{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.108 visninger | Oprettet:

Lars j
Lars j
Tilmeldt:
16. jun 2008
Følger: 1 Emner: 23 Svar: 12

Gasfyr {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg skal til at have et nyt gasfyr i mit hus, ( det gamle kan ikke mere )

Hvad skal jeg ca regne med af pris ?

Er der meget forskel i pris på de billege og de dyre ?

Hvad mærker vil i anbefale ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gasfyr
  • Fam. Von Stjerne .
    Fam. Von Stjerne . Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 1 Svar: 1
    #2   29. nov 2009 i mit hus i sverige har jeg droppet at bruge gas fyr, nu bruger jeg pilleovn til at varme op med, det har jeg sparet 50.000 kr på 2 år, kan kun anbefaldes, men pilleoven`en kostede i sig selv 30.000kr og en palle piller koster 17.000kr og dem skal du have 1 om året af ?

  • Nick A
    Nick A Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 17
    #3   29. nov 2009 . .

    Det kommer jo så lidt an på størrelsen af huset ikk...


  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #4   29. nov 2009 Hej Lars

    Du skal gå efter en kedel i rustfri med varmvandsbeholder og kondenserende kedel. Derudover skal du sikre at den kan monteres i dit hus et sted hvor aftrækket kan laves lodret og ikke vinkel ud gennem muren.

    De nye kedler og brændere man anvender idag er væsentligt bedre end de gamle (som jeg selv har en model af.

    Kender ikke til kvalitetsforskellene på mærker, har selv et gammel vaillant 112 fyr tilkoblet en ældre varmtvandsbeholder
    Mvh. Anders


  • Kenneth P
    Kenneth P Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 40
    #5   29. nov 2009 Hejsa

    Vi montere til daglig, sådan fyr. Og jeg mener med montering og opstart. At det koster ca. 50.000. Og det er med varmsbeholder og hele lortet der er samlet i kedelen. Men der er jo forskel på om det er lige til at skifte om eller der skal laves nye rør osv. Mærkerne er Baxi.


  • #6   29. nov 2009 Anders T: Hvorfor lodret og ikke vandret aftræk?

  • #7   30. nov 2009 Jeg fik nyt for en månede siden. Har fået et Bosch. Fyret skulle stå i et andet rum end det gammel gjorder, så måleren skulle flytte, og der skulle trækkes en masse nye rør. Med varmvandsbeholder og det hele, kostede det 32000. Og det bruger kun halv så meget som det gammel..

  • Lasse C
    Lasse C Tilmeldt:
    nov 2009

    Følger: 1 Svar: 3
    #8   30. nov 2009 Lars J

    Som vvsére kan jeg fortælle dig følgende:

    priser det kommer and på hvor du bor, der hvor jeg er ansat , udskifter jeg på års basis ca. 200 Gaskedler og VVB. som samlet inst. Ja det bliver til Rigtig mange på en uge :-).
    Vores tilbud til kunderne ligger typisk mellem 32000-36000kr. alt. incl. prisen afhænger af, hvordan jeres "gamle" inst. er udført og hvordan den nye skal udføres , og aftræk systemet har en væsnlig rolle , der findes flere forskellige løsninger. Det bedste er self. Lodret , men det er altså ikke alfa omega om det er lodret eller vandret , der er dog flere krav til vandret end der er til lodret , og de kan være svære at overholde, derfor altid bedste med lodret. Nogle steder kan det jo bare ikke lade sig gøre med lodret. lad dig nu ikke skramme af det.
    Vi bruger følgende mærker Bosch , Weishaupt og Vaillant.
    Det er helt klart Bosch og Weishaupt vi sælger mest af, også det der er det bedste.
    Det er alle Kondenserende Gaskedler. Men det er alt nu i dag.

    Hvad har i af Gasfyr nu ? ,er det væghængt eller er det en Gulvmodel, sådan et gammel køleskab, kalder vi det i vores fag. da det liner et køleskab, smiley
    Kan jo kun anbefale jer at få et væghængt hvis i har en Gulvmodel.


    Glæder mig til at se dit svar...

    Hilsen Lasse


  • Lars j
    Lars j Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 23 Svar: 12
    #9   1. dec 2009 Hej Lasse.

    Tak for det fins svar, Det er et væg hængt med lodret skorsten vi har nu. Jeg har også høre meget godt om Bosch kedler.


  • Lasse C
    Lasse C Tilmeldt:
    nov 2009

    Følger: 1 Svar: 3
    #10   1. dec 2009 Det var da så lidt, smiley

    nåå jamen det er jo bare at få hentede nogle tilbud hjem, og få det skiftede. det tager 1dag at skiftede det ud. for 2 mand.

    hvor bor du henne ad ?


  • #11   1. dec 2009 Jeg er ansat i et vvs firma i sønderjylland og vi sætte rigtig mange nye kedler op både udskiftninger og i ny byggeri .... vi montere hovedsagelig Bosch så de får min klare anbefaling.....

    Prøv at hør lidt forskellige vvs-installatøre ang pris ....


  • Lars j
    Lars j Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 23 Svar: 12
    #12   1. dec 2009 Jeg bor i Svendborg,

    Hvad er forskellen på hvad en Bosch EuroPur kedel yder af Kw, jeg kan se på nettet den får i tre størrelser


  • Lasse C
    Lasse C Tilmeldt:
    nov 2009

    Følger: 1 Svar: 3
    #13   2. dec 2009 EuroPur ZSBR 16-3 A - 3-16 kW denne model, du skal have.



Kommentér på:
Gasfyr

Annonce