{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.187 visninger | Oprettet:

Flydespartel {{forumTopicSubject}}

Hej boliggalleri

Er i den uheldige situation at jeg har haft en kammerat/murer ude at hælde flydespartel ud over mit nye flotte slebne betongulv ... For at få alle små ujævnheder væk... Så jeg kunne få det malet med epoxy. Desværre havde muren overhovedet ikkestyr på det .. Og nu efter flere adskillige 100kr sedler fattigere står jeg med et gulv der ligner LORT.
Hvordan skal jeg fribe det an nu... Er det en ommer med betonsliber ? Eller kan man leje en anden maskine til at slibe det ned med eller ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flydespartel
  • #2   25. aug 2015 På hvilken måde ligner det lort?
    Et flydespartel gulv skal slibes med en gulvsliber hvis det blot skal males. DU kan ikke blot tro at du kan male direkte på gulvet, der er alt for mange små ujævnheder til at det vil fremstå flot. Ring efter en gulvlægger der kan slibe gulvet for dig, det tager ham ikke mange timer.
    Det kan også være at du skal pletspartle før du får slebet gulvet.
    Som Mogens skriver, så er det ikke nemt at arbejde med flydespartel, hvis det skal stå som underlag for epoxy. Det skal selvfølgelig blandes 100% efter anbefalingen, gulvet skal primes først og spartlen lægges ud med gummispartel, tandspartel eller eller en fladspartel. Derefter skal der pigrulles for at få alle luftboblerne ud. Der er ingen nemme genveje, selvom "selvnivilerende" lyder meget tiltalende, så er det et håndværk som alt andet og kræver det rette værktøj og øvelse. Hvis underlaget så ikke r ens sugende over det hele, så kan det blive noget værre gøjemøj, da det nogen steder vil tørre før det når at flyde odentligt ud....

    Held og lykke med gulvet


  • #3   26. aug 2015 Så fik vundet lækkert... Fik en gulvlæggere ud og spartle det over ... Og nu står det kniv skarpt , klar til epoxy, uden det skal slibes 👍

Kommentér på:
Flydespartel

Annonce