{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.354 visninger | Oprettet:

Brænde, hvor meget? {{forumTopicSubject}}

min kæreste og jeg skal flytte i hus og vores fyr køre på træ. vi har også brændeovn.
hvor meget skal vi købe så der er til 1 år af gangen?
huset er 100kvm fordelt på 2 etager.
spørg hvis I mangler flere oplysninger for at give det bedste svar.
på forhånd tak 😁


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brænde, hvor meget?
  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #1   7. jan 2020 Uff, det er så tæt på umuligt at svare på da det afhænger af en lang række ting. Hvor varmt I har det i huset, hvor meget vand I bruger, hvor godt huset er isoleret, typen af brændefyret, hvor mange kredse fyret driver, hvor godt rør er isoleret osv.
    Det vil også kraftigt afhænge af vejret mht. om det er MEGET koldt i perioder eller kun 0-5° det meste af vinteren. Det er ikke rigtig noget præcist svar, køb stort ind (for at få de bedste priser) og bestil i god tid så I har tid til at få det hjem samt sørg for at brændet er HELT tørt (da fugtigt brænde ikke varmer ret meget sammenlignet med fugtigt)


  • #2   7. jan 2020 okay, tak for svar 😇

  • Michael C
    Michael C Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #3   10. jan 2020 Som der bliver skrevet. Evt snak med tidligere ejer om hvad de har brugt. Har selv brændefyr og bruger 24 rummeter træ om året, til hus med 136 kvadrater i grundplan og 60 kvadrater på første sal. Men det kommer også an på hvilket slags træ man vil bruge

  • #4   10. jan 2020 er der nogle former for træ du vil anbefale frem for andre?

  • Hannah G
    Hannah G Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Svar: 1
    #5   10. jan 2020 Du skal købe løvtræ , ask, bøg, eg, elm. Det skal være tungt- så brænder det længe.
    Birk dufter godt med futter hurtigt af og giver ikke meget varme. Hold dig fra gran og fyr - det er ikke pengene og arbejdet værd.
    God arbejdslyst.
    Vh Hannah


  • Michael C
    Michael C Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #6   10. jan 2020 Kan tilslutte mig løvtræ. Gran og fyrer bent at få ild i men der skal fyres tit. Så er også mest til løvtræ. Er der noget hos jer nu. Hvad fyr er det ? Hvor gammelt er det ?

  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #7   13. jan 2020 løvtræ og igen, vigtigt at det er helt tørt. Jeg har desværre fået træ hjem flere gange som har været semivådt eller ikke har været korrekt afdækket for regn. Fugtigt træ varmer ikke så det er penge ud af vinduet hvis det ikke er tørt

Kommentér på:
Brænde, hvor meget?

Annonce