{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.625 visninger | Oprettet:

Ulrik N
Ulrik N
Tilmeldt:
14. jul 2008
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 99

flytte hjemme fra... {{forumTopicSubject}}

jeg skal snart hjemme fra, min lejlighed står færdig i den her måned. jeg er blevet smidt ud da min far fik en godt tilbud og solgte huset og vil ham og hans nye kæreste vil ikke have mig med i det næste, så det er ikke noget jeg selv har valgt. Så jeg var i banken og få lagt budget og der har jeg ca 3000 om måneden til at købe mad osv og byture, hvilket jeg synes er vildt lidt, men ville hører om der er andre der kan få det til at kører rundt for så lidt??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  flytte hjemme fra...
  • #1   3. mar 2010 lyder meget normalt.

  • Kennet M
    Kennet M Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #2   3. mar 2010 Det kan godt lade sig gøre, men det bliver ikke nødvendigvis en dans på roser. Så må du skære ned på alt det "unødvendige", fx. byture ...

    Men det er nu engang vilkårene når man er ung, og skal stå på egne ben. Vi har lige købt hus, og der krævede banken et rådighedsbeløb til mad og lign. på 14.000. Det dækker 2 voksne og 2 børn.

    Held og lykke med det, det er trods alt en fed fornemmelse at stå på egne ben, og det kan sagtens lade sig gøre smiley


  • Ulrik N
    Ulrik N Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 99
    #3   3. mar 2010 ja det skal det kunne, ja må nok vinke farvel til alle de byture. ja det bliver sgu fedt at komme for sig selv.

  • Nina P
    Nina P Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 94
    #4   3. mar 2010 jeg og kæresten plejer og leve for 2500 højst om måneden med mad og alt til husholdning, når alle regninger er betalt.... det handler bare om og planlægge dine køb osv.... så der burde da os være plads til en bytur engang imellem...

  • #5   3. mar 2010 altså da jeg lige var flyttet hjemmefra havde vi heller ingenpenge, men det gik da alligevel og vi kom også i byen hver weekend, man skal bare ikke bruge så mange penge når man er i byen. smiley

  • #6   3. mar 2010 vi lever to mennesker for samme beløb, så det burde du vel også kunne smiley


  • #7   3. mar 2010 Vi lever 4 mennesker og dyr for 5000 kr., så det burde sagtens kunne gøres, hvis man tænker lidt på, hvad man køber.

  • Nina P
    Nina P Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 94
    #8   3. mar 2010 nå ja der er os en hund med i de 2500 vi lever for:)

  • #9   3. mar 2010 Køb ind til mad en gang om måneden, og køb alt du skal bruge i en måned. Så sæt resten i banken. Før eller siden bliver du en rig mand!
    Men du kan selvfølgelig også bare fyre det hele af på øl og ligegyldigheder, som så mange andre smiley


  • Mac & Kiki .
    Mac & Kiki . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 101
    #10   4. mar 2010 Marquis Peyror
    man kan sq ikke købe ind en gang om måneden, det holder ikke en meter.. så ender du med grøn pelsede mad og tykmælk halvvejs igennem måneden. men så igen, så skal du ikke selv købe mad de sidste 14 dag da man ligger på hospitalet.. smiley

    Øl fest og ligegyldigheder, er da også vigtige..
    det er en masse gode minder at have med i bagagen..


  • #11   4. mar 2010 ja tænkte også lige på det med at handle for en mdr afgange.. jeg ville nok lige gøre de med 1 uge afgange smiley tror ikke maden kan holde sålænge smiley

  • #12   4. mar 2010 Langt de fleste ting kan jo sagtens holde sig en måned. Men mælkeprodukter må man jo lige hente lidt af indimellem. Men pointen er, at hvis man strukturerer sit indkøb, så er der virkelig mange penge at spare. Forretningerne vil jo gerne have at du kommer der så tit som muligt, så du køber alt det tillokkende som du alligevel ikke har brug for smiley

  • #13   4. mar 2010 Alt hvad der hedder kød og langtidsholdbare varer, køber vi for en måned af gangen. Alt det korttidsholdbare køber vi efter behov.

