{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.159 visninger | Oprettet:

Peter F
Peter F
Tilmeldt:
7. feb 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Problemer med nye vinduer {{forumTopicSubject}}

Hej herinde,

Jeg ved ikke om dette er det rigtige sted for mit emneopslag, men kunne ikke rigtig finde noget bedre sted.

Håber der er nogen der kan hjælpe. På forhånd tak.

Min situation er den, at mine vinduer i min lejlighed bliver meget "våde" af kondens, nogle dage mere end andre. Men der er også kommet spor af mug på det store vindue i stuen. Min Vicevært har været indover dette problem og har fået fjernet mugget, ved at omisolere noget af termoruden i stuen.
Men dette har ikke løst problemet med de store mængder af vand eller kondens som samler sig på vinduet også på vinduskarmen. Viceværten påstår dog at det med kondens på vinduerne er normalt!! Dette nægter jeg at tro på når vinduerne i hele lejligheden blev skiftet for 6 år siden. Jeg har vedhæftet nogle billeder som jeg har taget gennem tiden for at få noget feedback om det er normalt, eller jeg har ret til at dette bliver udbedret med det samme.

Håber der er nogen der vil hjælpe.

Mvh.

Peter.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med nye vinduer
  • Peter F
    Peter F Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #1   9. feb 2017 Tilføjer også lige dette billede

    profilbillede
  • #3   9. feb 2017 Tænker at du ikke lufter nok ud, og måske tørre tøj i din lejlighed

  • Peter F
    Peter F Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #4   10. feb 2017 Hej Isabella og Bo, det glemte jeg at nævne i mit opslag. De punkter i nævner der, var netop noget af det første som der blev spurgt ind til, og dertil kan der svares at vi udlufter 2 til 3 gange om dagen i 20-30 min. Og mht. Vasketøj hr der aldrig været noget oppe i lejligheden, da vi har vaskekælder med både tørrerum og tørretumbler.

  • #5   12. feb 2017 Hvad med dine naboer, har de samme problemer?

  • Peter F
    Peter F Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #6   13. feb 2017 Nej nemlig, det problem har de ikke.

  • #7   13. feb 2017 Så må der være et eller andet ved dig der giver fugt, måske et utæt vandrør el opvaskemaskine? Bruger i emhætten når i laver mad? ellers kommer der også en del fugt fra madlavning

  • Malthe A
    Malthe A Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 1 Svar: 1
    #8   14. feb 2017 Dette har noget at gøre med kulden kontra varmen på værelset. Den ene side af vinduet er iskoldt (minus grader) hvor den anden side kan være over 20 hvis man har skruet op (derudover, så sidder der oftest radiator under vinduet for at danne "en mur" af varme som forhindre rummet i at blive koldt).. Alt dette gør at der bliver skabt fugt som viser på dit billede.

    Gode råd: Luft ud hyppigt og tør det af med en klud eller lignende.
    Eventuelt kan du få en håndværker ud, og kigge på din inventar og se hvad der kan skyldes varmen / fugten der ikke kan komme ud) har læst om portaler som byggetilbud.dk, som kan give dig nogle tilbud. Måske et forsøg værd!

    Held og lykke med det!


Kommentér på:
Problemer med nye vinduer

Annonce