{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.117 visninger | Oprettet:

Morten A
Morten A
Tilmeldt:
5. jan 2014
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8

Huskøb, besværlig sælger. {{forumTopicSubject}}

Vi er falder for er hus på 140m til 1.6, fra 1972 og er godkendt i banken til at købe det.

Vi har så budt 1.5, plus efterisolering 200mm, incl haveredskaber, græskåmaskine, trailer, video overvågning, og lidt reoler i garragen

Sælger afviste vores bud, og sagde traileren var givet væk til datteren. Men vi kunne få den automatiske fejemaskine med. (Fint der er en stor indkørsel)

Mægleren sagde så at sælger var låst meget fast på prisen (1.5.95), men hvis vi bød 1.55, så ville han forsøge at få ham til at rykke sig.

Vi bød så 1.52, uden efterisolering.
Men blev mødt med en afvisning.
Mægler forslog vi evt kunne sætte os ned til at møde sammen med sælger.

Det afviSte vi og sagde vi ville vente, og se videre efter andre boliger. Men at de var velkommen til at vende tilbage hvis sælger skiftede mening.

Men vi er vilde med det hus, men samtidig er jeg aå meget jyde t jeg ikke vil købe til prisen, og man må da forvente noget afslag.

Huset har været til salg i nu 60dage ca. Og vi bød på det da det havde lagt i ca 20dage.

Nogen gode råd til hvad vi kan gøre nu?


Kommentarer på:  Huskøb, besværlig sælger.
  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #2   25. maj 2015 Well, hvis købet af jeres "drømmehus" går i vasken pga. rundt 50.000, så kunne jeg måske mene at I ikke er rigtigt vilde for at få det. Hvis forskellen på jeres pris og sælgers var 500.000 kan man med rette sige at det kan blive svært at mødes men når forskellen er så lille bør I måske overveje om det ikke er værd at se stort på princippet om at få et afslag.....alternativet kan være at en anden køber hapser det til udbudt pris og så fik I det ikke pga et princip om at spare.

    Hvis det var mig der så drømmehuset som kun havde været til salg kort tid huggede jeg til og er mægler ikke villig til afslag måtte jeg overveje 2 valgmulgheder:
    1) køb til prisen
    2) vent og se om mægler bliver "blød" med risiko for at miste huset


  • Chris H
    Chris H Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15
    #3   5. jun 2015 Prøv at se det fra sælgers synspunkt, i beder ham gå knap 100.000 kr. ned i pris, og samtidig beder I om at få en masse ting med i handlen.

    Hvis det er et godt hus, så synes jeg I bør tænke jer om. Husk på at 100.000 kr., finansieret over 30 år er småpenge, når det kommer til at finde det rette hjem for din familie.


  • Morten A
    Morten A Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #4   6. jun 2015 Ja de 80.000kr vi er fra hinanden er ikke meget i den store sammenhæng over 30år, og ja der er vel for 20.000kr ting med i købet. Så forskellen kan man siger er 60.000kr, og ja jeg har godt nok overvejet om ikke vi skal forsøge igen og se om vi kan lave en handel og så se hvor vi ender, for vi er virkelig vilde med det hus.
    Men lidt afslag til maling og gulvtæpper ville være rart.


  • Chris H
    Chris H Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15
    #5   6. jun 2015 Et afslag på kontantprisen er jo ikke noget du får i hånden, du får jo blot et mindre lån.

    Medmindre du har en opsparing, eller banken lader jer optage +100% belåning. Jeg tvivler dog på det, medmindre i som sagt har nogle penge med.

    Vi købte i november 2014, hvor vi bad om et afslag på 45.000 kr. I første omgang gik sælger videre med en anden køber, hvilket gik i vasken, derfor vendte sælger tilbage til os.

    Pt. er jeg dog ret glad for at det blev dette hus, og ikke det andet vi havde kigget på, og set i bagklogskabens lys, ville jeg også hellere have betalt de 45.000 kr. ekstra, end at have misset huset.

    Mit råd vil helt klart været at bede om et symbolsk afslag, fremfor 100.000 kr.


  • Morten A
    Morten A Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #6   6. jun 2015 Vi kan sagtens låne hele beløbet, og er ligestraks færdige med lånet på bilen. Min kæreste er studerende nogle år endnu.

    Vi vil se om vi kan få forhandlet et dymbolsk igennem, for ja detver jo drømmehuset, og små penge i det lange løb.


  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #7   17. jun 2015 Godt valg hvis huset er fantastisk smiley

    Husk én ting....som køber kan man altid finde nye eller gode argumenter for et afslag.....forbedringer der skal laves, fejl der skal udbedres osv...
    Men for køber er det fuldkommen ligegyldigt. I sidste ende er det som virkelig betyder noget hvad huset er værd i kroner og ører og det vil altid være "guld" værd for sælger og som køber mener man altid at det er noget "mindre" værd.... principielt kan sælger være græsk-katolsk over hvad en køber ønsker at lave = hvad der bør fikses...som køber handler om at få den udbudte pris for hytten eller "tæt" på for at få den solgt smiley


  • Morten A
    Morten A Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #8   14. jul 2015 Nu har vi henvendt os igen og bedt o. Et modbud, på vores bud på 1.515
    Han er gået ned på 1.575, så vi nærmer os da hinanden. Nu skal jeg loge have talt med konen og så må vi se hvad vores evt svar bliver.

    Nu skal vi også lige se på noget ejerskifte forsikring.


  • #9   25. aug 2015 Jeg synes ikke sælger lyder ret besværlig, jeg synes nærmere det er dit jyde-gen der er lidt besværligt. Det har været til salg i 2 mdr. forventer du at få det foræret? Slå nu til eller kom videre i jeres liv, de der småpenge er sku ikke værd at miste drømmehuset for.
    mvh Frank


  • Morten A
    Morten A Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #10   25. aug 2015 Ja man prøver jo så vidt muligt at gøre det beste køb man nu kan. Huset er købt og flytter ind til november.

  • #12   26. aug 2015 Tillykke med huskøbet

Kommentér på:
Huskøb, besværlig sælger.

Annonce