{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.800 visninger | Oprettet:

hvor meget må man købe for ? {{forumTopicSubject}}

Vi har fundet et rigtig dejligt hus, som vi gerne vil eje.
Lige pt bor vi til leje i huset, men vi ville gerne købe det, hvilket sælger har givet os grønt lys til.

Men hva vil vores købesum være ?

Jeg bor sammen med damen og vi har 360.000kr årligt før skat.
Derudover har vi et lån i banken på 135000kr

Min dame er under uddannelse som sygeplejerske og mangler lige at færdiggøre 1år endnu.

Men hva kan vi tillade oz at købe for ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvor meget må man købe for ?
  • #1   12. jul 2008 kommer også an på hvad i har af rådigheds beløb.

    Det er svært at sige, hvor meget i kan låne det skal i nok snakke med jeres bank om.


  • #2   12. jul 2008 jamen rådighedsbeløb, er det ikke man selv sætter.
    Altså man køber jo ikke mere mad, end hva man har penge til.



  • #3   12. jul 2008 Ikke altid, i skal også havde penge til at leve selv om i køber hus.
    nogen banker ser gerne man har omkring 3000 - 4000 pr. person til rådighed efter budgettet er betalt.


  • #4   12. jul 2008 Nårh.. ikke mere.. hva vi også.
    Lige pt sætte vi hver 14dag ca 3000kr af til opsparing, og vi har ca 2000kr til os selv hver 14dag, så tror ikke det er rådighedsbeløbet, som er en "knast" i det her.


  • #5   12. jul 2008 men igen, det er nok svært at sige hvor meget i kan låne til, der skal i ned og snakke med banken, kommer også lidt an på om i har til udbetaling også eller om i skal låne til det.

    Men det kræver ikke så meget igen at låne til hus, de har jo sikkerhed i det.

    Det som måske kan være en forhændring er jeres lån, ved ikke om det er forbrugslån eller hvad det er.


  • #6   12. jul 2008 min søster og kærste har lige købt hus. Og de fik og vide at i banken at de skulle have 8500 kr tilbage når alle faste udgifter er betalt.
    En anden tip er at bankerne tit siger at man skal gange sin årsindtægt med 2.5 og så har man det beløb man kan købe hus for ca.


  • #7   12. jul 2008 det er et gammelt billån, som banken har kosket i, så de har lavet det om til et forbrugslån. Ikke så fedt !

  • #8   12. jul 2008 jeg skulle have 5000 til mig selv, da jeg købte. et par jeg kender skulle have 9000 fordi de var 2...
    Det skal du lige have med, så render i bare i banken og hører dem, de går jeres intægt + udgifter igennem, og fortæller hvad der er realistisk at i kan låne for..


  • #10   13. jul 2008 Jeg ville meget anbefale at i fik det lån væk FØR i køber hus... Taler af erfarring hehe

  • Christian M
    Christian M Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 105
    #11   13. jul 2008 Hvis man skal lave en hurtig udregning på det (som jeg har hørt fra en bankmand) kan man sige 3 x årsindkomst - gæld. Altså 360.000 x 3 - 135.000
    ca. 1.000.000...


  • #12   13. jul 2008 jah.. og vi skal kun bruge 500.000kr til det hus, vi har set på.

    Så det burde da kunne lade sig gøre ?!


  • Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #13   13. jul 2008 500.000 kr. er nærmest ingenting smiley Det er der en del, der har biler for - nok den dårligste ting man kan investere i her i Danmark smiley

    Spørgsmål kan være om huset er vurderet for højt. Husk at regn med i, hvis i ikke tænker på at bo der mere end et par år, at en evt. ejendomsmægler skal have noget for at sælge huset en dag smiley

    Ellers vil jeg da sige, må det være ligeud af landevejen! smiley


  • #14   14. jul 2008 Huset er rimelig prissat... grunden til den lave pris, er fordi at det ligger i en lille landsby, lidt udenfor alting.

    Men for meget hus for pengene.


  • #15   15. jul 2008 WOW smiley

    Vi har lige fået en forhåndsgodkendelse fra BRF-Kredit.
    1.100.000kr må vi købe hus for.

    Er det realistisk, når vi har ca 360.000kr i indtægter om året.
    +at vi har et lån på 130.000kr ca.
    Min kæreste er under SU, et års tid endnu ca, og så er hun færdig som sygeplejerske.

    Er det virkelig realistisk det beløb de så siger at vi må låne for ?


  • Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #16   15. jul 2008 Hvis de siger det, så er det vel. De ved det bedre end os andre herinde.

    Du/I kan så passende stille hinanden spørgsmålet, kan vi overskue at betale 1.1 mill. Dkr. tilbage eller er det for stor en mundfuld? Det kan kun jer selv svare på.


  • #17   15. jul 2008 jamen vi vil kun låne max 600.000kr, da det giver os større spillerum til renovering senere hen osv smiley

    Men ville bare høre, om det kan passe at vi i realitetet kan låne så meget, ud fra vores indtægter ??


  • Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #18   15. jul 2008 Morten N

    Jamen igen, hvis BRF mener i er værdige til at låne 1.1 Mill. er den jo nok god nok. Igen igen, spørgsmålet er om I kan se jer ud af at sidde for det i så skal afdrage i mdr. og med det i har tilovers til sidst. Det kan sagtens passe. Men svaret på dit spørgsmål, kender du kun selv.


  • #19   19. jul 2008 som grund regel siger man at låner 100.000 d.kr i kredit forening koster det ca. 500 at afdrage, det siger vores bank.
    en god ting er når i køber hus, overvej en kapital/rate pension. de penge du betaler derind får du bare igennem dit fradrag da dette bliver højere.


Kommentér på:
hvor meget må man købe for ?

Annonce