{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.679 visninger | Oprettet:

Ny garage-Gasbetonblokke udvendigt? {{forumTopicSubject}}


Hej, står for og skal bygge ny garage, alting er sådan set på plads, tegningen er lavet, det samme er listen over materialer osv.

Planen var at lave et skelet af træ og udvendigt mure op rundt om med gasbetonblokke...Dette for at få det helt tæt og kunne pudse det op med Skalflex og få det til at ligne huset..!

Men, men - Gasbeton suger jo vand, så kan jeg/vi overhovedet bruge gasbeton udvendigt? Tænker hvis vi maler det med noget diffusionsåbent eller pudser det op - ja vil det så være fint - Eller vil det aldrig blive godt!

Kom gerne med alle råd, argumenter osv.

På forhånd mange tak! :0)

Mikkel


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny garage-Gasbetonblokke udvendigt?
  • Nicklas S
    Nicklas S Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #1   18. apr 2010 Du kan sagtens murer det op i gasbeton. der er mange huse der er lavet med gasbeton udvendigt som bliver pudset eller malet.

  • Martin L
    Martin L Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 30
    #2   18. apr 2010 Hej Mikkel

    Mit hus er i råt gasbeton og det er fint nok.
    På den ene side mod syd er det pudset op og det hænger fint på.
    Jeg har hørt fra flere at det er noget svært noget at pudse op, men har ikke selv prøvet det.

    Mvh Martin


  • #3   18. apr 2010 Nicklas A: Okey, lyder super! Er det nok at pudse op, eller kræves der andet for at holde fugten ude!?

  • Nicklas S
    Nicklas S Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #4   18. apr 2010 det er nok at lave udkast af grus og cement og så pudse bagefter. Som Martin L skriver er hans hus i råt gasbeton


  • #5   18. apr 2010 Martin L: Tak for svaret, har lgie sidder og tastet svaret ind til Nicklas S og klikket "opret", uden at se dit indlæg. Lyder super, så er jeg mere rolig - Mange tak for svarene til jer begge! smiley

  • Nicklas S
    Nicklas S Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #6   18. apr 2010 Selvtak bare husk at tage murblokkene og og ikke skillerums blokke smiley


  • Martin L
    Martin L Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 30
    #7   18. apr 2010 Jeg har læst i gør det selv, (mener det er for denne måned) at nogen vælger at bruge alm fliseklæber og så en tur med en tandspartel. Dette skulle være som bund for at få pudset til at binde.
    Det kan også være det så er lettere at få pudset til at blive mere lige..måske


  • #8   19. apr 2010 Nogle firmaer laver armeret puds, dvs de klæber noget armeringsvæv fast på den rå ydervæg og bagefter bliver der sprøjtet puds på og pudset med pudsebræt.
    MVH frank


  • #9   19. apr 2010 Min mure forklarede mig faktisk lige det med flisklisteret igår... det sku dog blandes op så det blev en tynd blanding også føres på med en spartel...

  • Nicklas S
    Nicklas S Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #10   19. apr 2010 Man kan også sagtens bruge fliseklæb. men er bare dyrere end grus og cement. man kan også gøre som frank siger men har ikke prøvet det smiley men mener at skalcem har produkter til armeringspuds

Kommentér på:
Ny garage-Gasbetonblokke udvendigt?

Annonce