{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
854 visninger | Oprettet:

Varmeforbrug {{forumTopicSubject}}

Det er lige gået op for os at vi bruger alt for meget olie til at varme vores hus op med.
Huset er 125 kvm. Vi har solvarme til at varme vandet med. Men alligevel har vi det sidste år brugt 2500 kr i månden på varme. Og det er alt for meget.
Vi har nu snakket om at vi vil have en mand ud og tjekke det hele igennem.
Men hvem kontakter man...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Varmeforbrug
  • Sune R
    Sune R Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Boliger: 1 Svar: 14
    #1   27. jun 2008 En VVS smed der tjekker fyret...

  • Sune R
    Sune R Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Boliger: 1 Svar: 14
    #2   27. jun 2008 Fyret kan være forket indstillet og forbrænder ikke ordentlig = stort forbrug af olie.

  • Karina B
    Karina B Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 48
    #3   27. jun 2008 Hvis I bor i et gammelt hus, kan det jo også påvirke forbruget af olie. Men en rigtig god idé Sune R kommer med. Eller I kan spørge jeres skorstensfejer, om den er forkert indstillet, når han kommer alligevel.

  • Sune R
    Sune R Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Boliger: 1 Svar: 14
    #4   27. jun 2008 Vi havde et fyr på et tidligere arbejde, som ikke var rigtig justeret og brænderhovedet var defekt. Det brugte dobbelt så meget olie som det skulle.

  • #5   27. jun 2008 Der kom ny motor i den og ny brænder i den i marts måned. Det kan jo selvfølig være at det har hjulpet.

  • #6   27. jun 2008 køb et splitanlæg (varmepumpe) og sæt op istedet for... det bruger da lidt strøm men der kommer sgu også meget varme ud af det...

  • Karina B
    Karina B Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 48
    #7   27. jun 2008 Eller du kunne ringe til producenten af fyret og høre hvordan den skal være indstillet.

  • #8   27. jun 2008 Detr første år jeg boede i huset gav jeg 25000 kr i varme, det var med naturgas brænder på en oldnordisk støbejernskedel. Siden har jeg fået et kondenserende naturgas fyr på, og isoleret en masse.

    Men er det de kolde måneder i hælder på for 2500? eller er det 30.000 på et kalender år?


  • Martin S
    Martin S Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Svar: 7
    #9   28. jun 2008 først ville jeg tjekke at dit solvarme andlæg ikke står og køre varme op i dine solfangere.. det hænder tit nå folk får pillet eller der er fejl på det.
    fyret er hvor gammelt.??


  • #10   8. jul 2008 jeg har haft samme problem i mit tidligere hus...
    Du skal kontakte dit vermeselskab, altså dem du betaler din varme til og fortælle om dit problem...

    Du kan så blive tilbudt at en mand kommer ug og drøfter hva der kan gøres ved det og ham betaler du IKKE for! :0)

    Det gjorde jeg og min kæreste i hvert fald ik...
    Vi fandt i stedet ud af at vi betalte for naboens varme, da vi i sin tid da vi købte huset også købte en fælles varmemåler s min kæreste fik skæld ud af mig for ingenting, da jeg var SIKKER på at der blev luftet ud med vinduer på vid gab og radiatorerne på fuld drøn...

    Det var så heldigvis IKKE tilfældet, så måtte pænt undskylde overfor min kæreste og yde lidt x-tra i soveværelset, hva der jo kom os BEGGE til gode:0D

    Ja man gør meget for husfredens skyld ;0)


Kommentér på:
Varmeforbrug

Annonce