{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.964 visninger | Oprettet:

Budget strøm m.m. hvor meget {{forumTopicSubject}}

Hej.
Vi er ved at se på hus.
og har så fundet er på 80 kvm.
det har olie fyr.

Nu er jeg så ved at lave en budget udregning.

nogen der kan hjælpe, vi er to unge mennesker.

hvor meget skal vi ca. sætte af til
vand?
Strøm?
Olie?

lige nu har jeg sat 900 kr af til olie om md. og 500 kr. til vand. er det helt forkert.

hilsen Bo og Vibeke


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Budget strøm m.m. hvor meget
  • #1   15. maj 2009 altså det kan vi jo ikke svare på, hva der er rigtigt og forkert.
    -Men vi kan give dig et fingerpeg smiley

    I vores hus på 170kvm har vi sat følgende til side hver månede:
    vand 1000kr
    strøm 1000kr
    varme 1000kr

    Om du så kan bruge det, ved jeg ikke, men vi vil godt have et luftigt budget, som ikke er skrabet alle steder.
    Vi vil godt have det sådan, at der ALTID er rigeligt med penge på vores budget konto, og derved gør vi det på den måde.

    Vi har lige fået elregning for det første kvartal, og den var på 1700kr.
    Dertil skal lige siges at det er inkl 2stk elradiatore på 1500w der har kørt halvdags.
    Og derudover er der masser af strøm til de renoverings projekter. Rundsav, lamper, blander, fliseskærer, opladere, musik, kanstkærer, osv osv

    Så... man skal ikke købe et hus, hvis man ikke har mulighed for at "sløse" lidt på budgettet, og derved spare en sikkerhed op via ens budget.


  • #2   15. maj 2009 Må lige skynde mig at fortælle, at vi har lavet ALT budget selv, og vores bank har slet, slet ikke haft en finger med i budgettet.
    -Grunden til det er, at banken ikke ville hjælpe os med køb af et hus, da de mente vi ikke havde råd.

    Men det er en længere historie... aldrig sjovt at være klogere, end sin banksælger....


  • jan s
    jan s Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Svar: 18
    #3   15. maj 2009 Morten: husk lige på at din elregning for første kvartal, på de 1700,- ikke er dit faktiske forbrug.. det er bare det beløb det er sat til . .
    så et godt råd, ville være og aflæse måleren, og evt. ringe til dit elselskab, for at høre, hvad de faktisk forbrug er, så man ikke bliver slemt overrasket..
    specielt med elvarme.. har selv oplevet og få et smæk på 20k, når året er omme.. IKKE sjovt. .


  • #4   15. maj 2009 Narj.. det ER vores forbrug, da vi ikke har noget aconto beløb her smiley

  • #6   15. maj 2009 morten K... hvis i selv er ejere af huset er det et a conto, medmindre i selv laver strømmen smiley det man betaler hvert kvartal er regnet ud fra det det blev brugt i husstanden sidste år smiley

    men derfor kan det jo sagtens passe... vi fik en ekstra regning på 4500 fordi vi ikke havde fået sat vores aconto op smiley

    men som svar på spørgsmålet..

    jeg havde oliefyr på fyn og der brugte vi 1000 liter på 1 år, MEN vi havde ikke radiatorene kørende. vi opvarmede med brændeovn..

    her på lolland har vi så pillefyr hvor vi sætter 500 af til piller hver mdr. og det passer så til det vi bruger på det halve år fyret køre smiley

    men hvis i bruger olie så ville jeg nok sige 1500 mdr. da priserne stiger ret voldsomt sommetider smiley
    strøm der har vi sat 2500 af hver 3 mdr. da det jo kommer aconto og det er basseret på sidste år. hvor der gik en hjemme 24 timer i døgnet (barsel) og compen kørte 24/7 smiley
    vand... ja der har vi sat 2000 af hver 3 mdr. inkl. spildevand det bliver somregl taget over forbrugsafgifter men ikk på landet smiley


  • #7   15. maj 2009 Det var da utroligt, som i ved bedre om mit strøm smiley
    Det beløb, 1731kr, er det forbrug jeg har haft fra januar til april... !
    Slut, prut, bøvs smiley



  • #8   15. maj 2009 morten K: må man høre hvor du for strøm fra for jeg vil også gerne betale for mit forbrug smiley det er da meget nemmere.. smiley

  • #9   15. maj 2009 Du kan bare gå ind og få lavet sådan beregning hos dit energiselskab.
    Så kan du betale for det du bruger i løbet af et år.
    Det sådan en energi-test så man kan se om kan spare noget på sit hus ved at skifte til lavenergi pærer, og fryseskabe, køleskabe osv osv

    Det er noget alle kan få lov til... de er jo gået helt bananas med Co2 smiley


  • #10   15. maj 2009 vi har det sådan her

    olie 750 pr. måned.
    vand 800 pr måned.
    el. 800 pr. måned
    brænde 250 pr. måned ( hvis i bruger det elelrs lig det til olie beløbet)


    2 personer i 125 kvm hus smiley

    huset er godt isoleret plus brændeovnen får lov af banke en del brænde af hver år.


Kommentér på:
Budget strøm m.m. hvor meget

Annonce