  • #14   4. mar 2010 hvorfor købe for 1 mdr.. man ved jo ikke hva tilbud der er ugen efter.. så det er jo ikke noget man spare ved..
    men det må man jo selvfølgelig selvom smiley
    jeg handler hverdaag for jeg ved aldrig hvad jeg har lyst til..
    og jeg køber kun ting der er brug for.. køber efter min indkøbsliste smiley


  • #15   4. mar 2010 Det kan du sagtens, vi lever 2 voksne og 1 barn og en hund for 4000 om måneden, så du behøver ikke mere, du skal bar glemme fast food og så lave dig en økonomisk madplan og gemme rester i fryseren så en dag om ugen er rest dag osv

  • #16   4. mar 2010 "Tilbud" er blot noget forretningerne bruger, for at få dig til at købe en masse dyre produkter samtidig. Jo flere gange du går ind i en butik, des større er risikoen for at købe impuls køb, som ikke var på listen over det der skulle købes ind til måneden.

    At tage rundt og handle tilbud, giver slet slet ikke samme besparelse, som hvis man handler alle de langtidsholdbare varer ind for en måned.

    I den forbrugsspiral vi har haft, da friværdierne bugnede og alt endnu gik godt, der glemte mange at føre et simpelt husholdningsbudget, at have styr på sine udgifter. Det var jo så nemt bare at købe en masse impulskøb, når alt kom af sig selv. Men når man ser programmer som "Luksusfælden" (har fristet mig til at se den et par gange... suk), så ved man at rigtig mange ikke forstår at lave et husholdningsbudget. Det er noget mange skal til at lære.


  • T B
    T B Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 391
    #17   4. mar 2010 Handler 1 gang om ugen ud fra en madplan.

    Vi kan ikke trække den længere grundet, mælk og frisk frugt/grønsager.


  • Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #18   4. mar 2010 Hvis man kan handle 1 gang i ugen, kan man spare mange penge.

    1 gange i måneden vil jeg ikke mene er realistisk. Man ved ikke hvad man har lyst til af mad om en uge, hvor meget man er hjemme og sidst men ikke mindst er holdbarheden på grøntsager, frugter, mælk og kød ikke muligt at holde så lang tid. Sidst men ikke mindst, kræver det at man har plads nok i køle/fryseskab, hvilket man med stor sandsynlighed ikke har på et lille kollegieværelse eller en almindelig lejlighed.

    Pointen om at strukturer sine indkøb er god. Og ikke mindst er en indkøbsseddel vigtigt, for ikke at komme hjem med ting man egentlig ikke har brug for.


  • Ulrik N
    Ulrik N Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 99
    #19   5. mar 2010 sonny p

    nej jeg har ikke sparet sammen, de er sgu blevet brugt på rejser og fester, og tror heller ikke jeg skal regne med at kunne spare, tror da kun ,lige det kan løbe rundt med de penge jeg får, så det bliver nok først om et årstid jeg kan begynde på det..

    men tak alle sammen det er nok en godt råd med at købe ind én gang om ugen. men nu må vi se der kommer snart billeder af lejligheden smiley


  • Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #20   5. mar 2010 Man skal gøre sig sine egne erfaringer. Og mens du er ung, synes jeg man skal prioritere sin uddannelse højest og derefter det sociale liv. Det skal senere i livet være med til at holde én oppe, og dermed sagt, at by-ture også er ok i et begrænset omfang smiley

  • Kim N
    Kim N Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 62
    #21   7. mar 2010 Jeg må da ærligt indrømme at jeg sjældent kommer ud af en butik med det jeg skulle have *g* Det ender altid med impuls køb. smiley Men nu står damen for indkøb hver mandag. smiley

Kommentér på:
flytte hjemme fra...

Annonce