{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
12.535 visninger | Oprettet:

J L
J L
Tilmeldt:
16. nov 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 39 Svar: 122

Ej godkendt til beboelse - og hvad så? {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Synes der findes mange kældre, der ikke er godkendt til beboelse, men som alligevel bruges som børneværelser.

Hvem kontrollerer, om det bliver brugt som beboelse? Får man en bøde eller hvordan, hvis det bliver opdaget?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ej godkendt til beboelse - og hvad så?
  • #2   16. apr 2010 Mogens S:
    Der er vist også noget med, at ens livsforsikring ikke bliver udbetalt, hvis man har soveværelse i kælderen og dør der ved fx brand.

    Ja der er mange grunde til at mange kældre ikke kan blive godkendt til beboelse:

    http://www.bolius.dk/viden-om/kaelder-og-fundament/artikel/love-og-regler-om-kaelderen/

    Ved godt at det nok ikke bliver opdaget, hvis man bruger kælderen til beboelse.. MEN.. hvad nu hvis det blev opdaget?


  • #4   17. apr 2010 Man må vel godt ha fx. kontor i kælderen selvom den ikke er godkent?

  • #5   17. apr 2010 Ja må du godt beboelse er = soverum...

  • #6   18. apr 2010 FORKERT
    Beboelses rum er også kontor, køkken osv.
    Læs evt her:
    http://www.bolius.dk/viden-om/ombygning/artikel/beboelsesrum-en-definition-1/
    (link fjernet)


  • #7   18. apr 2010 Da må jeg så lige rette jer lidt smiley
    Jeg har nemlig haft en tommerum med min forsikring, og de vil ikke udbetale livsforsikring, hvis man er fundet død i et kælderrum, forårsaget af Brand, eller Gasudslip, og man har sovet dernede.

    Dvs. Kælderen må godt bruges som kontor, værksted, biograf, bryggers, legeværelse, hobbyrum, serverrum, skur, opbevaringsrum, bar osv osv.

    Du må bare ikke anrette det sådan, så der fast ligger nogle og sover i kælderplanet til hverdag.

    Lige pt, bruger jeg min kælder flittigt.
    Dejlig stort bryggers, stort værksted, stort kontor og et lille opbevaringsrum til alt det overflødige skrammel.

    Så en kælder er skam en kæmpe gevinst.

    Du kan få den godkendt til beboelse, hvis du får dit gulv banket op, og hævet lofthøjden til det som foreskrifterne skrier, og så skal vinduerne kunne åbnes nok til, at du kan komme ud af dem.


  • #8   18. apr 2010 Jubas og andre, læs nu linket FØR i udtaler jer - Alt står der, der er mange krav!

    Hilsen en, der selv har kælder og gået reglerne igennem flere gange, af samme interesse som J L...Desuden er ejg uddannet indefor forsikring og medmindre du Jubas har vilkår der er andre end standard vilkårne, ja så gælder kontor og hobbyrum også som beboelse/opholdsrum og er dermed IKKE godkendt.


  • #9   18. apr 2010 Ja kælder er til opbevaring, toilet osv medmindre der er flugtveje og 2,3 m til loftet...

  • #10   19. apr 2010 Mikkel N:
    Du skriver at du er uddannet indenfor forsikring. Er det korrekt, at livsforsikringen ikke bliver udbetalt, hvis man brænder inde i en kælder? Fx hvis man har en sofa i et af rummene, som man er faldet i søvn på.


Kommentér på:
Ej godkendt til beboelse - og hvad så?

Annonce