{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.002 visninger | Oprettet:

Amor B
Amor B
Tilmeldt:
18. okt 2009
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 12

Hjælp til min andelsbolig !!! {{forumTopicSubject}}

Hej

Hvis jeg skal klæge over en andelsbolig er det så boligankenævnet jeg skal kontakte, da ejendomsmægler gider ikke hjælpe til ?! Jeg har underskrevet købskontrakt under, men så finder jeg ud af par uger efter, at det oplysninger som står på kontrakten ikke var korrekte, lejlighed var nemlig undervuderet.

På forhånd tak !


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til min andelsbolig !!!
  • Peter H
    Peter H Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 52
    #1   18. okt 2009 Ville nok starte med at kontakte foreninges administrator

  • Amor B
    Amor B Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 12
    #2   19. okt 2009 Det prøver jeg at gøre, selv om det ser umuligt at komme ud at købsaftale.

  • Casper V
    Casper V Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #3   19. okt 2009 Jeg har før brugt denne side - http://www.andelsportal.dk/raadgivningsskema/ - her kan du få svar fra en ekspert i andelsboliger, og det virkede, da jeg skulle bruge det.

  • Amor B
    Amor B Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 12
    #4   22. okt 2009 Det vil jeg prøve. mange tak

  • Mægleren !
    Mægleren ! Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Svar: 90
    #5   22. okt 2009 Lad mig lige se, om jeg har forstået det korrekt...

    Har du købt eller solgt andelsboligen i dette tilfælde???


  • Mægleren !
    Mægleren ! Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Svar: 90
    #6   22. okt 2009 Jeg går ud fra at du har "Solgt" en andelsbolig igennem en ejendomsmægler, og at ejendomsmægleren har vædisat andelsboligen ud fra det forkerte regnskab...

    Hvis dette er korrekt, så er det ejendomsmægleren, som har lavet en fejl, medmindre selvfølgeligt, at andelsboligforeningen har løjet overfor ejendomsmægleren og givet ham det forkerte grundlag at udregne prisen ud fra.

    Dette virker dog yderst besynderligt, da ejendomsmægleren kan se hvilket regnskab han skal udregne værdien ud fra, via årsregnskabet for andelsboligen...

    Umiddelbart vil jeg sige at det er ejendomsmægleren, som har lavet en fejl og hvis det er tilfældet, så er han erstatningsansvarlig... Men vi skal bruge lidt flere oplysninger om sagen, før man kan sige noget med sikkerhed...




  • Mægleren !
    Mægleren ! Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Svar: 90
    #7   22. okt 2009 Men det er rigtigt, at du ikke har mulighed for at annullere handlen, da din underskrift er bindende uden nogen form for fortrydelsesret...

  • Amor B
    Amor B Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 12
    #8   23. okt 2009 Jeg skulle købe en andelsbolig, men så sker dette. Jeg har underskrevet men når jeg finder ud af at oplysninger ikke var korrekte, så er jeg selvfølgelig sur over det. Hvis jeg underskriver noget så gå jeg ud fra at det er de ting som står op købskontrakt jeg underskriver for og ikke noget andet som de ikke har "opdaget". Jeg har en advokat som hjælper mig med det her, men jeg vil selv også prøve at gøre noget med det her.



  • Mægleren !
    Mægleren ! Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Svar: 90
    #9   23. okt 2009 Så er det helt klar ejendomsmæglerens skyld, da han står til står får de oplysninger, som der skrives i købsaftalen.

    Han skal derfor bringes for klagenævnet for Ejendomsformidling.

    Men hvis jeg forstår det ret, så har du købt en andelsbolig, som er undervuderet? Altså har du købt andelsboligen til underpris...
    Hvori ligger så problemet..?


  • Mægleren !
    Mægleren ! Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Svar: 90
    #10   23. okt 2009 Hvis du forresten har en advokat til at stå for det, så ville jeg overlade det hele til ham. Så er du også sikker på, at det hele bliver gjort ordentligt.

    Men ellers, skulle det være muligt at kontakte klagenævnet for ejendomsformidling og høre dem ad...


  • Mægleren !
    Mægleren ! Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Svar: 90
    #11   23. okt 2009 Det er selvfølgeligt med forbehold for, at ejendomsmægleren ikke er blevet løjet for. Hvis andelsboligforeningen har udleveret noget forkert materiale til mægleren, er det selvfølgeligt svært at give mægleren skylden...

    Men skylden skal nok ligge et eller andet sted derude... Det er i hvertfald ikke din...


  • Amor B
    Amor B Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 12
    #12   25. okt 2009 Den var vurderet til 600000 da vi undersk, men så finder vi ud af at den muligvis er vurderet til 400000 kr. For to dage siden få vi besked at den ryger på under de 300000, som vi skulle give for den.

    Jeg blev bare overrasket over de ting der skete.
    Så du mener ikke at det er ejendomsmæglerens skyld man foreningens ? Kan man klager over sådan noget, for jeg har allerede brugt mange penge på advokat uden at det var min skyld hvis man kan sige sådan. Kan jeg få dem til at betale de udgifter for min advokat ?


  • Mægleren !
    Mægleren ! Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Svar: 90
    #13   26. okt 2009 Det kommer helt an på hvad der præcist er sket, som gør at prisen pludseligt har ændret sig.

    Andelsboligforeningen for hvert år udfærdiget et regnskab og det er dette regnskab, som ligger til grund for vurderingen af den enkelte andelsbolig.

    Hvis du har købt andelsbolig på baggrund af prisfastsættelsen fra regnskabet år 2007, fordi det nye regnskab fra 2008 endnu ikke forelå, så er der ikke så meget at gøre ved det. Men hvis mægleren har værdisat andelsboligen på baggrund af det forkerte regnskab, så er det mæglerens fejl.

    Det kan godt tænkes, at du har købt andelsboligen ud fra det gamle regnskab og at det nye regnskab først er kommet bagefter... Hvis det er tilfældet, så er der ikke noget at gøre ved det.

    Men hvis mægleren har værdisat andelsboligen til en højere værdi end tilladt i regnskabet, så er det mægleren fejl.

    Hvornår skrev du under på købsaftalen? Hvornår er det nyeste regnskab fra? Og hvordan har du fundet ud af, at din andelsbolig er faldet i pris?


  • Amor B
    Amor B Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 12
    #14   26. okt 2009 Har skrevet under for ca 1 måned siden. Den er vurderet til 600000 kr i Oktober 2008, og lige nu gennem min advokat har jeg fået at vide, at lejlighed er meget mere undervurderet som sagt under 300000 kr er den på ca nu.





  • Mægleren !
    Mægleren ! Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Svar: 90
    #15   27. okt 2009 Jeg vil råde dig til, at aftale en tid med din advokat og få advokaten til, at forklare dig præcist hvorfor prisen er faldet... Om det er på baggrund af andelsboligforeningen regnskab eller andet.

    Så må advokaten kunne hjælpe, hvis der er lavet en fejl et sted.


  • Amor B
    Amor B Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 12
    #16   29. okt 2009 Ok, men det er så endten mæglerens skyld eller forenings ?


Kommentér på:
Hjælp til min andelsbolig !!!

Annonce