hvad i kan bruge billede til. Men her.
    http://mis16.mindworking.dk/filerestate/i/zjym_estate-maeglerne_dk/357706.jpg?dpi=72&jq=70&tp=rgb&cx=0&cy=-23&cw=1920&ch=1327&fo=1&w=428&h=285

    Som i kan se, er det hele noget gammelt lort, mildt sagt.
    stue etage er nyrenoveret.
    Det er den del over garagen og hen til hjørnet jeg vil rive ned, og bygge terrasse istedet. Gulvet er støbt, og der er kun garage og værksted i den del, så isolering er ikk det helt store problem. For mig at se, uden viden, så er det "bare" at få lavet noget vandafledning/tætning, og bygge en terrasse over det?

    Men her kan i vel lige komme på banen? smiley

    Kan selv rive det ned, så det skulle da ik gerne koste det vilde?


  • #4   1. jun 2010 Hm. Selvfølgelig, når du har revet det ned, er der et stort hul i huset som skal isoleres og laves inder og yder væg på. Udover det, så skal der os laves selve teressen på garagen. Hvem ved hvordan garage taget ser ud, når det oven på er væk?

    Hvis du ikke selv er håndværker (Nok mest tømrer lige her), eller ikke er så god til at bruge værktøjer udover hammer og sav, så det nok et større projekt end sådan lige.

    Personligt havde jeg selv aldrig gået igang med sådan noget der. Men nu er det ikke mig, og måske er min holdning anderledes hvis jeg stod i din sitaution smiley


  • Steffen N
    Steffen N Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #5   1. jun 2010 Ved lidt om håndværk(ikk træ), men ellers er der hele familien at trække på, har bare ikke fortalt dem om det endnu. For hvis de høre om det, så er de allerede igang med at lave tegninger, og bestille materialer hjem. smiley
    Men ja, skal ha bygget en ny gavl. Har jeg været med til før, og nu ikk det sværeste, og så vidt jeg ved, er der ingen indre væge i det område, så skal alligevel igang med at bygge hele 1sal op.
    Men ja, aner ikke hvordan det ser ud, når jeg får revet noget af det ned.
    Det kræver vel en lille hældning på gulvet/det nye tag, før vandet løber af?
    Og ja, før huset er interessant for mig, skal der laves noget terrasse af en art, da der ingen have er.

    Men kom bare på banen, vil gerne være så godt forberedt som muligt, når/hvis jeg en dag skal ud og se på huset, så jeg ved hvad jeg skal kigge særligt efter.

    Hvordan ville i lave det? Og hvad skal jeg holde øje med, hvis jeg skal ud og se huset en dag?
    Syntes stadig det er oplagt at rive ned, selvom det bliver dyrt at bygge terrasse oven på, men inden der er lagt nyt tag, lavet ny facade, isoleret og alt det andet, så har jeg jo brugt en masse penge på det.
    Plus 300kvm er meget, når man skal bo der alene. 200kvm er vist mere en rigeligt. Og tror da også folk vil sætte større pris på en lækker terrasse, fremfor 100kvm hus, når det engang skal sælges, nu når der ingen have er.


  • kim h
    kim h Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #6   4. jun 2010 me like kæmpeterrasse i midten med luksus badeværelsee i den ene tagende. og så bygger du terrassen udover huset på den ene eller anden side og smider nogle m/2 mere på.

Kommentér på:
Terrasse oven på garage?

Annonce