{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.461 visninger | Oprettet:

Solfilm håndværker fradrag. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Energibesparende Solfilm til at sænke temperaturen om sommeren og holde på varmen om vinteren, er nu på listen over hvad der udløser håndværkerfradrag.

ProTint.dk har tilbudt mig 3M amber low e 35 solfilm med 68% afvisning af total solvarme.

Er der nogen der har prøvet det og ved hvor meget det også holder på varmen om vinteren ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Solfilm håndværker fradrag.
  • #1   17. jan 2016 Hvordan kan solfilm være energibesparende???

    Jeg er ret sikker på at ved at bremse solindfaldet så mister du en hel del energi....


  • #2   17. jan 2016 Fordi du sparer penge på aircondition om sommeren og sparer penge på varmeregningen om vinteren.
    Med energifilm opnår man samme effekt som en lavenergirude.
    Jeg får det monteret på mandag og så kan jeg fortælle om virkningen.
    Der er uv filter på 99% så jeg sikrer også at mine møbler ikke falmer.


  • #3   18. jan 2016 Hvis det betyder du sparer på det aircondition anlæg så er det rigtigt ellers er det jo ikke energibesparende da den film jo forhindrer solen/energien/varmen i at komme ind, præcis som energiruder jo gør...

  • #4   18. jan 2016 Når det er sat på listen over håndværker fradrag, må der jo være noget om det. Jeg har fået det monteret i dag. Jeg mærker ikke længere samme kuldeindfald under vinduer.

  • #5   20. jan 2016 Lige en Update omkring solfilmen.

    Jeg har i dag haft mulighed for at lave temperaturmålinger med laser.
    Når jeg måler på en rude hvor der er monteret energifilm er ruden 20,7 grader varm og måler jeg på en rude uden er den 12,4 grader varm.
    Altså en gevinst på 8,3 grader !
    Målingerne er lavet her til aften med en udendørs temperatur på -8 grader og indendørs temperatur på 23 grader.
    Tyder på at jeg kommer til at spare lidt på varmeregningen fremover. Kan klart anbefales og så får jeg jo håndværkerfradrag også.


  • #8   25. jan 2016 Tag fat i ProTint.dk som lavede mit. Jeg fik også at vide at der var rigtig mange muligheder, men valgte så energifilmen, fordi jeg får noget ud af den hele året. Holder på varmen om vinteren og afviser den om sommeren,
    Jeg er super glad for nu at kunne sidde i min sofa, uden at få kuldeindfaldet fra vinduet over.


Kommentér på:
Solfilm håndværker fradrag.

Annonce