{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.447 visninger | Oprettet:

Kim-Philippe B
Kim-Philippe B
Tilmeldt:
6. jul 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Første gangs køb - Råd {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen smiley

Jeg skal ud og kigge på et hus jeg overvejer at købe, jeg er blevet godkendt til beløbet osv. gennem min bank.

Nu kommer vi bare dertil hvor jeg skal have styr på de sidste ting inden jeg er helt sikker, så jeg håber at kunne få lidt info fra nogle erfarne hoveder herinde.

følgende ting kunne jeg godt tænke mig lidt tips til.

1. når man vælger byggesagkyndig til besigtigelse af bolig ?
- Andre ting vedrørende byggesagkyndige ?

2. ting at kigge efter for at vide om man får en god pris ?

3. Forhandlingen - Tip og råd modtages meget gerne her smiley

4. Ting i selv ville gøre om den dag idag ?

Andet må i også meget gerne bidrage med.
Tusind tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Første gangs køb - Råd
  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #2   11. jul 2016 Lidt input til selv det at handle hus:
    1) få én du kender og som er håndværker med bred erfaring til at besigtige huset sammen med dig....uvildig rådgivning til dig
    2) Alt som står i tilstandrapporten kan du ikke få dækket via ejerskifte/husforsikring
    3) overvej at have ejerskifte/hus forsiking hos samme forsikringselskab, så der ikke kan blive tvist hvis det bliver nødvendigt
    4) Mht. pris, så husk at prisen for sælger er sat efter hvad de mener huset er værd samt hvad de vil have. DIN pris er hvad DU mener huset er værd samt hvad du mener huset bør koste. Jeg er ikke tilhænger af at man underbyder markant MEN hvis du mener at huset kun e 2 mio værd men er sat til 2.3 så bør du byde de 2 og worst case får du et nej.
    5) jeg ville selv have haft en byggekyndig (eller 2) med ud og se huset idag, jeg købte et hus med flere fejl end jeg selv havde håbet på....jeg fik dog afslag på 575.000 men KUN fordi jeg kendte sælgers situation og vidste at de ville sælge ASAP


  • #3   11. jul 2016 Fedt tak.
    Den med at det der står i tilstandsrapporten ikke er dækket af forsikringen vidste jeg ikke smiley

    Er tømrer by the way, så er det fint nok jeg tager migselv med smiley ?

    Jeg regnede med at få en byggesagkyndig med ud og kigge på huset.
    Og ja, byde lidt lavt.



  • Chris K
    Chris K Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Svar: 2
    #4   16. okt 2016 Nu har jeg ikke så meget erfaring indenfor de punkter, foruden nummer 3, og her kan jeg sige at det nok bedste råd jeg kan give dig er at have en stærk BATNA (Best Alternative To Negotiated Agreement), altså en form for "back-up" hvis din nuværende forhandlingspartner ikke er til at stikke og hugge i. Det kræver dog at du har kontaktet flere aktører, så det er meget vigtigt at du kontakter så mange som muligt, og hører ad hvad de kan tilbyde. Så kan du jo så derefter spille dem ud mod hinanden

Kommentér på:
Første gangs køb - Råd

Annonce