{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.191 visninger | Oprettet:

kim h
kim h
Tilmeldt:
7. jun 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Byggetilladelse til hestestald? {{forumTopicSubject}}

Nogen, der har erfaring med byggetilladelse til at bygge lille stald/2-3 stk. udebokse?
Vi holder os under 50 km2, så det burde blot være en anmeldelse til kommunen. Men vores egen grund er kun 1000 km2, så vi er lidt i tvivl om vi mon får afslag af den grund? (Vi lejer jord af nabo til hestene og bor naturligvis i landzone)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Byggetilladelse til hestestald?
  • #1   14. jun 2009 1000 kvadratkilometer ? Du mender KvadratMeter ikke ?

    Altså du vil bygge de bokse på din egen grund, hvor på grunden, og hvor høje ?

    Hvis du holder dig til reglerne for bygninger, så tror jeg skam ikke de afviser.


  • kim h
    kim h Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #2   14. jun 2009 Åh jo! Kvadrat-METER selvfølgelig! - det er Kims kone, der skriver, det vil han nok ikke have hængende på sig smiley

    Har det noget at sige, hvor på grunden? Det bliver i et hjørne bag vores garage og ud mod marken. Der er marker på alle sider (så det kommer ikke til at genere andres udsyn), og der står pt. et gammelt skur.
    Vi har talt om at tagene på stald og garage skal flugte (for syns skyld), men er ikke nået videre i overvejelse af hvor højt (der er jo visse regler ift. hestehold - mener, min. er 2,20 m)


  • #3   14. jun 2009 haha... nej.. det vil han nok ikke have hængende på sig smiley

    Altså hvis der er marker på alle sider, skal du bare have en tilladelse af den som ejer de marker som er pårørt.
    Ellers tror jeg altså ikke de ser nogen hindring i, at du bygger sådan en.

    Vær opmærksom på, at hvis du bygger den samme med garagen, så bliver garagens-areal og hestestaldens areal lagt sammen.

    Øhm... hva er det for heste, det er ikke ponyer, vel ?
    Det er vel stangmål omkring 170 ?


  • kim h
    kim h Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #4   14. jun 2009 Ok smiley
    Det er planen, at vi skal have min ridehest stående - på netop 170 - og så en selskabspony (eller to, hvis de er små).
    Hvor højt skal vi bygge så? Har kigget lidt på udebokse, som har nogle standardmål...


  • #5   14. jun 2009 Vil da mene i skal op i omkring 3meter højde for at give hesten de bedste betingelser.

    Når man alligevel selv går igang, og man skal bygge noget til sin egen hest, så skal den også have det godt.


  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #6   14. jun 2009 nej man skal ikke have tilladelse af naboer for at bygge 220 højt, der må bebygges 30 % dvs 300 m2 ialt til bygninger under 50 m2 er der anmeldelsespligt men det er altid en god ide at snakke med dem på kommunen, og

  • #7   14. jun 2009 hvor stort er det skur som står i hjørnet??

  • #8   14. jun 2009

  • #9   15. jun 2009 husk nu at kigge på de nye regler for hestehold - der er mange regler for nybyggerier af stalde/hestebokse - både med hensyn til breder og højder! heste over 165 - ska f.eks ha min. 260 til loftet

    og knapt 3 x 3 meter

    kig evt her:
    http://www.heste.nu/hestehold


  • #10   15. jun 2009 RIng til kommunen, så kan de nok hurtigt sige dig hvad du skal være opmærksom på! Der er også regler for hvor mange dyr man må have, før end at der skal laves specielle tiltag, såsom afløb og lign.
    MVH Frank


  • kim h
    kim h Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #12   19. jun 2009 Takker for gode råd smiley
    Jeg har netop ringet til kommunen i dag, som gerne vil se en tegning af vores projekt og vil være behjælpelig med alternativer inden et evt. afslag...


Kommentér på:
Byggetilladelse til hestestald?

Annonce