{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.505 visninger | Oprettet:

Epoxy 2 komp. Betongulv maling {{forumTopicSubject}}

Hejsa. Jeg står i den situation, at jeg i sidste uge malede mit nystøbte garagegulv med 2 komponent epoxy kvalitetsmaling. Jeg sørgede for at gulvet var helt rent, gav det første lag og 24t efter fik det andet lag. Nu, en uge efter er det bare sådan at halvdelen af garagen, der er gulvet stadig helt fedtet. Malingen smitter ikke af, men det fedtet stads hænger fast hvis man rør det. I den anden halvdel af garagen, er gulvet helt perfekt. Hvad er der lige at gøre ved det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Epoxy 2 komp. Betongulv maling
  • #1   15. jun 2016 Hej Simon, det er formentligt fordi maling og hærder ikke er blandet godt nok. Formentligt tørrer det aldrig og du er nødt til at slibe malingen af og starte forfra.

    Ved epoxymaling er det vigtigt at der røres konstant i 5 min (gøres med boremaskine og piskeris), da det er en kemisk reaktion der skal sættes i gang og den starter først efter et par minutter. Derefter er det vigtigt at hælde den blandede maling over i en helt ren spand, da der i blandespanden kan sidde ublandet maling på kanter og i bunden.

    Jeg kan se at dit opslag er et par uger gammelt, så hvis malingen ikke er størknet på nuværende tidspunkt, så er det desværre en ommer.

    mvh Frank


  • #2   15. jun 2016 Hej Frank. Tak for svaret. Projektet er sat lidt på pause, da jeg kunne læse mig frem til flere steder, at det skulle slibes af, og have nye lag. Er der slet ikke mulighed for, at man kan give det 2-3 lag ovenpå det dårlige?

  • #3   15. jun 2016 Jeg er ikke epoxy expert men jeg tror ikke du får noget godt ud af at male oven på. Jeg ville slibe gulvet lokalt de steder hvor det klistrer og så give pletterne grunder og så slutte af med et toplag over hele gulvet.
    Mvh frank


  • #4   15. jun 2016 Jeg prøver. Tak smiley

  • #5   19. jun 2016 Til jer der måske får samme problem, og kigger her. Så gjorde jeg det, at jeg gav gulvet et 3. lag, overmalede det dårlige. Sørgede for at blande det ordentligt denne gang, med rørepind på boremaskine. Mit gulv er nu helt perfekt smiley

Kommentér på:
Epoxy 2 komp. Betongulv maling

Annonce